Respawn.pl

Kto grał więcej w 2016: profesjonaliści CS:GO czy League of Legends?

Autor: Rafał Rudnicki

Od pewnego czasu jesteśmy świadkami istnego zalewu turniejów w CS:GO. Okazuje się, że zawodnicy CS:GO grali więcej niż specjaliści w innych grach, ale jak duża jest ta różnica?

 

Podpowiem: bardzo duża. Serwis The Score eSports przyjrzał się czternastu topowym drużynom CS:GO oraz takiej samej liczbie zespołów League of Legends, które brały udział w oficjalnych rozgrywkach. Wyniki obserwacji przedstawiono na wykresie poniżej.

CS:GO vs. LoL – ilość rozegranych map

csgo vs lol

(C) TheScoreeSports.com

Z wykresu można odczytać, że profesjonalny gracz CS:GO średnio rozegrał 219.71 map na turniejach wysokiej rangi, w League of Legends zaś 104.64. Liczba ta dotyczy drużyn, które zakwalifikowały się do World Championships – ilość gier dla formacji nie biorących udziału w tym turnieju jest jeszcze mniejsza.

CS:GO vs. LoL – udział drużyn w turniejach

CSGO vs lol 2

(c) TheScoreeSports.com

Wg. The Score eSports cięzko jest porównać ilość rozgrywanych turniejów w CS:GO do League of Legends. W przypadku strzelaniny Valve drużyny mają pełną swobodę dotyczącą tego, w jakich rozgrywkach chcą brać udział. W League of Legends drużyny otrzymują pewne restrykcje i mogą brać w mniejszej ilości turniejów, ale w cyklicznych i trwających po prostu dłużej. Dlatego też powyższa infografika dotyczy wyłącznie turniejów najwyższego stopnia (np. ELEAGUE Major, IEM Katowice) w CS:GO i liczba ta porównywana jest do wszystkich imprez w LoL.

Mimo wszystko legendarna strzelanina znacznie przewyższa grę Riot Games pod względem pewnych statystyk. Zawodnik CS:GO średnio brał udział w 13.71 zawodach wysokiego stopnia, w League of Legends zaś w 4.43. Przytłaczająca dysproporcja pomiędzy wynikami pojawiła się pomimo tego, iż wspomniany serwis nie brał pod uwagę finałów lig w Counter-Strike.

Scena CS:GO rozwija się bardzo szybko, a pule wzrastają, o czym pisaliśmy TUTAJ. Pamiętajmy jednak, że w przypadku League of Legends twórcy podchodzą bardzo restrykcyjnie do tego, w jakich rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy – stąd głównie tak duże różnice.

Źródło: The Score eSports