Respawn.pl

FIGURKI FUNKO PO RAZ PIERWSZY W SIECI LIDL

Autor: Marcin Skrętkowicz

CDP sp. z o.o. – dystrybutor i wydawca gier wideo i produktów kolekcjonerskich poinformował o zawarciu umowy z siecią LIDL, dzięki której już 9 grudnia br. do sklepów w całej Polsce trafią kolekcjonerskie figurki z takich filmów i gier jak Kraina Lodu 2, Avengers, Gra o Tron czy Star Wars.

CDP jako oficjalny dystrybutor marki Funko w Polsce wprowadzi najpopularniejsze linie figurek POP! do jednej z największych sieci handlowych w Polsce – Lidl. To prawdziwy przełom w dystrybucji tej marki w Polsce. Po raz pierwszy kultowe figurki, do tej pory znane wąskiej grupie odbiorców, staną się dostępne tak powszechnie jak w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej.

W ofercie przygotowanej specjalnie dla sieci Lidl znajdują się premierowe linie figurek z Krainy Lodu 2 oraz Gwiezdnych Wojen. Fani znajdą też bohaterów z kultowego serialu Gra o Tron, popularnych filmów Marvela (m.in. Avengers i Spider-Man) i serii Harry Potter. Dystrybutor liczy, że tak różnorodnie dobrany asortyment trafi w gusta szerokiej grupy fanów popkultury w całej Polsce.

–  Kultura geek, czyli „fanów popkultury”, przeżywa obecnie prawdziwą rewolucję, a sprzedaż produktów kolekcjonerskich jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku zabawek. Cieszy nas, że najwięksi gracze na rynku retail dostrzegają w tym trendzie szansę dla rozwoju swojego biznesu. – mówi Robert Wesołowski, joint-CEO, CDP sp. z o.o. – Dzięki naszej współpracy z siecią Lidl bycie fanem i kolekcjonerem staje się jeszcze prostsze, a charakterystyczne figurki z wielkimi głowami będą dostępne dla kolejnych klientów na wyciągnięcie ręki.

Dla CDP budowa ogólnopolskiej sieci dystrybucji we współpracy z liderem rynku – firmą Lidl – jest kluczowym punktem w strategii rozwoju oferty produktowej w kategorii zabawek, puzzli i gadżetów kolekcjonerskich. Oferta figurek POP! będzie dostępna we wszystkich sklepach sieci Lidl, w strefie przy kasie „Rodzinnie z Lidlem”.

O Funko
Funko jest przodującą firmą produkującą produkty konsumenckie z zakresu kultury popularnej, z siedzibą w Everett w Waszyngtonie. Funko projektuje, pozyskuje i dystrybuuje licencjonowane gadżety w wielu kategoriach, w tym figurki winylowe, action figures, pluszaki, odzież, artykuły gospodarstwa domowego i wszelkie akcesoria dla fanów popkultury.

Niewielkie winylowe figurki Funko to prawdziwy fenomen popkulturowy. Amerykański rodowód, gdzie kultura masowa i tradycje kolekcjonerskie są bardzo silne, oraz doskonałe wyczucie potrzeb fanów, stoją za sukcesem marki. Figurki biją rekordy popularności wśród kolekcjonerów na całym świecie. Produkowane od lat 90., do Polski przybyły na fali popularności takich marek jak Marvel, Disney, DC Comics, HBO, Blizzard, Epic czy Netflix. Każdy oddany fan gier komputerowych, komiksów, seriali czy filmów prędzej czy później odkryje w sobie zew kolekcjonera. Figurki kolekcjonerskie pomagają rozszerzyć świat swoich ulubionych bohaterów i wprowadzić ich obecność do codziennego życia.

Figurki Funko wyróżniają się niezwykłą jakością wykonania z trwałego winylu i zaskakującymi detalami. Charakterystyczny design i niezwykła zdolność do dowcipnego uchwycenia najważniejszych cech przysporzyły figurkom POP! oddanej rzeszy fanów i są one główną siłą rosnącej popularności Funko na świecie i w Polsce. Ustandaryzowane wymiary figurek i spójna estetyka (szerokość: 8 cm i wysokość 10 cm) sprawiają, że kolekcja wspaniale prezentuje się na półce. Od 2 grudnia 2019 r. klienci sklepów Lidl w całej Polsce zbudują własną kolekcję złożoną z ulubionych bohaterów w znacznie prostszy i wygodniejszy sposób.