Respawn.pl

Fortnite – Aktualizacja 4.4 dodano m.in nową broń, stadion oraz odświeżone tymczasowe tryby

Autor: Michał Maćkowski

Kolejna aktualizacja do Fortnite’a, która dodaje do gry wiele ciekawych rzeczy. Tym razem deweloperzy postanowili zmienić odrobinę mapę oraz dodać nową broń i odświeżone tymczasowe tryby. Oprócz tego dodano kilka typów pułapek i naprawiono wiele błędów.

Najważniejszą dodaną rzeczą do gry jest karabin szturmowy, który posiada lunetę oraz celownik termiczny. Dzięki tej broni łatwiej będzie wypatrzeć przeciwnika. Na dodatek celownik termiczny widzi sygnatury skrzynek.

Fortnite2Fpatch notes2Fv4 42Foverview text v4 42FBR04 Patch Notes ThermalScopeSniper 1920x1080 c3e5ca6aa073d69a0f0363bd81cb98a22f7d7198

Do gry dodano również nowe typy pułapek, które możemy używać obydwóch trybach.

Fortnite2Fpatch notes2Fv4 42Foverview text v4 42FBR04 Social BouncerTrap 1920x1080 ed27fba8ef2352375fdda672a2c3333071b0db80

Na dodatek do Ratowania świata zawitał nowy Ninja, z którym możemy połączyć siły i razem ratować świat w trzeciej części wątku Hit Ekranu!

Fortnite2Fpatch notes2Fv4 42Foverview text v4 42FStW04 Social CloakedNinja 1920x1080 27d0131ffb373fcf257913b9802502089c3ace0d 1

Ogólnie:

  • Do obydwóch trybów dodano kilka typów pułapek, które od teraz mogą znajdować się na strukturach.
  • Do Battle Royale dodano odbijacz
  • Reszta pułapek: drewniane kolce, chowane kolce, pułapki grillowe, zamrożone pułapki czy klocki leczące zostały dodane do Ratowania Świata

Dodano nowe opcje ustawienia czułości myszki

  • Wasze aktualne ustawienia nie zostały zmienione
  • Poprzednio pionowa czułość myszy zawsze wynosiła 70% czułości poziomej
  • Od teraz nowi gracze będą mieli taką samo czułość poziomą i pionową
  • Dodano szybkie graficzne przejście do elementów budowlanych podczas poruszania się i celowania.
  • Naprawiono błąd z zamykaniem się okien czatu na konsolach
  • Poprawiono działanie przeszukiwania skrzyń
  • Tekst w niektórych językach nie jest już obcięty w ekranie ustawień
  • Naprawiono Turbo Building
  • Liczba obrażeń w kampanii Ratowanie Świata, trybie Battle Royale i powtórkach będzie zaokrąglana w dół.

Battle Royale:

  • Dodano na konsoli xbox nową metodę pobierania plików, która pozwoli na mniejsze rozmiary plików

Dodano nowy tryb SNIPER SHOOTOUT V3

  • Do skrzyń i łupów dodano złote karabiny szturmowe
  • Usunięto kuszę
  • Ilość amunicji w skrzyniach wróciła do normy
  • Epickie i legendarne karabiny snajperskie możemy znaleźć jako zwykły łup

Szczegółowe informacje dotyczące trybu

  • W trybie występują jedynie snajperki oraz karabiny szturmowe z lunetami.
  • Ilość łupów znajdujących się na podłodze zmniejszono o 50%
  • W tym trybie statystki są zapisywane na profilu
  • Ilość pozyskiwanych zasobów budowlanych jest mniejsza o 25%.
  • W parach i oddziałach reanimacja graczy jest niemożliwa. Zawodnicy od razu są eliminowani.

TRYB OKRESOWY: USTAWKA 50 NA 50 GRACZY 3.0

Zmiany w stosunku do wersji 2.0

  • Większy krąg burzy w początkowym etapie gry.
  • W nowym dodanym kręgu spadają dodatkowe zrzuty zaopatrzenia.
  • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 4-8 spadają co dwie minuty i lądują jedynie w dwóch pierwszych kręgach Burzy.
  • Obrażenia otrzymywane, kiedy jesteś powalony zostały zmienione do domyślnej ilości 2 pkt
  • Zmniejszono ilość dodatkowych zasobów z +75% do +25%.
  • Zwiększono szansę na to, że kręgi burzy znajdować będą się na środku mapy

Więcej informacji o trybie

  • Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z przeciwnych kierunków.
  • Dodano na mapie przerywaną linię, która wskazuję „linię frontu” między drużynami.
  • W tym trybie statystki nie są zapisywane, ale misje tygodniowe oraz codzienne możecie na nim wykonywać.

Łupy

  • Zwiększono występowania skrzyń z 50-70% do 75-90%.
  • Zwiększono występowanie pojemników z amunicją z 65-80% do 75-90%.
  • Szybciej zbiera się surowce o 25%
  • Zwiększono szansę pojawienia się łupów na ziemi o15%.
  • Amunicja leżąca na ziemi posiada podwójną ilość naboi
  • Pojemniki z amunicją zawierają potrójną ilość amunicji.
  • Skrzynie posiadają podwójną ilość amunicji oraz przedmiotów jednorazowych
  • W zrzutach znajdziemy podwójną ilość amunicji, dodatkowy przedmiot jednorazowy, zasoby oraz pułapkę.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym, która dostępny jest w formie epickiej lub legendarnej
  • Obrażenia bazowe 36-37 pkt.
  • Celownik widzi sygnatury cieplne skrzyń, zrzutów zaopatrzenia i wrogów.
  • Korzysta ze średnich nabojów.
  • Karabin możemy znaleźć luzem, w zrzutach zaopatrzenia oraz skrzyniach
  • Zwiększono maksymalny zasięg większości broni z 250 do 275 metrów, aby dostosować go do maksymalnej odległości, w jakiej widać graczy.
  • Odbijacz nie zawisa już w powietrzu.
  • Kucnięcie podczas celowania przez lunetę w Zalewie Zdobyczy nie przenosi już punktu widzenia pod wodę.
  • Podczas biegu można już rzucać ładunki wybuchowe

ROZGRYWKA

  • Dodano boisko do piłki nożnej w północnej części mapy.
  • Dodano nowe opcje w neonowych kolorach dla Karbida i Omegi.
  • Zbierak nie powinien już znikać z paska szybkiego dostępu u graczy, którzy późno dołączyli do gry.
  • Pułapki, które były wyposażone, nie zmieniają się nieoczekiwanie.
  • Zmniejszono czułość drążka podczas kierowania wózkiem na konsolach.
  • Gracze nie powinni już zacinać się podczas strzelania w wózku sklepowym.
  • Wózki sklepowe nie zniszczą już niezniszczalnych przeszkód.
  • Gracze wyrzucani z dużą szybkością z wózków sklepowych nie będę otrzymywać już dodatkowego przyspieszenia.
  • Naprawiono błąd z zawieszanie się gry podczas przeglądania rankingu znajomych.
  • Poprawiono interakcję graczy, wózków sklepowych, piłek do piłki nożnej oraz koszykówki.
  • Usprawniono symulację sieciową futbolówek i piłek do koszykówki, gdy kilku graczy kopie jedną piłkę.
  • Usunięto błąd wywracanie się wózków sklepowych przy zderzeniu ze zrzutem zaopatrzenia.
  • Wózki sklepowe nie będą już latać w powietrzu

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano wydajność klienta i serwera gry w kwestii wózków sklepowych.
  • Zlikwidowano lagi na urządzeniach mobilnych podczas lądowania
  • Zoptymalizowano wydajność procesora podczas renderowania na wszystkich platformach.
  • Usunięto błąd, który powodował zacinanie się gry z powodu działania programów antywirusowych na komputerach PC.

DŹWIĘK

  • Dokonano poprawek dźwięku
  • Zwiększono o 25% głośność kroków przeciwników
  • Zmieniono sposób wyciszania głośności kroków z logarytmicznego na liniowy.
  • Głosy kroków są teraz słyszane o jedno o pole więcej
  • Dodano więcej szczegółów do odgłosów busa bojowego.
  • Ściszono odgłosy aktywacji, dezaktywacji i używania skokskał.
  • Sciczono odgłos teleportacji podczas powrotu do lobby.
  • Ulepszono odgłosy piłek do piłki nożnej i koszyków poprzez dodanie odgłosów toczenia i odbijania się.
  • Usunięto błąd, które nie odtwarzał niektórych odgłosów w gęsto zaludnionych obszarach, np. w Wykrzywionych Wieżach.

INTERFEJS

  • Dodano nowy styl do ekranu opcji.
  • Paski zdrowia nie pokazują już jednego punktu życia, gdy przełączyliśmy się między towarzyszami w trybie obserwowania.
  • Komunikaty interakcji z skrzyniami itp, nie pokazują się już podczas jazdy wózkiem sklepowym.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Ulepszono animację i wygląd busa bojowego
  • Bus bojowy od teraz posiada animowane elementy i migające światełka podczas lotu.
  • Każdy model busa bojowego ma teraz wyższą jakość w świecie gry.
  • Wyjście z wózka sklepowego podczas zmiany miejsc jest teraz poprawnie animowane.
  • Efekty otwierania zrzutu zaopatrzenie są teraz prawidłowo wyświetlane
  • Efekty “falowania” teraz poprawnie pojawiają się na wierzbach.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie graffiti na niektórych obiektach

SYSTEM POWTÓREK

  • Usunięto błąd, który powodował pozostawanie znaczników na osi czasu powtórki po zmianie gracza.
  • Wózki sklepowe są lepiej widoczne, podczas oglądania powtórki

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Usunięto szereg błędów, które powodowały niestabilność i zawieszanie się gry.
  • Naprawiono błąd powodujący przestoje podczas lądowania

Ratowanie Świata

OGÓLNE

  • Wprowadzono system, który zwalcza oszustwa w kampanii Ratowanie Świata.
  • Z powodu zastosowania funkcji Intelligent Delivery w konsolach Xbox One, wszyscy gracze, którzy grają w  kampanii Ratowania Świata zostaną poproszeni o pobranie aktualizacji dla tej kampanii po pierwszym uruchomieniu gry.

MISJE I SYSTEMY

  • Dodano trzecią część Hitu ekranu:  Zamaskowana Gwiazda.
  • Zwiększono szansę znalezienia blach w zadaniu “Blokada!”
  • Zwiększono liczbę czystych kropli deszczu otrzymywanych z lam.
  • Szansa otrzymania podwójnych PD bohatera, schematu lub ocaleńca w ramach nagrody za misję od teraz stopniowo wzrasta od początku Doliny Samowitości aż do końca Twine Peaks, kiedy to osiąga wartość o 50% większą od początkowej.
  • Usunięto wirujące dynksy z nagród za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
  • Zmniejszono szansę otrzymania składników w ramach nagrody za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
  • Usunięto błąd pozwalający przedmiotom z zadania pojawiać się w budynkach podczas misji dostarczenia bomby.
  • Zadania w części 2 wątku Hit Ekranu wymieniają teraz rodzaje stref, w których można je ukończyć.

BOHATEROWIE

  • Dodano mityczną Ninję, Zamaskowaną Gwiazdę, do wątku fabularnego Hit Ekranu.
  • Nowa podklasa: Zamaskowana Gwiazda – Mistrz shinobi, rzucający z cieni falami shurikenów.
  • Nowy profit taktyczny: Wachlarz Shurikenów – Wszystkie shurikeny są rzucane jednocześnie po rozchodzącym się torze.
  • Uderzenie Burzące nie unieruchamia już gracza po przerwaniu tej zdolności.
  • Zmiana broni podczas aktywacji Lewej i Prawej nie uniemożliwia już wyposażenia tej zdolności.
  • Użycie Szarży i Składu Porcelany spowoduje teraz uszkodzenie budowli położonych bezpośrednio przed Budowniczym w momencie aktywacji.
  • W Opałach działa teraz na bronie zużywające więcej niż 1 pocisk na strzał, jeżeli pozostało w nich mniej amunicji, niż potrzeba do jednego wystrzału.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Nowy karabin snajperski: Niszczyciel
  • Karabin przeciwsprzętowy, który zadaje wysokie obrażenia bazowe, ale strzela rzadko i ma duży odrzut. Pociski przebijają się zarówno przez pustaki, jak i ściany, więc można nim szybko niszczyć budowle.
  • Dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry od czwartku 14 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku 21 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Dodano możliwość wyboru profitów w przedmiotach, których profity były wcześniej sztywno ustalone.
  • Przedmioty z taką możliwością zawsze będą zaczynać z domyślnym zestawem profitów.
  • Profity te można teraz modyfikować za pomocą Przerzutnika Profitów.
  • Niektóre bronie, wcześniej zaczynające z ustalonym żywiołem odblokowywanym na 1 poziomie, teraz odblokowują to pole na 5 poziomie, lecz mają kilka żywiołów do wyboru.
  • Dodano nowy profit broni: +x% siły uderzenia.
  • Pojawi się on na kilku wcześniej statycznych broniach.
  • Teraz można zbierać zasoby uderzając przeszkody w świecie gry silnymi atakami w zwarciu.
  • Zwiększono obrażenia bazowe i siłę uderzenia broni białej:Miecze: +57% obrażeń, +75% siły uderzenia
    • Włócznie: +67% obrażeń, +71% siły uderzenia
    • Kosy: +67% obrażeń, +82% siły uderzenia
    • Topory: +73% obrażeń, +94% siły uderzenia
    • Bronie obuchowe: +113% obrażeń, +95% siły uderzenia
  • Zwiększono tempo zużywania trwałości broni białej z każdym atakiem, aby zrównoważyć zwiększone obrażenia.
  • Zwiększono koszt tworzenia broni białej:
    • Zwiększono liczbę potrzebnych desek i surowej rudy o 1-5 szt., zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
    • Zwiększono liczbę potrzebnych powrozów, proszku mineralnego i części mechanicznych o 6 szt.
  • Zwiększono liczbę baterii potrzebnych do tworzenia broni energetycznych:
    • Energetyczna broń biała kosztuje teraz o 7-10 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
    • Energetyczna broń dystansowa kosztuje teraz o 4-5 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
  • Profit „prędkość ruchu” ma teraz wpływ na prędkość chodzenia, biegania i sprintu.
  • Profit „obrażenia zadawane celom spowolnionym lub spętanym” jest teraz losowany u wszystkich odpowiednich broni.
  • Profit „odporność na obrażenia” zapewnia teraz odpowiednią wartość odporności na obrażenia.
  • Przytulne Ognisko leczy teraz każdy cel w zasięgu działania, nawet jeśli jest on za ścianą.
  • Znaczniki stopnia nie są już wyświetlane na unikatowym proficie Płonącego Masamune, gdyż profit ten nie może być ulepszany.
  • Pociski z karabinu szturmowego Tygrys nie są już blokowane przez pobliskie ściany.

ROZGRYWKA

  • Obrońców nie można już teleportować, ma to na celu zapobieganie ich utknięciu.
  • Teleportery teraz aktywują się po upuszczeniu ich po raz pierwszy.
  • Zrzutów zaopatrzenia nie można już uszkodzić pociskiem czachomiotki ani innym atakiem obszarowym.
  • Usunięto błąd dotyczący kolizji furgonetki Larsa w misji lotu na błyskawicy.
  • Usunięto błąd powodujący pozostawanie ekranu powalenia po reanimacji gracza.

INTERFEJS

  • Wskaźniki zasobów w interfejsie w grze nie używają już skróconego formatu liczb.
  • Ikona Nalotu nie znika już podczas samouczka.
  • Animacja skrzyni z wynikami gry już się nie zacina.
  • Przywrócono brakujące znaczniki akcji podglądu budowy.
  • Naprawiono poruszanie się po listach w menu przy użyciu kontrolera.
  • Opis czatu głosowego wspomina teraz, że ta funkcja jest dostępna na komputerach PC.
  • Tekst opisu jest teraz zawijany na panelu bocznym mapy zadań; do panelu dodano również cele zadań okolicznościowych.
  • Obrazy na ekranie pomocy nie wyglądają już na rozciągnięte.
  • Usunięto błąd sprawiający, że odznaki i przycisk „Kontynuuj” nie były wyświetlane na ekranie wyników ze skrzynią z nagrodami.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Poprawiono kolor pocisków u pustaków żywiołu natury, co ułatwi to ich odróżnianie od minibossów żywiołu natury.
  • Efekty broni żywiołowych teraz są poprawnie wyświetlane.

DŹWIĘK

  • Poprawiono motyw muzyczny zaliczenia premii poprzez osłabienie dźwięków wysokiej częstotliwości.
  • Filmiki są teraz odtwarzane z prawidłową głośnością.
  • Poprawiono wytłumianie odgłosu budowy torów w misji dostarczenia bomby.