Respawn.pl

Fortnite – Balans broni i budynków – 9/8

Autor: Marcin Skrętkowicz
Fortnite

Deweloperzy Fortnite bacznie obserwują najróżniejsze dyskusje na temat pistoletów maszynowych i budowlach. Dlatego też postanowili znerfić kilka rzeczy!

Producenci gry zgadzają się z określeniem, że broń powinna mieć określone przeznaczenie, a budowanie powinno być satysfakcjonujące i pozwalać graczom na wykazywanie się umiejętnościami taktycznymi w ogniu walki. Programiści cały czas czytają różne dyskusje w internecie i wykonują wewnętrzne testy. Wykazały one, że wprowadzone wcześniej zmiany w obrębie tych dwóch elementów nie spełniły zakładanych założeń. Nowe zmiany mają podkreślać wady i zalety pistoletów maszynowych, strzelb i budynków w walce na małe odległości.

Zmiany dotyczące budynków

Poprzez zwiększenie bazowych wartości zdrowia ścian w zależności od rodzaju materiału, podjęcie decyzji o jego użyciu powinno być bardziej intuicyjne

  • Bazową wartość zdrowia ścian z drewna zwiększono z 80 do 90.
  • Bazową wartość zdrowia ścian z kamienia zwiększono z 80 do 100
  • Bazową wartość zdrowia ścian z metalu zwiększono z 80 do 110

Zmiany dotyczące pistoletów maszynowych

Obniżenie skuteczności pistoletów maszynowych – powinny się dobrze sprawdzać przeciwko budynkom, ale nie powinny już być najlepszym wyborem w każdej sytuacji. 

Kompaktowy pistolet maszynowy

  • Zmniejszono obrażenia z 22/21 do 21/20
  • Zmniejszono pojemność magazynka z 50 do 40

Tommy gun

  • Zmniejszono spadek obrażeń z 80% do 70% przy 3 500 jednostek
  • Zmniejszono spadek obrażeń z 65% do 55% przy 5000+ jednostek
  • Dodano zmniejszenie obrażeń zdawanych otoczeniu analogiczne do zmniejszenia obrażeń zadawanych graczom
  • Zmniejszono celność podczas skoku o 5%
  • Zmniejszono celność o 10%
  • Zmniejszono częstotliwość występowania w skrzyniach i łupach luzem o 40%