Wczoraj w warszawskim Expo XXI dobiegła końca pierwsza edycja Esportowych Akademickich Mistrzostw Polski. W turnieju organizowanym przez Akademicki Związek Sportowy udział wzięło łącznie około 2600 osób. Łączna pula nagród wynosiła natomiast 15 000 zł.
Esportowe Akademickie Mistrzostwa Polski obejmowały cztery różne tytuły esportowe:
- Counter-Strike: Global Offensive
- FIFA 18
- League of Legends
- Hearthstone
Counter-Strike: Global Offensive.
Niespodzianki nie stwierdzono. Zawodnicy Free Patitek bez najmniejszych problemów zdołali pokonać w finałowym starciu formację CATZ 2:0. Na mapie Cache zdecydowanie zdominowali przeciwników, wygrywając 16:2, natomiast na mapie Mirage 16:7. Tym samym Free Patitek zostało pierwszym mistrzem E-AMPów w Counter-Strike: Global Offensive oraz zgarnęło 2 500 zł.
Zwycięski skład Free Patitek prezentuje się się następująco:
- Dawid „lunatic” Cieślak
- Marcin „LTN” Krzemiński
- Konrad „fenon” Srębacz
- Temmy „soren” Tudev
- Tomasz „elektrika” Salamon
Counter-Strike: Global Offensive – klasyfikacja końcowa E-AMP-Ów przedstawia się następująco:
1. | Free Patitek | 2 500 zł |
2. | CATZ | 1 500 zł |
3. | Korniszony | 1 000 zł |
4. | Chyba dobrzy |
FIFA 18
Pierwszym zwycięzcą premierowych Akademickich Mistrzostw Polski w Fifę 18 został Mariusz „TeLLe” Marciniuk, który w finale pokonał Jakuba „Qbka” Olewnika 3:1. TeLLe bez najmniejszych problemów przeszedł przez fazę grupową oraz półfinały nie oddając ani jednego punktu. Do ostatniego pojedynku stanął z Jakubem „Qbka” Olewnikiem, który również nie stracił żadnych punktów w drodze do finału. Jednakże to właśnie TeLLe okazał się lepszy i sięgnął po tytuł pierwszego mistrza Akademickich Mistrzostw Polski.
FIFA 18 – klasyfikacja końcowa E-AMP-ów przedstawia się następująco:
1. | Mariusz „TeLLe” Marciniuk | 1 000 zł |
2. | Jakub „Qbek” Olewnik | 750 zł |
3. | Dominik „BoGyyS” Boguś | 500 zł |
4. | Jakub „cyanide” Mikołajewski | 250 zł |
League of Legends
Do ostatecznej walki w finale stanęły dwie wyłonione podczas emocjonujących rozgrywek w fazie grupowej oraz półfinałach drużyny – POMPA STUDENTS oraz Inżynierzy z przypadku. Mistrzostwo zdobyli reprezentujący Politechnikę Wrocławską Inżynierzy z przypadku, zwyciężając 2:1. Zwycięscy postawili na postacie: Maokai, Xin Zhao, Tresh, Xayah i Corki, natomiast POMPA STUDENTS postawiła na: Gnara, Kayna, Brauma, Orianne i Tristane.
League of Legends – klasyfikacja końcowa E-AMP-Ów przedstawia się następująco:
1. | Inżynierzy z przypadku | 2 500 zł |
2. | POMPA STUDENTS | 1 500 zł |
3. | Zwierzaki z easta | 1 000 zł |
4. | Elastyczni zawodnicy |
Hearthstone
Do ostatecznej walki w finale karcianki od Blizzarda, czyli Hearthstone’a przystąpili Artur „Arturs” Domasik oraz Konrad „GoldenBoy” Wiecheć. Lepszym okazał się pierwszy z wymienionych, który w wielkim finale zdominował przeciwnika i wygrał 3:0. Tym samym został pierwszym mistrzem E-AMPów w Hearthstone’a oraz zgarnął 2 500 zł.
Hearthstone – klasyfikacja końcowa E-AMP-Ów przedstawia się następująco:
1. | Artur „Arturs” Domasik | 1 000 zł |
2. | Konrad „GoldenBoy” Wiecheć | 750 zł |
3. | Bartłomiej „BiBi” Bernat | 500 zł |
4. | Aleksander „Soxiik” Jurek | 250 zł |
Dariusz Piekut, wiceprezes Akademickiego Związku Sportowgo, podsumował pierwsze, historyczne akademickie mistrzostwa Polski słowami – „Byłoby niepoważne, gdybyśmy zakończyli naszą przygodę z esportem na tym wydarzeniu. W związku z tym czekamy na kolejne edycje Esportowych Akademickich Mistrzostw Polski z radością przyglądając się rozwojowi esportu w naszym kraju.