Gabe Newell założyciel i szef firmy Valve urządził tzw. AMA (Ask Me Anything) na reddicie. Dowiedzieliśmy się z niego między innymi, że Valve pracuje ciągle nad nowymi grami singleplayer i ma w planach tworzenie gier na urządzenia VR. Oto lista najciekawszych pytań i odpowiedzi!
AMA, czyli Ask Me Anything to popularny na serwisie reddit otwarty wywiad. Podczas jego trwania każdy może zadać dowolne pytanie jego organizatorowi. Tym razem padło na założyciela i szefa firmy VALVE, znanego wszystkim jako Gabe.
Oto najciekawsze pytania i odpowiedzi:
Q: Czy powstaje film z uniwersum gier Valve przy współpracy producenta J.J. Abrams?
A: Tak, jesteśmy w trakcie procesu produkcji.
_______________________
Q: Jakbyś mógł cofnąć się w czasie, to co byś zmienił w Steamie?.
A: Największym problemem było skonstruowanie supportu i to bym zmienił.
_______________________
Q: Jaki jest status Half-Life 3/Half-Life 2 Episode 3?.
A: Liczba trzy nie może być wymawiana.
_______________________
Q: Czy Valve nadal pracuje nad grami dla pojedynczego gracza?
A: Tak.
_______________________
Q: Anonimowe źródło z Valve twierdzi, że Half-Life 3 został skasowany. Czy to prawda?
A: Osobiście wierzę we wszystkie niezidentyfikowane, anonimowe źródła w internecie.
_______________________
Q: Ile osób obecnie pracuje nad Counter-Strike’iem?
A: Około 20-30 osób.
_______________________
Q: Czy Valve jest zainteresowane tworzeniem dużych gier na VR?
A: Tak, sądzimy, że VR jest ważnym narzędziem.
_______________________
Q: Jaka jest twoja ulubiona gra studia Valve?
A: Myślę, że Portal 2 jest naszą najlepsza grą dla pojedynczego gracza. Natomiast Dota 2 to najlepsza z naszych gier multiplayer.
_______________________
Podsumowanie:
Oczywiście to nie są wszystkie pytania, na które odpowiedział Gabe. Te najważniejsze pytania pozostały bez odpowiedzi – niestety Half-Life 3 nie został potwierdzony. Jednak uzyskaliśmy potwierdzenie, że Valve wciąż pracuje nad nowymi grami dla pojedynczego gracza.
Warto też wspomnieć o tym, że Gabe wspomniał o silniku Source 2. Mówiąc, że ten silnik to docelowe narzędzie do tworzenia gier w studiu. Czy możemy spodziewać się przeniesienia Counter-Strike: Global Offensive na tę technologię jak w przypadku Doty 2? Czas pokaże.