Odpowiedź jest dosyć prosta, choć może nie dla wszystkich oczywista!
Na początku chciałbym zaznaczyć, że warunkiem jest oczywiście awans drużyny NiP do fazy Legend Majora, która będzie się odbywać w katowickim Spodku.
Ostatnimi czasy można zauważyć intensyfikację “polskości” w przekazie mediów Ninjas in Pyjamas, a także GeT_RiGhTa. Spójrzmy tylko:
Jak co roku… jedziemy na IEM Katowice i nie mogę się doczekać aby zobaczyć naszych wszystkich fanów z Polski! Mam nadzieję, że będziecie nam kibicować!#GONINJAS
— Christopher Alesund (@GeT_RiGhT) 11 lutego 2019
Awansowaliśmy do Legends Stage! 😍 Nie mogę się już doczekać aby zobaczyć moich wszystkich fanów z Polski, do zobaczenia w MCK!
— Christopher Alesund (@GeT_RiGhT) 17 lutego 2019
— Christopher Alesund (@GeT_RiGhT) 21 lutego 2019
To przykłady bardzo umiejętnego wykorzystania Twittera do wywołania rozgłosu wśród polskich fanów, a także po prostu wywołania na twarzy u Polaków. Powiedzcie mi, kto z was nie lubi usłyszeć od obcokrajowca czegoś w naszym języku? Efekty widać choćby w komentarzach pod tymi wpisami zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku. Widać lawinę wsparcia ze strony polskich kibiców i w moim odczuciu w ten sposób NiP zaczyna nokautować swoich rywali w walce o polską widownię w Spodku. Chociaż to przecież nie wszystko:
SEE YOU SOON 🇵🇱
DO ZOBACZENIA WKRÓTCE 🇵🇱👕 Get your Jersey now at https://t.co/koTeFhgkD8#GONINJAS pic.twitter.com/v8OtdZoFw0
— NiP 🇸🇪 @ #IEMKatowice 🇵🇱 / #ESLOne 🇵🇱 (@NiPGaming) 17 lutego 2019
“My heart will never run out of space for Katowice” ~ @GeT_RiGhT
14:30 CET – @HELLRAISERSgg 🌏#GONINJAS #CSGO #IEM pic.twitter.com/T0QScGWmyD
— NiP 🇸🇪 @ #IEMKatowice 🇵🇱 / #ESLOne 🇵🇱 (@NiPGaming) 21 lutego 2019
Wkład niby niewielki, ale w obecnej chwili zdaje się zupełnie wystarczający, aby przyciągnąć serca polskich kibiców. Mając także z tyłu głowy bogatą historię pojedynków NiP ze złotą piątką z Virtus.pro, jestem przekonany, że wielu fanów z Polski będzie wspierać właśnie Szwedów z GeT_RiGhTem na czele.
Tutaj warto podkreślić umiejętność tworzenia historii przez media szwedzkiej ekipy. To o czym się mówiło podczas powstawania nowej organizacji w Polsce, czyli devils.one – produkt (w tym wypadku pro player) należy ładnie opakować, stworzyć jego historię i sprzedać fanom. Bardzo istotne jest przedstawienie gracza w dobrym świetle, pracowanie nad jego renomą, gdyż w obliczu dzisiejszego esportu, kiedy to ci zawodnicy tak często zmieniają drużyny, kibice częściej przywiązują się do pro playera, a rzadziej do danej ekipy. Sam podpis: “W moim sercu nigdy nie zabraknie miejsca dla Katowic” przedstawia GeT_RiGhTa w bardzo dobrym świetle wobec Polaków i też jest częścią pięknej historii, którą ten zawodnik wraz z drużyną pisze od wielu lat. Ten post wywował uśmiech na mojej twarzy, powiem więcej, zachęcił mnie do wspierania NiP na tym Majorze. Zabieg ze strony medialnej Szwedów – bardzo udany.
Jednym słowem – działania social mediów drużyny Ninjas in Pyjamas w ostatnim okresie zasługują na ogromne brawa. Dokładnie tak powinno się zdobywać polskich kibiców, w ten sposób można zmotywować publikę do dopingu właśnie tej drużynie. Osoba zarządzająca mediami szwedzkiej ekipy, czyli Łukasz “Kameeleon” Berć świetnie wykorzystuje swoje pochodzenie, wręcz wgryza się w naszą mentalność i za pomocą publicznego przekazu, wydaje mi się, że kapitalnie motywuje polską publiczność do dopingu oraz wspierania właśnie NiP podczas rozgrywek w Spodku. W tym smutnym dla polskiego esportu okresie, kiedy to nie zobaczymy żadnego Polaka w Katowicach, Kameeleon idealnie “wślizguje” się do głów polskich kibiców i próbuje skłonić ich właśnie do wspierania NiP.
I tak, właśnie dlatego będę kibicował NiP podczas IEM Katowice 2019.