Respawn.pl

Aktualizacja VALORANT 21.04.2020 – Zmiany dla Sage oraz Raze!

Autor: Filip Woszczek

W dniu 21 kwietnia do gry trafiła łatka, głównie dotycząca dwóch najczęściej granych agentów. Po kilku skargach na Raze, deweloperzy pokusili się o zmiany, które zahaczyły również o Sage.

 

ROZGRYWKA I BALANS

OBRAŻENIA WRĘCZ

  •  Ataki bronią wręcz zadają teraz dwukrotnie więcej obrażeń obiektom, w tym:
    • Bariera Sage
    • Metalowe podwójne drzwi na mapie Haven
  • Czemu?
    • Podczas rund o niskiej ekonomii nie było wystarczających opcji – takich jak pierwsza runda i zaraz po zmianie stron – do walki z Barierą Sage. Naszym celem jest dodanie metody wysokie-ryzyko, wysoka-nagroda dla graczy, którzy będą mogli wchodzić w interakcje z jej ścianą, a jednocześnie będą w stanie ją zniszczyć, niezależnie od wyposażenia.

RAZE

  • Zmniejszono liczbę Pocisków Farbujących z 2 do 1
  • Pociski Farbujące mają teraz reset zabijania, wymagający od graczy zdobycia 2 zabójstw w celu odświeżenia czasu odnowienia
  • Dostrojone i dostosowane audio dla Pocisków Farbujących, Bombowej Paki i Gwoździa Specjalnego, aby były łatwiejsze do usłyszenia w intensywnych sytuacjach.
  • Naprawiono przypadek, w którym drugi wybuch pocisków następował szybciej niż zamierzono. Teraz mają minimalny czas trwania przed wybuchem.
    • O co chodzi?
      • Celem Raze jest bycie groźnym zawodnikiem, który karze wrogów rozmieszczonych w przewidywalnych pozycjach, ale czuliśmy, jakby granaty i ich liczba tworzyły zbyt opresyjne scenariusze. Ponadto gracze powinni otrzymać odpowiednie informacje o grze, a sygnały dźwiękowe dotyczące wszystkich umiejętności Raze nie pasowały do ich zagrożenia, dlatego zmieniliśmy dźwięk każdego z nich. Na przykład, gdy umiejętność specjalna jest wyposażona lub wystrzelona z dystansu, gracze powinni być w stanie wyraźnie zidentyfikować i zinterpretować zagrożenie.

SAGE

  • Kula Spowalniająca zmniejsza teraz także prędkość powietrzną graczy w strefie
  • Gracze mogą teraz przechodzić przez spowolniony obszar bez hałasowania
  • Dlaczego?
    • Gracze byli w stanie ominąć zbyt wiele w obszarze Kuli Spowalniającej, skacząc przez strefę(bunnyhop). Chcemy, aby minimalna wolna ilość była nieco bardziej spójna ze wszystkimi ruchami w strefie, a jednocześnie pozwalała na skakanie i bunnyhopping, aby zapewnić niewielką korzyść przemierzania w tym obszarze. Ponadto czujemy, że dodanie ukradkowego, ale powolnego sposobu poruszania się po polu, wprowadza więcej niuansów do gry przeciwko strefie i nieco więcej niepewności dla Sage, ponieważ niekoniecznie słyszy ludzi, którzy się poruszają.

AKTUALIZACJE MAP

  • Kilka exploitów naprawionych na Bind, Haven i Split
  • Split: Kula przeniesiona z B Mid do B Main
    • Ma to na celu złagodzenie presji od środka i zapewnienie większej motywacji dla graczy do kontrolowania B Main.

JAKOŚĆ ROZGRYWEK

  • Zmniejszony wychodzący ruch sieciowy od klienta dla graczy z wysoką liczbą klatek na sekundę
    • Niektórzy dostawcy usług internetowych i konfiguracje sieciowe spowalniały ruch w grze, wpływając na rozgrywkę, powodując duże skoki opóźnienia sieci wraz ze wzrostem liczby klatek na sekundę.
    • Brak wpływu na rozgrywkę / szybkość reakcji

USUNIĘTE BŁĘDY

  • Naprawiono rzadką awarię serwera powodowaną przez pakiety uszkodzone przez sieci niektórych graczy
  • Kamera szpiegowska Cyphera nie może już używać broni
  • Naprawiono błąd, w którym słyszalny zasięg kroków czasami nie pojawiał się na minimapie