Respawn.pl

Faceit – nowy algorytm dobierania graczy, anticheat i wiele innych ulepszeń

Autor: Sergiusz Lelakowski

Jeśli zamiast CS-owego matchmakingu preferujecie rozgrywki Faceit, mamy dobrą wiadomość. Twórcy wprowadzają kilka zmian w działających systemach jak również dość istotne poprawki.

Na pierwszy rzut idą zmiany w systemie dobierania graczy. Według twórców dobry system to taki, który wyszukuje graczy szybko i o odpowiednim poziomie umiejętności. Najbardziej istotne jest to, by mecze były wyrównane i zdarzało się najmniej sytuacji, w których gracz na 10 meczów zwycięża w 9-ciu i odwrotnie – przegrywa 9/10 rozgrywek. Jak się okazuje, wprowadzone poprawki pozwoliły nieco poprawić statystyki, co pokazują poniższe wykresy kołowe.

algorytm1

Źródło: Faceit.com

Kolejne zmiany dotyczą systemu anti-cheat. Oczywistym jest, że będzie on działać sprawniej, szczególnie dlatego, że od teraz będzie wykrywał, czy nasz system jest zaktualizowany. Jeżeli nie, poprosi o wykonanie aktualizacji. Znaczących szczegółów dotyczących detekcji wspomagającego oprogramowania twórcy nie ujawniają z oczywistych powodów.

Ludzie odpowiedzialni za Faceit podzielili się także statystykami dotyczącymi tzw. indeksu behawioralnego. Polega on na tym, że za niepoprawne zachowanie w trakcie gry wysyłane są ostrzeżenia, a kiedy nie pomagają, gracz dostaje bana. Są to jednak sytuacje skrajne, gdyż w większości przypadków twórcy wolą nagradzać dobre zachowania, aniżeli banować za te złe. Jak się okazuje, system działa skutecznie. Ponad 77% graczy, którzy dostali ostrzeżenie już więcej nie wykazali toksyczności i agresji wobec innych graczy. Tylko 7% grających otrzymało bany, można więc mówić o spektakularnym sukcesie systemu.

algorytm2

Źródło: Faceit.com