Respawn.pl

Fortnite – 6 sezon czas start, aktualizacja, pupile, nowy karnet!

Autor: Marcin Skrętkowicz
Fortnite

W Fortnite: Battle Royale rozpoczął się sezon 6, a wraz z nim w grze pojawiło się mnóstwo smaczków! Odkryjcie nowości karnetu bojowego, przemierzajcie zmienioną wyspę razem z pupilami lub zniknijcie jak cień dzięki nowemu przedmiotowi jednorazowemu.

Karnet bojowy (Battle Royale)
Nowy sezon, nowy karnet bojowy. 100 stopni, ponad 100 nowych nagród. Już w grze w cenie 950 V-dolców.

Pupile (Battle Royale)
Dobrze mieć towarzysza za plecami. Pupile są już w grze!

fortnite aktualizacja 6.0.1

Widmowe kamienie (Battle Royale)
Wtopcie się w mrok z nowym przedmiotem jednorazowym do znalezienia na mapie.

fortnite aktualizacja 6.0.2

Zmiany na mapie (Battle Royale)
Latające wyspy, rosnące uprawy, nadciągająca burza. Na mapie nastąpiły zmiany – lećcie je zobaczyć.

fortnite aktualizacja 6.0.3

Krzepki z tarczą (Ratowanie Świata)
Z burzy wyłoni się nowy wróg i będzie dobrze przygotowany do akcji. Pokonanie go w od przodu może być trudne!

fortnite aktualizacja 6.0.4

Intensywna Sesja (Ratowanie Świata)
Ratowanie Świata wkrótce stanie się jeszcze ciekawsze. Aby to uczcić, weźcie udział w mini-wydarzeniu Intensywna Sesja i zgarnijcie dodatkowe nagrody!

fortnite aktualizacja 6.0.5

Ogólne

Wydajność

  • Naprawiono rzadki przypadek wyłączania się Fortnite, które występowało po przełączeniu się na inne okno systemu (np. przez zminimalizowanie) i powrocie do gry.
  • Zredukowano zacinanie się gry na komputerach Mac, powodowane przez przydzielanie pamięci karty graficznej.

Fortnite BR napis 1

Bronie i przedmioty

  • Widmowe kamienie
    • Przedmioty jednorazowego użytku, znajdowane zwykle wokół obszarów skażonych burzą.
    • Użycie widmowego kamienia daje na krótki czas Widmową Formę.
    • Efekty Widmowej Formy:
      • Brak możliwości używania broni.
      • Postać stojąca bez ruchu jest niewidoczna dla wrogów.
        • Gdy postać porusza się, staje się lepiej widoczna i pozostawia za sobą Widmową Smugę.
      • Zapewnia większą prędkość poruszania się, wysokość skoku oraz odporność na obrażenia od upadku.
      • Zapewnia nową zdolność: Fazę. Można ją aktywować przyciskiem strzału.
        • Faza: Przemieszcza postać w kierunku, w którym jest zwrócona, a także umożliwia przenikanie przez obiekty.
      • Efekt trwa przez 45 sek., ale można go wyłączyć wcześniej, przytrzymując alternatywny przycisk strzału (przycisk celowania).
  • Granat impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, lekki pistolet maszynowy, Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe wróciły do skarbca.
    • Wszystkie bronie i przedmioty, które wylądowały w skarbcu w chwili premiery aktualizacji 6.0, nadal będą dostępne w trybie Placu zabaw.
  • Do Przysysaka dodano pęd. Jeżeli Przysysak przyczepi się do obiektu w ruchu (np. pojazdu lub gracza), jego pęd zostanie dodany do siły wystrzału Przysysaka.
    • Będzie to miało zastosowanie jedynie, jeżeli wystrzelony gracz uzyska w ten sposób dodatkową prędkość. Nie będzie jej mógł przez to stracić.
  • Zmniejszono liczbę użyć Przysysaka z 15 do 10.
  • Zmniejszono obrażenia dubeltówki z 143/150 do 114/120.
  • Zmniejszono szansę na pojawienie się podwójnych pistoletów w łupach luzem z 1,49% do 0,88%.

Poprawki błędów

  • Gracze nie będą już wystrzeliwani z siłą większą niż planowana po przyczepieniu Przysysaka do pojazdu.
  • Korzystanie z Przysysaka podczas używania panelu skokowego nie będzie już powodować problemów z funkcjonalnością ekwipunku.
  • Górna połowa modelu postaci nie będzie już przenikać przez ściany przy korzystaniu z Przysysaka podczas kucania.
  • Naprawiono wizualny błąd, który mógł powodować, że przepychacz Przysysaka po wystrzale wciąż był widoczny w broni.
  • Możliwość zmiany ekwipunku nie będzie już blokowana podczas strzelania z Przysysaka w trakcie zmiany broni.
  • Dopasowano długość animacji przeładowywania ciężkiej snajperki tak, by była lepiej zsynchronizowana z przeładowaniem.
  • Zmniejszono siłę, z jaką ładunki wystrzelone ze strzelby oddziałują na pojazd.

Rozgrywka

  • Nowe lokacje
    • Latająca Wyspa
    • Skażone Obszary
    • Pola Kukurydzy
    • Nawiedzone Zamczysko
    • Wskakujcie do gry i sprawdźcie resztę nowości!
  • Zapisz się do gry, korzystając z ulubionego sposobu sterowania. Gracz zostanie przydzielony do odpowiedniej kolejki w zależności od urządzenia, którego użył, by kliknąć przycisk „Graj” lub „Gotowe”.
    • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu klawiatury i myszy, gracz znajdzie się w kolejce dla osób korzystających z komputera. Będzie jednak można przełączyć się w trakcie meczu na kontroler.
    • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu kontrolera, gracz znajdzie się w zwykłej kolejce dla osób korzystających z danego urządzenia. W trakcie trwania meczu nie będzie można przełączyć się na klawiaturę i mysz.
  • Własne przypisania na kontrolerze
    • Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
      • Po wybraniu opcji własnej konfiguracji po prawej stronie menu wyświetlą się przycisku do wyboru. Kliknięcie danego przycisku spowoduje wyświetlenie listy akcji, które można do niego przypisać.
      • Wyboru trybu (walki lub budowania) będzie można odtąd dokonać przy użyciu drążków. Gdy gracz będzie w trybie walki lub budowania, akcje dostępne w ramach danego trybu i akcje z obu trybów wybrać będzie można z listy dostępnych akcji.
  • Zmiany w kręgach burzy
    • Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 80 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 60 do 70 sek.
    • Piąta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 70 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 40 do 60 sek.
    • Szósta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 60 do 30 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 30 do 60 sek.
    • Siódma strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 45 do 20 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 50 sek.
      • Zwiększono promień z 1250 do 1650
    • Ósma strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
      • Zwiększono promień z 625 do 1090
    • Dziewiąta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
    • Poruszające się strefy bezpieczne przed burzą na późniejszych etapach gry będą przemieszczać się o 50% dalej od poprzedniej strefy bezpiecznej.
  • Przycisk aktywujący klakson TWG został przypisany do dolnego przycisku krzyżaka, aby umożliwić ruch automatyczny.
  • Nie będzie już można ustawiać pułapek na płotach z drutu kolczastego.

Poprawki błędów

  • Zwiększono precyzję i częstotliwość wartości obrotu przesyłanych przez sieci. Dzięki temu obroty i zmiany kierunku celowania innych graczy będą bardziej płynne.
  • Wprowadzono poprawki, dzięki którym postaci będą poruszać się płynnie, zwłaszcza podczas swobodnego spadku.
    • Brak płynności powodowany był przez nieprawidłowe wartości przyspieszenia przesyłane przez sieć.
    • Błąd ten sprawiał także niekiedy, że animacja swobodnego spadku innych postaci wyglądała na błędną.

Wydajność

  • Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
  • Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
  • Optymalizacje wątku gry
    • Zoptymalizowano ruch zrzutów zapasów.
  • Poprawiono wydajność i wykorzystanie pamięci urządzeń z Androidem wykorzystujących Vulkana.
    • Ma to wpływ na urządzenia S9+ i Note 9 w wariantach Adreno.
  • Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci urządzeń mobilnych w celu zredukowania szansy na obniżenie wydajności, jeżeli w tle działać będzie wiele aplikacji.

Dźwięk

  • Gracze będą mogli odtąd wybrać w szafce ulubioną muzykę. Nowe utwory można uzyskać w ramach karnetu bojowego sezonu 6.
  • Zmieniono przetwarzanie dźwięków kroków tak, by zwiększyć kontrast między brzmieniem kroków nad i pod graczem. Kroki postaci znajdującej się niżej będą miały większe echo, jak gdyby wydobywały się z piwnicy.
    • Wysokość dźwięku kroków będzie się zmieniać. Im dalej od gracza będzie się znajdować ich źródło poniżej, tym dźwięk będzie niższy. Im dalej źródło powyżej – tym wyższy.
    • Zwiększono nieznacznie głośność odgłosów kroków blokowanych przez otoczenie, budynki lub budowle graczy.
    • Więcej informacji na temat zmian w odgłosach kroków znaleźć można na poświęconej mu stronie.
  • Zwiększono dystans, z którego słyszalne są odgłosy rozkładania i składania lotni.
  • Zwiększono zasięg, w jakim postaci w swobodnym spadku słyszą dźwięki tak, by był podobny do zakresu słyszalności podczas szybowania na lotni.
  • Dodano efekt dopplerowski do dźwięków szybowania na lotni.
    • Daje to „efekt przejeżdżającego samochodu”, gdy gracze przelatują nad głową postaci.

Poprawki błędów

  • Poprawiono i dodano efekty dźwiękowe do Ninjaulika i Serdecznego Kilofu na platformach mobilnych i Switchu.

Interfejs

  • Poprawiono układ szafki, by pasował do większej liczby typów przedmiotów.

Poprawki błędów

  • Usunięto kropki i dodano „the” w odpowiednich miejscach na ekranie ustawień prywatności w angielskiej wersji gry.
  • Poprawiono błędne informacje widoczne w polu z przyciskiem zakupu przy pierwszym wyświetleniu ekranu karnetu bojowego.
  • Nagłówki wyzwań nie będą już zawierały błędnych nazwy kategorii oraz stylu po przewinięciu.

Grafika i animacja

  • Pupile już w grze!
    • Pierwszych uroczych pupili można zdobyć w karnecie bojowym sezonu 6.
  • Poprawiono efekty graficzne burzy, w tym deszcz i błyskawice, których intensywność będzie narastać w zależności od siły burzy.

Poprawki błędów

  • Wprowadzono drobną poprawkę graficzną do koszulki pod ramionami w stroju Zabójcza Rockmanka.
    • Ma to naprawić powodowane przez koszulkę błędy wizualne, występujące w trakcie niektórych animacji i emotek.

System powtórek

  • Prędkość odtwarzania powtórek można będzie odtąd zmieniać przy pomocy kontrolera przy ukrytym interfejsie systemu powtórek.
  • Opcję „Efekty graficzne wysokiej jakości” przeniesiono do zakładki ustawień obiektywu. Niektóre z ustawień przesłony i ostrości będą odtąd ukryte, jeżeli opcja głębi ostrości nie będzie aktywna.
  • System powtórek będzie odtąd poprawnie wykorzystywać przyciski poruszania się wybrane w ustawieniach sterowania.
  • Odwrócono domyślny kierunek widoku trzecioosobowego, by sterowanie nim było spójne z pozostałymi kamerami.

Poprawki błędów

  • Widok trzecioosobowy będzie odtąd wykorzystywać opcję odwróconej osi Y.
  • Klawisz Alt nie będzie już otwierać ekranu ekwipunku podczas odtwarzania powtórki.
  • Przycisk „Skok do przodu” będzie działać prawidłowo podczas pauzy odtwarzanej powtórki.
  • Włączone paski zdrowia w systemie powtórek nie będą już niepoprawnie animowane.
  • Kolor pasków zdrowia nie będzie się już zmieniać na zielony, jeżeli powalony gracz zostanie zlikwidowany.
  • Kamery śledzące w systemie powtórek nie będą już zmieniać śledzonego obiektu po każdej zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
  • Pozycja kamery z drona będzie odtąd poprawna po po zmianie lub odświeżeniu osi czasu.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Opisy przedmiotów w grze będą odtąd wyświetlane bardziej spójnie.

Poprawki błędów

  • Promień skrętu rakiety kierowanej będzie odtąd spójna z tą z innych platform.
  • Sterowanie mapą przy użyciu dotyku będzie odtąd działać poprawnie.
  • Ustawienia grafiki będą wyświetlane poprawnie na urządzeniu Note 9.

fortnite RS napis

Ogólne

  • Włączenie uwierzytelniania wieloskładnikowego na koncie Epic będzie odtąd zapewniać następujące nagrody w kampanii Ratowanie Świata:
    • 50 pól w Zbrojowni
    • 10 pól w plecaku
    • 1 legendarną lamę ze skrytki trolla

Misje i systemy

  • Awansujcie i ewoluujcie ulubione przedmioty w trakcie mini-wydarzenia Intensywna Sesja!
    • Misje alarmowe z minibossami są aktywne. Można wykonać do 10 takich misji dziennie.
    • W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami będą zapewniać dwie nagrody w formie PD, materiałów do ewolucji, re-profitów lub profitów+ zamiast jednej.
    • Misje alarmowe z minibossami będą zapewniać złoto zamiast talonów.
    • W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami nie będą wynagradzać graczy bohaterami, schematami, ocaleńcami, minilamami, kluczami transformacyjnymi ani V-dolcami.
    • Dodano 4 wątki fabularne. Każdy z nich składa się z 10 etapów, których ukończenie będzie jednorazowo dawać graczom coraz lepsze nagrody (bohaterów/schematy/PD ocaleńca, materiały do ewolucji, profity+ lub złoto).
    • W ramach tych wątków dostępne będą także powtarzalne zadania, z nagrodami w postaci żywiołowych profitów+, re-profitów i materiałów do ewolucji.
  • PD i materiały do ewolucji z misji alarmowych z minibossami będą odtąd płynnie skalowane do poziomu trudności misji.

Wydajność

  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry po wyposażeniu postaci w zdolność wykorzystującą znacznik położenia.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry po tym, jak pojawiała się wiadomość przy podniesieniu.
  • Gra nie będzie się już zawieszać przez wyposażony widżet.
  • Kwestie bohatera nie będą już powodować zacinania się gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na początkowym poziomie samouczka.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas pierwszej misji obrony burzowej tarczy.

Bohaterowie

  • W trakcie trwania wydarzenia Intensywna Sesja w sklepie okolicznościowym pojawi się Kyle MEGABAZA.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że zdolności Rubieżnika otrzymywały premie zapewniane przez fragmenty ładunku nawet po zużyciu fragmentów.
  • Wartości procentowe prędkości poruszania się w opisach zdolności Bomba Dymna i profitu Z Dymem będą odtąd spójne.
  • Poprawiono pewne niespójności w opisach następujących zdolności Budowniczych: Zapora, Wielowątkowość, Supernaładowana Plazma i Nasmarowane Zębatki.

Bronie i przedmioty

  • Dodano podrasowany pistolet maszynowy do sklepu tygodniowego.
    • Podrasowany pistolet maszynowy to szybkostrzelny pistolet automatyczny. Jest niezwykle skuteczny przy strzelaniu z biodra i w starciach z bliska.
    • Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • W trakcie Intensywnej Sesji do sklepu tygodniowego powróci kilka przedmiotów. W pierwszym tygodniu będzie to hydrauliczny młot Druzgotacz.
    • Zamachy Druzgotaczem są powolne, ale gwarantują ogromną siłę odrzucania. Ten młot ma także silny atak z zamachu, który odrzuca wrogów znajdujących się w pobliżu.
    • Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Celowniki w interfejsie będą wyraźniej wskazywać, kiedy broń dystansowa wymierzona jest najlepiej.

Poprawki błędów

  • Poprawiono czas tworzenia Upiora, by był taki sam, jak w przypadku innych legendarnych broni.
  • Cios z Doskoku będzie odtąd uruchamiać wibracje kontrolera.
  • Naprawiono Cios z Doskoku, by przy jego użyciu wyświetlały się efekty graficzne.
  • Naprawiono część obiektów, które można przeszukać, a które jak dotąd bywały niewidoczne, np. puszki czy pojemniki z bekonem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że efekty żywiołów broni nie były widoczne dla innych graczy.
  • Naprawiono Kręglarza, którego efekty wizualne czasem nie wyświetlały się przy kilku odbiciach jedno po drugim.

Rozgrywka

  • Przy atakach budowli graczy z bliskiej odległości, czerwone sylwetki wrogów będą widoczne przez ściany, co ułatwi graczom dostrzeżenie ich.

Poprawki błędów

  • Naprawiono kilka błędów, które powodowały, że gracze nie mogli umieścić niektórych budowli na pewnych obszarach chodnika.

Wrogowie

  • Dodano nowego wroga: krzepkiego z tarczą!
    • Krzepki z tarczą dźwiga drzwi od lodówki, blokujące większość ataków frontalnych.
    • Krzepki z tarczą będzie bić graczy drzwiami od lodówki.
    • Krzepki z tarczą będzie mógł pojawić się w grze z modyfikatorami żywiołów.

Interfejs

  • Okienko nieotwartych lam w zakładce łupu będzie odtąd zawierać nazwę każdej nieotwartej lamy.
  • Do interfejsu dodano opcję pozwalającą na wyświetlenie statystyk sieci.

Poprawki błędów

  • Lista nagród po ukończeniu misji będzie odtąd mogła zawierać wiele nagród tego samego typu.
    • Dzięki temu opisy mega-alarmów będą odtąd zawierać prawidłowe ilości nagród.
  • Poprawiono ekran podglądu przedmiotów tak, by przycisk awansowania nie był dostępny, jeżeli otwarte jest menu ulepszeń.
  • Panel z informacjami szczegółowymi będzie odtąd można przewijać przy użyciu kontrolera podczas masowego odprawiania bohaterów.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opisy opcji interfejsu nie były wyświetlane w menu ustawień.
  • Poprawiono nakładający się na siebie tekst listy profitów na ekranie podglądu bohatera.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk „Wybierz tryb gry” był czasem widoczny w menu na górze ekranu, gdy postać znajdowała się w strefie.
  • Naprawiono znacznik głosowania, który czasem pozostawał widoczny po zakończeniu głosowania.
  • Okienko głosowania będzie odtąd poprawnie pokazywać poziom trudności misji grupowych.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze byli wyrzucani z lobby po tym, jak włączyli tryb gry z innymi.

Dźwięk

  • Do stanu powalony, lecz nie wyeliminowany dodano muzykę, by podkreślić zagrożenie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono kilka błędów muzyki w tle, w menu i podczas sekwencji zwycięstwa.
  • Naprawiono różne błędy, które powodowały, że gruchotacze i kradzieje nie były słyszalne podczas walki.