Respawn.pl

Esport już jest wart 1,5 mld dolarów, a w 2022 roku wzrośnie do 2,3 mld!

Autor: Patryk Gwarek

Analitycy z Superdata informują, że rynek esportowy jest obecnie wart 1,5 mld dolarów i nie zamierza się kurczyć. W najbliższych latach zaliczy wzrost o 26%.

 

Rynek esportu wreszcie trafił do głównego nurtu – tak można określić wyniki badań Superdata.

SuperData Esports Market Brief 3

Należy zacząć od tego, skąd się wzięła kwota 1,5 mld dolarów. Jest ona połączeniem wszystkich składników rynku, w tym najwięcej dało: środki inwestorów 50%, reklamy i sponsoring 35%. Reszta, czyli 15% to np. hazard, który jest nieodłącznym elementem każdej rywalizacji.

SuperData Esports Market Brief 1

Kolejno zapowiadają wzrastającą prognozę, w czym jak piszą analitycy: – Wzrost ten będzie napędzany ilością widowni i rosnącą liczbą inwestycji. Dodają, że kluczowe znaczenie będą mieć League of Legends oraz Overwatch ze swoją autorską ligą – Overwatch League. Również dzięki inwestycjom najbardziej wpływowych firm niezwiązanych wcześniej z elektronicznym sportem rynek będzie ewoluował – mowa tu o The Kraft Group oraz Mercedes-Benz.

SuperData Esports Market Brief 2

Także nie pomijają znaczenia fenomenu, jakim jest Playerunknown’s Battlegrounds, który po zaledwie siedmiu miesiącach od premiery bije wszelkie rekordy oglądalności na znanym serwisie streamingowym Twitch. Jednak najbardziej znaczącym produktem wciąż jest League of Legends i jego 286 milionów unikalnych widzów. Warto wspomnieć, że widownia PUBG jest 20 razy większa od bazy grających użytkowników – imponujące. Oprócz tego wspominamy wcześniej Overwatch League, otwiera nowe możliwości, przez co będzie kreował nowoczesne zarządzanie esportem.

Całość można znaleźć na stronie Superdata oraz pobrać darmowy raport.