Respawn.pl

CS:GO z większą ilością nagród od League of Legends w 2016 roku?

Autor: Sergiusz Lelakowski

Do tej pory League of Legends było jedną z dwóch najlepiej opłacanych gier w e-sporcie. Teraz LoL będzie musiał się zadowolić trzecią lokatą, zaraz za CS:GO.

 

Mijający już rok 2016 należy uznać za jeden z najważniejszych dla sceny CS:GO w jej historii. Zwiększenie puli majorów czterokrotnie (do 1 000 000$), pojawienie się ELEAGUE, ECS czy EPICENTER miało na nią ogromny wpływ. Praktycznie tydzień w tydzień byliśmy świadkami różnorodnych turniejów albo ważnych kwalifikacji.

Ciężko ocenić ogólną wartość przemysłu e-sportowego, gdyż brak informacji o pensjach graczy czy wartości umów sponsorskich. Najlepszym źródłem danych jest serwis esportsearnings.com. Jak zauważyło dotesports.com, CS:GO przegoniło League of Legends pod względem wielkości nagród na turniejach w 2016 roku.

Od 2012 roku LoL zajmował lokatę pierwszą albo drugą (na przemian z DOTA 2). W 2015 roku CS był wciąż o 1.5 mln $ przed produkcją Riot Games. Rok później – wyprzedził ją o 7 mln $ i to nawet jeżeli uwzględnimy zwiększenie łącznej puli turniejów samego LoLa z 7.7 mln $ do 10.1 mln $!

Jak zauważa wyżej wymieniony serwis ilość nagród jest trzy razy większa niż ostatnio. Mówi się, że 2017 będzie co najmniej tak dobry. Już zapowiedziano 14 dużych turniejów na zbliżający się rok, a wiele jeszcze przed nami!

Nie ma co kryć, że przez ostatnie 12 miesięcy scena Counter-Strike’a niebotycznie urosła. Pozostaje nam dalej śledzić jej poczynania i kibicować, szczególnie naszym rodakom.