Respawn.pl

Dlaczego silnik Source 2 nie trafił CS:GO?

Autor: Michał Maćkowski
grafika z CS:GO

O Source 2 w CS:GO krążą już niemałe legendy, jednak wielu z nas nadal zastanawia się, dlaczego nowy silnik nie został wprowadzony do gry. Więcej na ten temat postanowił powiedzieć były pracownik Valve – Richard Geldreich.

Source 2 to można powiedzieć, nieco niespełniony sen gracza CS:GO, który o nowym silniku słyszy już “od kołyski”. O wprowadzeniu nowego silnika do CS:GO mówi się już naprawdę długo i nawet według przecieków miało do tego dojść jakiś czas temu. To jednak były tylko pogłoski, bowiem więcej o tym napisał Richard Geldreich, czyli były pracownik Valve.

Według Richarda, który zajmował się w Valve między innymi optymalizacją, Source 2 w CS:GO może naprawdę namieszać. Wiele rzeczy w tym fizyka gry może ulec poważnej zmianie, przez co CS, którego znamy ulegnie poważnym zmianom. Pierwsze wersja Source zawiera sporo przestarzałego kodu, który po dotknięciu może popsuć inne elementy, czasami w niezwykle subtelny sposób.

Zdarza się  co roku jak w zegarku, kiedy to firma zwalnia swoich pracowników. Jeżeli grupa programistów nie zdąży tego dokonać w jednym cyklu, to automatycznie nie będzie już na nim pracować i nie do kończy tego zadania, przez co temat cały czas będzie odnawiany – komentuje Richard w sprawie grupowych zwolnień w Valve.

Według byłego pracownika, programiści z Valve słuchali społeczności CS:GO, lepiej niż wszystkie inne zespoły. To jednak Source 2 nie trafił do CS:GO, bowiem “port wymagałby ogromnej pracy związanej z inżynierią wsteczną, a każdy inżynier oprogramowania, który mógłby wykonać ten port, może łatwo dostać siedmiocyfrową pracę w jednej z największych firm programistycznych, bez zajmowania się bzdurami branży gier”- dodał Richard.

Jak rozwinie się sytuacja z CS:GO i nowym silnikiem? Tego nie wiemy, jednak patrząc na słowa Richarda sprawa wydaje się mocno skomplikowana. Pełen wpis znajdziecie poniżej.