Respawn.pl

ESL celebruje 20-lecie istnienia

Autor: Krzysztof Sarna

ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży. Marka jest odpowiedzialna m.in. za organizację prestiżowych, międzynarodowych rozgrywek i turniejów, a także budowę najlepszych scen esportowych dla graczy na świecie. W tym miesiącu ESL zabierze swoją społeczność w podróż, aby przypomnieć najważniejsze i przełomowe momenty w 20-letniej historii firmy. Świętowaniu będzie towarzyszyła seria wydarzeń, których kulminacja przypadnie na 21 listopada. Wtedy to odbędzie się konferencja prasowa z udziałem założycieli ESL i gości specjalnych.

W drodze po milion (a nawet trzy)

Początek ESL datuje się na 2000 rok, kiedy to założyciele uruchomili ligę ESPL w ramach Turtle Entertainment. Rozgrywki w szybkim czasie zgromadziły 100 000 osób, stając się tym samym liderem w branży. Chwilę potem do ligi dołączyły takie tytuły jak Warcraft i Counter-Strike. W 2002 r. wystartowała seria ESL Pro Season 1, która rozpoczęła się od Intel Friday Night Games w Future Point Cologne. Była to pierwsza w historii ESL impreza z pulą nagród, która wynosiła 80 tysięcy euro.

W 2005 r. ESL zgromadziło prawie milion graczy. Liczba ta podwoiła się do 2008 roku. Miało na to wpływ otworzenie przez markę biur w Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii. Wraz ze wzrostem liczby aktywnych uczestników portfolio imprez ESL wzbogaciło się o cykl Intel Extreme Masters. Cykl ten zaoferował rozgrywki esportowe kibcom na całym świecie podczas imprez w Niemczech, Nowym Jorku czy Dubaju. Do 2011 roku, z ponad trzema milionami członków ESL na pokładzie, Światowe Finały IEM przyciągnęły rekordową liczbę 85 000 oglądających jednocześnie. Esport rósł dynamicznie na całym świecie, a ESL był głównym rozgrywającym.

Kilka słów od Ralfa Reicherta

– W ciągu ostatnich 20 lat byliśmy świadkami przekształcania się skromnej pasji kilku entuzjastów w globalny ruch na rzecz esportu i gamingu. Jesteśmy dumni, że w ramach ESL zbliżyliśmy ze sobą kibiców, zawodników i partnerów. Przyszłość branży rysuje się nad wyraz ekscytująco. Naszym celem będzie dalsze wnoszenie do niej innowacyjności i kreatywności po to, by umożliwić większej liczbie osób rywalizowanie, świętowanie i celebrowanie swoich pasji, jakimi są gaming i esport” – powiedział Ralf Reichert, Co-CEO w ESL.

Świat to za mało

Prawdziwy przełom przyszedł jednak 2 lata później, gdy w 2013 roku nie tylko odbyła się inauguracyjna impreza IEM Katowice. ESL zorganizował także imprezy na wszystkich sześciu kontynentach. W kolejnym roku rozgrywki w ramach IEM Katowice oglądało jednocześnie blisko 650 000 kibiców. Niedługo potem firma zorganizowała pierwsze gigantyczne widowisko esportowe na stadionie piłkarskim w Niemczech – ESL One Frankfurt.

Pierwszy raz pula nagród w wysokości 1 miliona dolarów pojawiła się na turnieju ESL w 2015 roku. W 2016 r. na rozgrywki w ramach ESL One Cologne przychodziło średnio 14 000 widzów dziennie. Gra PUBG została wprowadzona do społeczności w 2017 roku. Rok później na wydarzenie ESL One Cologne sprzedano komplet biletów. Tym samym na największej zadaszonej hali sportowej w Niemczech już po raz trzeci z rzędu zapełniły się wszystkie miejsca!

ESL i DreamHack – przyszłość w jaskrawych barwach

Można śmiało powiedzieć, że z ESL Pro Tour, Intel Extreme Masters, DreamHack Masters, ESL Pro League i innymi prestiżowymi turniejami – firma ESL zrewolucjonizowała branżę w zakresie transmisji, produkcji i doświadczeń eventowych w najbardziej prestiżowych markach i produktach esportowych na świecie. Fuzja ESL i DreamHack, która miała miejsce jesienią 2020 roku, otwiera nowy rozdział esportu pod sztandarem ESL. Warto dodać, że przyszłość ta kreuje się bardziej niż obiecująco.

Więcej informacji na temat 20 lecia ESL i przygotowanych atrakcji znajdziecie na stronie about.eslgaming.com lub na kanałch LinkedIn, Twitter lub Facebook.