Respawn.pl

Fortnite – aktualizacja 9.40 z nową epicką strzelbą, kilkoma poprawkami i inne!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Ogólne

Interfejs

Poprawki błędów

  • Poprawiono zapis tekstu, który pojawia się po najechaniu na opcję „Wizualizacja efektów dźwiękowych” w menu w angielskiej wersji językowej gry.

Społecznościowe

Poprawki błędów

  • Naprawiono zawijanie tekstu w wiadomościach czatu zajmujących wiele linijek.

Fortnite BR napis 1

Bronie i przedmioty

  • Nowa epicka i legendarna strzelba taktyczna.
    • 83/87 pkt. maksymalnych obrażeń
    • 1,5 strzału na sekundę.
    • Mieści 8 nabojów.
    • Mnożnik trafienia w głowę: 2,25.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, Transporterach Łupów i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Samopowtarzalny karabin snajperski ma zmniejszone powiększenie lunety.
    • To zmiana zwiększająca komfort gry, mająca poprawić przydatność i odczucia podczas korzystania z tej broni.
  • Zmiany strzelby bojowej
    • Zmniejszono mnożnik trafień w głowę z 1,7 do 1,5.
    • Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
      • Skrócono krzywą balistyczną pocisków z:
        • 2,44 (bez zmian)
        • 4,88 pola do 4,39 pola
        • 9,77 pola do 6,84 pola
        • 19,53 pola do 11,72 pola
    • Przyglądaliśmy się efektom ostatnich zmian w spadku obrażeń wraz z odległością i zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej ograniczyć skuteczność tej broni na dalekie dystanse, zmieniając krzywą tak, aby strzelba taktyczna bardziej przypominała inne bronie tego typu, a jednocześnie zachowała swój unikatowy charakter.
  • Wycofano z gry
    • Czterotaktowa snajperkę z tłumikiem
      • Warianty epicki i legendarny.
  • Przywrócono do gry
    • Czterotaktowy karabin snajperski
      • Warianty rzadki, epicki i legendarny.

Poprawki błędów

  • Strzelba z magazynkiem bębnowym ma teraz prawidłowy spadek obrażeń wraz z odległością.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że panelu skokowego nie dało się zniszczyć kilofem.

Rozgrywka

  • Podniesienie przedmiotu, który uzupełnia stos z nadwyżką nie powoduje już upuszczania trzymanego przedmiotu.
    • Zamiast tego upuszczana jest nadwyżka.
  • Gracze automatycznie podnoszą przedmioty jednorazowe, jeżeli mają je już w ekwipunku, a stos nie jest pełny.
    • Jeżeli automatycznie podniesione przedmioty wypełnią stos, nadwyżka zostanie upuszczona.
  • Posiadacze pakietów Fundatora otrzymali nowe lotnie i zbierak.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że pojemniki z zestrzelonych przez graczy dronów zaopatrzeniowych nie były widoczne.
  • Drony zaopatrzeniowe, które zbyt długo były zablokowane, nie będą już pozostawały w bezruchu.
  • Zmieniono „Odwróć sterowanie samolotem przy pomocy klawiatury” na „Odwróć sterowanie klawiaturą podczas latania” w menu opcji, aby podkreślić, że sterowanie mogącymi latać pojazdami naziemnymi, zostaje odwrócone podczas lotu.
  • Naprawiono niektóre krańcowe przypadki, kiedy wyświetlane obrażenia zadane z użyciem strzelby były zaokrąglane w dół.
  • Drzwi w schematach renderują się poprawnie, gdy gracze budują.
  • Gracze mogą teraz łatwiej podnosić przedmioty, kiedy na nich stoją.
  • Urządzenia do sterowania stopami umożliwiają graczom poprawną zmianę broni na następną lub poprzednią.
  • Krzaki nie uniemożliwiają już graczom odzyskiwania zdrowia dzięki Fontannie Obfitości.
  • Gdy gracz korzystający z Bomby Cienia wsiada do pojazdu, efekt Bomby nie pozostaje już aktywny po tym, kiedy powinien się zakończyć.
  • Jeżeli automatyczne sortowanie jest włączone, podniesiona Fontanna Obfitości poprawnie wskakuje na pierwsze wolne miejsce po prawej stronie w ekwipunku, tak, jak inne przedmioty jednorazowe.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po użyciu Szczeliny na Wynos gracze szybowali zbyt wolno.
  • Przedmioty jednorazowe zmieniające wartości na paskach (mikstura osłony, apteczka itp.) mogą być używane przez graczy na tyrolce.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że Bomby Cienia blokowały możliwość odbijania się od ściany pod pewnymi określonymi kątami.
  • Gracze nie mogą już odbijać się od pola kukurydzy jak od ścian używając Bomby Cienia.
  • Gracze nie mogą już odbijać się od strumieni powietrznych jak od ścian używając Bomby Cienia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że kręgi Fortbajtów nr 4, 64, 70 i 89 nie pojawiały się nawet wtedy, gdy gracz nosił wymagane elementy kosmetyczne.
  • Aby uniemożliwić graczom nadużywanie emotki Dabowanie, wrowadzono opóźnienie pomiędzy jej zakońćzeniem i oddaniem strzału.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty graficzne pojawiające się po zadaniu obrażeń osłonie były większe niż zwykle, co blokowało pole widzenia gracza.
  • Ulepszenia obsługi urządzeń do sterowania stopami
    • Strefa neutralna i maksymalne wychylenie działają teraz w oparciu o punkty krańcowe.
    • Ulepszono sterowanie Taranem.

Rywalizacja w Fortnite

  • Nowy turniej: Xbox Cup (20 i 21 lipca) [pula nagród pieniężnych: 1 000 000 USD!]
    • Tryb gry solo
    • Turniej ten jest otwarty dla wszystkich graczy z Xboxa One i nie wymaga znalezienia się w żadnej konkretnej dywizji Areny.
    • Pula nagród zostanie rozdzielona między wszystkie regiony. Więcej informacji i oficjalne zasady podamy wam jeszcze w tym tygodniu. Sprawdźcie stronę turniejów w kliencie gdy, aby poznać harmonogram.
    • Format:
      • 20 lipca – Runda 1: wszyscy uprawnieni gracze
      • 21 lipca – Runda 2: 3000 najlepszych graczy Rundy 1
  • Nowy turniej: Trios Cash Cup (21 lipca) [pula nagród pieniężnych: 1 000 000 USD!]
    • Tryb gry dla trójek
    • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko gracze, którzy jeszcze przed rozpoczęciem wydarzenia awansowali do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
    • Pula nagród zostanie rozdzielona między wszystkie regiony. Więcej informacji i oficjalne zasady podamy wam jeszcze w tym tygodniu. Sprawdźcie stronę turniejów w kliencie gdy, aby poznać harmonogram.
    • Format:
      • Turniej jednodniowy – 21 lipca
        • Runda 1: wszyscy uprawnieni gracze
        • Runda druga: 150 najlepszych drużyn z rundy pierwszej
  • Gracze mogą teraz wybrać flagę, która będzie wyświetlana w ich profilu kariery.
    • Flagę tę można wybrać i zmienić w profilu gracza.
    • Po wybraniu lub zmianie flagi gracz nie może zrobić tego ponownie przez kolejne 30 dni.
    • Flaga gracza jest widoczna dla osób, które odwiedzają jego profil, a także w tabelach rankingowych turniejów.
    • Jeżeli drużyna składa się z dwóch lub więcej graczy, wyświetlana będzie flaga wybrana przez większość członków drużyny. W przypadku, gdy nie ma większości, wyświetlana będzie flaga z globem.
    • Zestaw obejmuje na razie 37 flag. Jeżeli w przyszłości dodamy flagi w którejś aktualizacji, napiszemy o tym w odpowiednim poście.

Wydajność

  • Poprawiono wydajność serwerów przy korzystaniu z tyrolek.
  • Poprawiono wydajność klienta gry przy korzystaniu z Beczki Obfitości.
  • Zoptymalizowano generowanie kilofów, aby zredukować ryzyko problemów z wczytywaniem przy swobodnym spadku i lądowaniu na początku meczu.

Dźwięk

  • Poprawiono spójność głośności odgłosów kroków wrogów, a także zmieniono spadek głośności z odległością na logarytmiczny, aby dźwięki zanikały w bardziej naturalny sposób.
  • Zredukowano głośność kilku efektów dźwiękowych:
    • Eksplozję Fontanny Obfitości.
    • Eksplozje granatów zbliżeniowych z granatnika.
    • Szum tła platform ze strumieniami powietrznymi.
  • Do starć z bliska dodano warstwę dźwiękową z odgłosami trafień w ścianę. To dodatkowe ostrzeżenie, że wróg strzela do budowli, za którą znajduje się gracz.

Poprawki błędów

  • Odgłosy trafień pocisków w drewno/kamień/metal będą już słyszalne w mobilnej wersji gry i na konsoli Switch.
  • Odgłosy wyposażania rewolweru będą już słyszalne w mobilnej wersji gry i na konsoli Switch.

Interfejs

  • Zmiany w menu dostępnym po naciśnięciu Escape i w panelu społecznościowym:
    • Sygnał wejściowy, który powoduje wyświetlenie menu przycisku Escape lub panelu społecznościowego włącza teraz oba rodzaje menu, i w lobby, i w meczu.
    • Do panelu społecznościowego dodano trzecią zakładkę. Znajdują się w niej wszystkie funkcje związane z czatem głosowym.
    • Grafiki Menu Escape i górnego paska otrzymały poprawki wizualne.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Dodano nowe ustawienie „Edycji przy użyciu dotyku”, pozwalające na przełączanie edycji dotykiem (domyślnie jest włączone).
  • Mikrofony z Bluetoothem obsługują już czat głosowy.
  • Przyciski koła emotek są większe.

Poprawki błędów

  • Strzały wykonane przy użyciu Nalotu nie pozostawiają już dużych, wielokątnych konturów.
  • Naprawiono błąd strzelb bojowych i pompek, który powodował, że bronie te nie strzelały poprawnie przy włączonym ogniu automatycznym.
  • Rozwiązano problemy czatu głosowego, które pojawiały się przy dołączaniu do ekipy innego gracza.
  • Można już otworzyć skrzynię w hotelu w Neo-Wykrzywionych.
  • Interfejs obserwatora jest już wyświetlany podczas obserwowania na urządzaniach mobilnych.
  • Gracze, którzy wyłączyli grę, nie pozostają już zalogowani na koncie.
  • Portfel na ekranie zwrotów samoobsługowych jest już wyświetlany poprawnie.
  • Jeżeli na etapie rozgrzewki gracz pozostawił okno „Pokazuj pomoc” otwarte, przycisk nie będzie już widoczny meczu.
  • Tekst „Region turnieju” w zakładce Rywalizacji jest większy.
  • Układ interfejsu znaczników na mapie nie jest już wyświetlany, gdy gracz znajduje się w busie bojowym.
  • Układ interfejsu emotek będzie pojawiał się tylko w trakcie jazdy w tych pojazdach, w których można używać emotek.
  • Gracze mogą obracać elementy kosmetyczne przy użyciu panelu dotykowego.
  • Przy wyposażaniu rewolweru odtwarzany jest odpowiedni efekt dźwiękowy.
  • Strój Cudo zyskał poprawki graficzne widoczne, gdy gracz używa emotki Dzwonek lamy.
  • Lotnia Oko Burzy i zbierak Burzowy Błysk mają właściwe efekty graficzne.
  • Poprawki graficzne stroju Rusałka.
  • Poprawki graficzne smugi Sznur Lampek.
  • Smuga Latarnia wyświetla się poprawnie w grze.

Fortnite napis kreatywny

Wyspy

Poprawki błędów

  • Opublikowane wyspy nie obracają się już o 180 stopni na minimapie, co powodowało nieścisłości w oświetleniu.

Rozgrywka

  • Zaktualizowano ustawienia „Moja wyspa”
    • Do „Uszkadzania otoczenia” dodano nową opcję
      • Tylko budowle graczy – w czasie gry można zadawać obrażenia budowlom wzniesionym przez graczy (z drewna, kamienia lub metalu), które zostały zbudowane w grze, w czasie tworzenia mapy.
    • Dodano nową opcję „Uszkadzania budowli”
      • Określa ona kto może uszkadzać budynki wzniesione przez graczy w czasie gry.
      • Wszystkie, budowle własne, budowle drużyny, budowle wrogów, budowle własne i wrogów, żadne (domyślnie: wszystkie)
    • Do „Limitów zasobów” dodano nowe opcję
      • 10 000, 50 000, 99 999

Poprawki błędów

  • Budowle graczy można edytować przed umieszczeniem ich na mapie, kiedy włączone są ustawienia „Uszkadzania otoczenia”.
  • Gracze nie są już zmęczeni skokami, jeżeli opcja ta jest wyłączona.
  • Niezajęte pojazdy nie przenikają już przez obiekty.

Znany problem

  • Monety zebrane w trakcie gry nie pojawiają się w trybie tworzenia w tej samej sesji trybu kreatywnego.
    • Monety pozostają aktywne i pojawiają się w kolejnych rozpoczętych grach.

Bronie i przedmioty

  • Nowa epicka i legendarna strzelba taktyczna.
    • 83/87 pkt. maksymalnych obrażeń
    • 1,5 strzału na sekundę.
    • Mieści 8 nabojów.
    • Mnożnik trafienia w głowę: 2,25.

Narzędzia kreatywne i Smartfon

Poprawki błędów

  • Gracze korzystający ze Smartfona mogą już wchodzić w interakcję z gejzerami z galerii wentylatorów.

Gotowce i galerie

  • Do galerii wentylatorów dodano krater Kevina.
  • Do galerii przedmiotów jednorazowych dodano loda.
  • Do galerii sportów dodano bramkę.
  • Do galerii bez kolizji dodano ramkę Pizzy u Pita i wióry drewna.
  • Do galerii z przyrodą Widmowych Wzgórz dodano drzewo.
  • Do galerii z rekwizytami z jadłodajni dodano niebieskie bufety.
  • Do galerii A i B z podłogami trawiasto-ziemnymi dodano więcej pól podłoża.
  • D galerii B ulicy dodano więcej chodników.

Poprawki błędów

  • Sztandary zamków znowu można niszczyć, jeżeli „Uszkadzanie otoczenia” jest wyłączone.
  • Poprawiono worek na śmieci, który przenikał przez schody w Oazie Odpoczynku.
  • Krzaki z galerii elementów niezniszczalnych nie są już niszczone przez budowle graczy.
  • Gdy gracz kopiuje krzak w galerii z elementami przyrody z pustyni, nie wyświetla się już pasek zdrowia.
  • Gotowiec Pueblo, trio poprawnie pojawia się na siatce.
  • Galeria sześcianów Kevina ma dwie różne wersje bloczków.
  • W gotowcu Mega Market wymieniono niektóre z sufitów.
  • Naprawiono elementy z galerii klifu, które ulegały samozniszczeniu, gdy gracz kończył korzystać ze Smartfona.
  • Gotowce granatów eksplodują już przy kontakcie, zamiast się odbijać.

Urządzenia

  • Zwiększono liczbę dostępnych kanałów aktywatora do 24, a odbiorników – do 30.
  • Dodano generator piłek.
    • Generuje piłki zachowujące się zgodnie z zasadami fizyki.
    • Rozmiar: służy do ustawiania wielkości generowanej piłki.
      • Mała, średnia, duża, superduża (domyślne: średnia)
    • Typ: służy do ustawiania właściwości fizycznych piłki.
      • Domyślny, lekki, ciężki, śliski, sportowy.
    • Mnożnik siły gracza: określa siłę, z jaką siłą gracz uderza w piłkę.
      • Brak, niski, średni, wysoki (domyślnie: średni)
    • Siła odrzutu gracza: określa siłę, jaka zadziała na gracza, którego trafi piłka.
      • Brak, niska, średnia, wysoka (domyślnie: średnia)
    • Opóźnienie odradzania się: określa, ile czasu upłynie, nim urządzenie wygeneruje kolejną piłkę po tym, jak poprzednia zostanie zniszczona.
      • Brak, 0,5 s, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s (domyślnie: 3 s)
    • Grawitacja: określa, czy na piłkę wpływa siła grawitacji.
      • Wył., wł. (domyślnie: wł.)
    • Likwiduj graczy przy dotknięciu: określa, czy po dotknięciu piłki gracz będzie likwidowany.
      • Wył., wł. (domyślnie: wył.)
  • Dodano nowe urządzenie: Menadżer Rekwizytomatu.
    • Określa sposób działania Rekwizytomatu i Chowanego-przebieranego; zawiera też ustawienia interfejsu.
    • Pokaż pozostałe rekwizyty: tak, nie
    • Częstotliwość pingu rekwizyty: określa czas między dźwiękami wydawanymi przez graczy przebranych za rekwizyty.
      • Wył., 10 s, 15 s, 30 s (domyślnie: 15 s)
  • Do urządzenia panelu startowego gracza dodano nowe opcje.
    • Włączone podczas fazy: określa, kiedy urządzenie jest aktywne.
      • Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono. (domyślnie: włączono)
    • Dodano odbiorniki służące do włączania i wyłączania urządzenia.
  • Do urządzenia wybuchowego dodano nowe opcje – poniższe opcje działają jedynie na paski zdrowia w stylu strzałki.
    • Widoczny dla drużyn: określa, które drużyny widzą pasek zdrowia urządzenia.
      • Dowolna, 1-16, wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy (domyślnie: dowolna)
    • Tekst ikony sojusznika: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest sojusznicze.
    • Tekst ikony neutralnej: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest neutralne.
    • Tekst ikony wroga: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest wrogie.
    • Rozmiar tekstu interfejsu: określa wielkość wyświetlanych tekstów ikon / punktów zdrowia.
      • x1, x1,5, x2 (domyślnie: 1x)
  • Dodano nową opcję urządzenia obszaru punktowanego.
    • Filtr przedmiotów punktowanych u graczy: określa, czy gracz musi mieć w ekwipunku określony przedmiot, aby móc zdobywać punkty za znajdowanie się w strefie punktowanej.
    • Wł., wył. (domyślnie: wył.)
    • Działa tylko przy włączonym ustawieniu punktowania.
  • Dodano opcję włączania/wyłączania efektu cząsteczkowego mgły przyziemnej.
  • Zmieniono domyślne ustawienie opcji „Zapewnia przedmioty po odrodzeniu się” w urządzeniach ustawienia drużyny na „wyłączone”, dzięki czemu przedmioty z ekwipunków graczy nie są usuwane przy odradzaniu się.

Poprawki błędów

  • Zapisywanie ustawień urządzenia panelu startowego gracza nie uniemożliwia już graczom poprawnego odradzania się na panelu.
  • Urządzenie z wieżyczką stacjonarną nie niszczy podłogi na której stoi po grze, co powodowało niekiedy masowe zniszczenia na mapie, jeżeli wieżyczka znalazła się na podłodze będącej kluczową podporą struktury.
  • Obiekty nie znikają już, kiedy gracz przechodzi do centrum, a następnie powraca na wyspę.
  • Usunięto kilka problemów związanych z urządzeniem latarni:
    • Latarnia jest już niewidoczna w fazie przed grą, jeżeli została ustawiona na „tylko gra”.
    • Latarnia jest poprawnie ukrywana po zakończeniu gry.
    • Urządzenia celu z ustawieniem „drużyna 16” niszczą już inne urządzenia celu w swoim zasięgu.
    • Usunięto szereg problemów związanych z Rekwizytomatem.
    • Kierunek rekwizytu widoczny dla przebranego gracza powinien być dopasowany do kierunku, jaki widzą inni gracze.
    • Gracze nie mogą już zmieniać się w latające wyspy przy użyciu Rekwizytomatu.
    • Przełączanie broni, gdy obiekt podświetlony jest z użyciem Rekwizytomatu nie powoduje już, że po przełączeniu obiekt pozostaje podświetlony.
    • Komunikat „Wyjdź” w interfejsie jest już wyświetlany w trybie rekwizytu.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że gdy gracz był przebrany i znajdował się w trybie lotu, na ekranie na urządzeniach mobilnych pojawiały się nieprawidłowe komunikaty z przyciskami.
    • Gdy gracz przebiera się za pewne określone rekwizyty, na ekranie pojawiają się poprawne wartości zdrowia.
    • Przebrani gracze nadal są widoczni, jeżeli ich rekwizyt został zniszczony przy użyciu urządzenia wybuchowego.
    • Krzaki jednorazowego użytku nie pozostają już widoczne po tym, gdy gracz przebrał się za rekwizyt.
    • Komunikat z przyciskiem „Blokowanie na miejscu” nie pojawia się już jako „Nieprzypisany” na konsolach i urządzeniach mobilnych.
    • Gracze nie mogą się już przebierać za tor manekina ćwiczebnego ani generator pojazdów dzięki Rekwizytomatowi.
    • Rekwizytomat ma poprawną liczbę gwiazdek określających rzadkość.
    • Naprawiono błąd występujący na urządzeniach mobilnych, który powodował, że interfejs Smartfona pojawiał się na ekranie, gdy przebrany gracz został trafiony Discobombą.
    • Gracze mogą przebierać się za duże rekwizyty z każdego punktu widzenia.
    • Nierówny teren nie uniemożliwia już graczom przebierania się za określone rekwizyty.
    • Usunięto błąd, który powodował, że postaci graczy drgały, jeżeli były przebrane za rekwizyty i stały w pobliżu szczeliny centrum kreatywnego.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Do opcji „Zignoruj drużynę przy obrażeniach” i „Zignoruj odległość drużyny” urządzenia wybuchowego dodano opisy, aby sprecyzować w interfejsie, w jaki sposób są one związane z rodzajem drużyn.

Poprawki błędów

  • „Pozostało odrodzeń” jest poprawnie wyświetlane na tablicy wyników.
  • Poprawiono wskaźnik „Liczba chowających się” w interfejsie chowanego-przebieranego, który pojawiał się poza grami.
  • Poprawiono literówkę w ustawieniu „Umożliwia upuszczanie przedmiotów” w menu angielskiej wersji językowej gry.
  • Poprawiono błąd w opisach ustawienia „Wymaga linii strzału” urządzenia latarni oraz urządzenia wybuchowego w angielskiej wersji językowej gry.

Urządzenia mobilne

  • Elementy bazy arktycznej są wyświetlane poprawnie w narzędziu do edycji.
  • Kiedy gracze najeżdżają na sterownik burzy przy użyciu Smartfona, podgląd schematu jest już widoczny.
  • Instrukcja zmiany celu znacznika szczeliny jest już wyświetlana.

fortnite RS napis

Misje i systemy

  • Zadania, misje alarmowe i nagrody za dzienne logowanie zamiast V-dolców zapewniają talony rentgenowskie tym z graczy, którzy nie są Fundatorami. Fundatorzy nie odczują tej zmiany.
  • Świętujcie drugie urodziny Fortnite z tymi słodkimi zadaniami urodzinowymi:
    • Zgarnijcie nowego bohatera, Jonesy’ego z Brygady Urodzinowej, wykonując zadanie polegające na likwidowaniu Wysadzaczy Ciach w udanych misjach. Uważacie na wybuchające wypieki!
    • Zdobywajcie talony letnie zbierając smakowite torty urodzinowe w udanych misjach. To zadanie można powtarzać, najedzcie się więc do oporu!
  • Zespoły bohaterów zostały dodane do nagród za ukończenie misji obrony burzowej tarczy 10 w Deskogrodzie, Kamiennym Lesie, Dolinie Samowitości i Twine Peaks.

Uwaga: Wspomnieliśmy o funkcji, która pojawi się w grze w trakcie sezonu 10… Rzućcie na nią okiem!

Poprawki błędów

  • Czasoprzyśpieszacze pojawiają się regularniej w Grach Wojennych.
  • Pułapki w Grach Wojennych nie pozostają już widoczne, po wyczerpaniu ich trwałości.
    • Zużyte pułapki będą usuwane przy każdym wejściu do burzowej tarczy.
  • Kiedy gracz znajduje się niedaleko krańca burzowej tarczy, efekt dźwiękowy jest odtwarzany poprawnie.
  • Kałuże kwasu są wyświetlane poprawnie, gdy modyfikator kałuży kwasu jest aktywny.
  • Przeklęte posągi w symulacji Gier Wojennych „Klątwa” nie znikają już nagle.

Interfejs

  • Okienko wydarzenia w zakładce zadań jest skalowane poprawnie we wszystkich rozdzielczościach.

Poprawki błędów i zmiany

  • W magazynie Zbrojowni w jednej linii wyświetlanych jest 5 elementów zamiast 3.
  • Przycisk „Wyposaż” na ekranie plecaka wyświetlany jest poprawnie, kiedy gracz wykorzystuje przypisane przyciski do zmiany broni.
  • Na ekranie ekwipunku w niektórych sytuacjach wyświetlane były błędne opisy przedmiotów.
  • W niektórych wersjach językowych gry tekst w menu burzowej tarczy migotał.
  • Klucze transformacyjne są wyświetlane poprawnie, jeżeli gracz ma ich ponad 1000.
  • Podgląd lam rentgenowskich zawiera już poprawne opcje.
  • Okienka Symulacji Wojennych i wyzwań otrzymały dźwięki przewijania, gdy gracz wybiera je przy użyciu kontrolera.
  • Jeżeli gracz użył przycisku „Pomiń” po awansowaniu na ekranie zwycięstwa, przy nagrodach wyświetlane były nieprawidłowe teksty.
  • Flagi na ekranie PD dowódcy widocznym w sekwencji z nagrodami za misję są już wyświetlane poprawnie na konsolach.
  • Przy sprawdzaniu waluty zdobytej dzięki lamom gracze widzą sumę z lam zamiast łącznej liczby posiadanej przez nich waluty.
  • Strzałki z listy nagród za misję nie aktualizowały się poprawnie, co powodowało niekiedy, że pojawiały się w niewłaściwych momentach.
  • Z niektórych powiadomień usunięto nadliczbowy komunikat, jak np. w przypadku zaproszeń do znajomych otrzymywanych w strefie.
  • Można już przeciągać górną część paska przewijana na ekranie nagród z lamy.

Wydajność

  • Poprawiono wydajność interfejsu celów misji w grze.
  • Poprawiono wydajność podczas przełączania zakładek w menu schematów.

Poprawki błędów

  • Usunięto błędy powodujące zacinanie się gry w trakcie dialogów samouczka.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się gry, kiedy gracz po raz pierwszy otwierał mapę w Ratowaniu Świata.

Bohaterowie

  • Dodaliśmy nowego bohatera urodzinowego!
    • Według Jonesy’ego z Brygady Urodzinowej liczy się tylko przeżycie… i czekoladowa posypka. Bardzo lubi posypkę.
    • Profit standardowy: Surwiwalista
      • Likwidacje przywracają 39 pkt. bazowego zdrowia w ciągu 3 s. Czas trwania odnawia się przy kolejnych likwidacjach.
    • Profit dowódcy: Surwiwalista +
      • Likwidacje przywracają 117 pkt. bazowego zdrowia w ciągu 3 s. Czas trwania odnawia się przy kolejnych likwidacjach.
    • Zgarnijcie Jonesy’ego z Brygady Urodzinowej kończąc nowe zadanie Huk-pustaki.
  • Do sklepu okolicznościowego powraca 8-bitowy Mistrz Demolki!
    • Profit standardowy: Wytrzymały Mechanizm
      • Po użyciu zdolności bronie tracą o 40% mniej trwałości, dopóki nie zostaną użyte 2 razy.
    • Profit dowódcy: Wytrzymały Mechanizm +
      • Po użyciu zdolności bronie tracą o 40% mniej trwałości, dopóki nie zostaną użyte 6 razy.
    • Dostępny w sklepie okolicznościowym od 18 lipca, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Możecie zresetować Skamieniałego Ajrisza.
    • Zdecydowaliśmy się na to, z powodu błędu w aktualizacji 9.30. Sprawiał on, że profit Skupienie Jaszczura zapewniał tę samą premię co profit dowódcy, nawet gdy znajdował się w polu innym niż pole dowódcy.

Poprawki błędów

  • Profity bohatera Złe Wieści i Rozkręcenie nie resetowały się poprawnie po przegrzaniu broni.
  • Profit bohatera Wytrzymały Mechanizm nie współpracował poprawnie z broniami białymi.
  • Profity dowódcy Kaskada i Wachlarz Shurikenów działają już poprawnie.
  • Efekty dźwiękowe ognia były odtwarzane zbyt długo po tym, jak gracz użył Smoczego Cięcia wraz z profitem bohatera Smoczy Ogień.
  • Bohaterów Czwartego Lipca można odprawić. Zajmują oni miejsce w ekwipunku.

Bronie i przedmioty

  • Walcie w jubilamy z 2. urodzin Fortnite i świętujcie cały rok łupów!
    • Nowa jubilama z 2. urodzin Fortnite jest dostępna w zakładce łupów w sklepie Ratowania Świata i kosztuje 1000 talonów letnich.
    • Otwórzcie jubilamę wypełnioną najlepszymi bohaterami i broniami, które pojawiły się w wydarzeniach przez ostatni rok!
    • Każda lama zawiera co najmniej jedną broń i jednego bohatera, a przynajmniej jedno z nich jest w wariancie mitycznym bądź legendarnym.
    • Jubilamy będą dostępne przez dwa tygodnie, od 16 lipca do 1 sierpnia.
      • Po zakończeniu sezonu talony letnie nie będą zamieniane na jubilamy. Wszelkie pozostałe talony zostaną wymienione na lamy SF.

Poprawki błędów

  • Ulepszenie Gammatronu 9000 z epickiego na legendarny działa już poprawnie.
  • Obrońcy strzelają z Łuku Bum Bum z właściwą prędkością.
  • Obniżono wyświetlaną szybkostrzelność Łuku Bum Bum, aby w interfejsie była widoczna poprawna wartość ONS.
    • Nie wpłynie to na rzeczywistą szybkostrzelność Łuku Bum Bum.
  • Pułapka z ogniskiem poprawnie leczy obrońców w okolicy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że pułapki z profitami modyfikującymi zdrowie i leczącymi graczy umieszczone w obrębie burzowej tarczy nie działały poprawnie.
  • Naprawiono wyświetlanie przeróbek żywiołowych na następujących zestawach broni:
    • Skałkowe
    • Średniowieczne
    • Wojskowe
    • Rat Rod
    • Zbieracz
    • Steampunkowe
  • Gadżet ze sztandarami nie sprawia już, że budynki na stałe robią się niebieskie.

Rozgrywka

  • Naprawiono błąd, który powodował, że butle z gazem wysadzacza obracały się do przodu i do tyłu przy odbijaniu.

Poprawki błędów

  • Po zakończeniu misji obrońcy poprawnie zwracają bronie, których używali.
  • Przewijanie pułapek na kole jest możliwe, gdy postać jest wyposażona w B.A.Z.Ę.
  • Po zamrożeniu pustaki pozostają podświetlone.
  • W czasie wyświetlania ekranu zwycięstwa gracze nie powinni już wyglądać tak, jak gdyby byli powaleni.