Respawn.pl

Fortnite – dokładne informacje na temat aktualizacji 4.1

Autor: Marcin Skrętkowicz
fortnite

W tym tygodniu główną nowością jest połączenie uniwersa Fortnite i Avengersa. Od 8 maja stworzony został nowy tryb “Rękawica Nieskończoności” dzięki, której można przemienić się w Thanosa. Poza tym skupiono się na poprawach błędów.

Okolicznościowy tryb zderzenia światów: Rękawica Nieskończoności
Szczegółowe informacje tutaj.

Fortnite BR napis 1

Okresowy tryb zderzenia światów: Rękawica Nieskończoności

  • Szczegóły zderzenia światów
    • W początkowym etapie gry w strefę bezpieczną przed burzą uderza meteor z Rękawicą Nieskończoności.
    • Gracz, który dotrze do niej i jej użyje, zamienia się w Thanosa.
    • Gdy Thanos zostanie zlikwidowany, Rękawica upadnie na ziemię i każdy będzie mógł ją podnieść. Jeśli nikt tego nie zrobi przez określony czas, spadnie kolejny meteor z Rękawicą.
    • Wygrywa ostatni ocalały gracz!
  • Moce Thanosa
    • Zdolność 1 – Potężny cios, który niszczy budowle i odrzuca przeciwników.
    • Zdolność 2 – Thanos pikuje i uderza w ziemię, czym odrzuca i rani cele w pobliżu.
    • Zdolność 3 – Wykorzystuje energię Kamienia Mocy, aby wystrzelić impuls, który zadaje trafionemu celowi stopniowe obrażenia.
    • Zdolność 4 – Superskok, który pozwala Thanosowi pokonać niemal wszystkie przeszkody.
    • Thanos posiada osłony i zdrowie. Odzyskuje osłony za każdym razem, gdy zlikwiduje innego gracza. Zdrowie Thanosa nie regeneruje się.
    • Thanos nie odnosi obrażeń od upadku.
    • Thanos nie buduje, nie używa normalnych przedmiotów ani pomocy w rodzaju paneli skokowych. Nie potrzebuje takich żałosnych, ludzkich wynalazków.
  • Burza i mapa
    • Maksymalna długość rozgrywki wynosi około 15 minut.
    • Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy krąg burzy już zbliża się do wyspy.
    • Burza zadaje wyższe obrażenia niż normalnie – 5% zdrowia na impuls podczas pierwszego kręgu, a potem 10% przez resztę gry.
  • Łupy
    • Pojawiają się tylko bronie rzadkie, epickie i legendarne.
    • Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%.
    • Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%.
    • Łupy luzem w świecie gry pojawiają się prawie za każdym razem.
    • Znacznie zwiększono szansę znalezienia panelu skokowego.
    • Podwojono ilość zasobów zdobywanych podczas zbierania.
    • Zwiększono ilość zasobów w łupach z 30 do 60.
    • Zwiększono szansę znalezienia Beczki Obfitości, Fortu Kieszonkowego, bomby tanecznej, soku Siorb, Krzaka i zdalnie odpalanych ładunków.
    • Zmniejszono szansę znalezienia zwykłych granatów, osłon i bandaży.

Rozgrywka

  • Zwiększono o 25% szansę na to, że ostatni krąg burzy zakończy się w pobliżu skraju mapy.
    • Ulepszono różnorodność scenariuszy poza centralnym rejonem mapy.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd umożliwiający zamaskowanie zdalnie odpalanych ładunków, pułapek raniących i czepiaków przy pomocy graffiti.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający obracanie budowli podczas podglądu przy pomocy kontrolera, jeżeli zachodzi ona na już istniejącą budowlę.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów meczu piłkarskiego podczas strzelenia gola.
  • Usunięto kilka błędów powodujących ustawianie kamery gracza pod wodą w Zalewie Zdobyczy.
  • Poprawiono kolizję stert opon, dzięki czemu gracze znów będą odbijać się po wejściu na nie.
  • Usunięto otwór w Wypasionej Wyrwie, w którym mogli utknąć gracze.
  • Poprawiono błędy w układzie terenu, pozwalające graczom chować się poniżej rzeźby terenu i ranić innych graczy od dołu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne działanie Turbo-budowania, jeśli gracz przytrzyma przycisk budowy przed przełączeniem w tryb budowy.
  • Poprawiono skrzynię w więzieniu, która po otwarciu była pusta.

Interfejs

  • Można teraz dołączać do ekipy, która jest w trakcie rozgrywki.
    • Członkowie ekipy będący w trakcie gry będą widoczni w lobby w postaci hologramów. Pojawią się też informacje dotyczące czasu gry i liczby graczy.
  • Do FAQ karnetu bojowego w grze dodano tematy dotyczące 4 sezonu.

Poprawki błędów

  • Usunięto ekran wczytywania wyświetlany podczas przejścia z wyspy startowej do bojowego busa.
  • Usunięto błąd sprawiający, że minimapa przejściowo pokazywała złą pozycję po likwidacji.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe rozłożenie elementów interfejsu po włączeniu i wyłączeniu trybu budowy.

Dźwięk

  • Ściszono odgłosy skokskał.
  • Ściszono odgłosy lotni Dzielna.

Poprawki błędów

  • Dodano na powrót odgłos pęknięcia balonu zrzutu zaopatrzenia po jego otwarciu lub zestrzeleniu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie ustawienia opcji odtwarzania dźwięku w tle.

Bronie i przedmioty

Poprawki błędów

  • Paski zdrowia paneli skokowych są teraz poprawnie wyświetlane po ich uszkodzeniu.
  • Usunięto błąd utrudniający podniesienie przedmiotów upuszczonych za oponami w Forcie Kieszonkowym.
  • Fort Kieszonkowy nie może już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.

Grafika i animacja

  • Emotki teraz lepiej działają u różnych postaci (ręce są prawidłowo połączone, nogi nie wyciągają się za bardzo itp.).

Poprawki błędów

  • Poprawiono grafikę sztandaru 69. stopnia karnetu bojowego; teraz przedstawia ona prawidłową grafikę.
  • Usunięto błąd powodujący rozciągnięcie sprzętu na plecy Królewskie Sztandary podczas podglądu w szafce.
  • Usunięto błąd sprawiający, że hełmy postaci czasami unosiły się nad ich głowami.
  • Usunięto błąd animacji odległych postaci w sytuacji, gdy nie były one wcześniej renderowane.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne zmiany poziomu szczegółowości postaci w sytuacji, gdy w tej samej odległości widać kilka postaci naraz.

Wydajność

  • Zwiększono liczbę klatek/sek. przy widoczności wielu postaci poprzez optymalizację ruchu i częstotliwości odświeżania.
  • Opóźniono wyświetlenie elementów interfejsu po likwidacji, aby zapobiec zacinaniu się gry w momencie śmierci.
  • Zoptymalizowano działanie smug Aerozol.
  • Zoptymalizowano zawartość w dostępnej dla gracza mapie w lobby.
  • Gra rejestruje teraz więcej informacji w plikach .log, co powinno zapewnić więcej danych przy poprawianiu trudnych do odtworzenia przypadków zacinania się gry.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który wywoływał zacinanie się gry z powodu nadmiernego zapisywania informacji dot. dźwięku w plikach .log.
  • Zmniejszono zapisywanie informacji systemowych po stronie serwera, co mogło mieć wpływ na wydajność.
  • Poprawiono asynchroniczny czas wczytywania podczas stopniowego renderowania i wyświetlania elementów świata gry, aby naprawić błąd, który powodował, że niska roślinność była wczytywana bez siatki modelu.

System powtórek

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie powtórek.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Tymczasowo wyłączono nową funkcję automatycznego biegu z powodu niezamierzonych efektów występujących podczas korzystania z tej opcji.

Poprawki błędów

  • Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci na urządzeniach mobilnych, aby zapobiec zawieszeniu się gry z powodu braku pamięci.

fortnite RS napis

Bronie i przedmioty

  • LKM SAW „Piła” jest już dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry
    • Lżejszy wariant LKM-u o średniej szybkostrzelności, nieznacznej sile odrzutu, długim czasie przeładowania i świetnej pojemności magazynka.

Bohaterowie

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający aktywację Postawy Cienia na skutek obrażeń zadanych shurikenami lub Smoczym Cięciem.
  • Usunięto błąd opisu Lewej i Prawej w menu w zakładce zdolności.
  • Smocze Cięcie nie będzie już zużywać energii, jeśli zostanie przerwane przez zmianę broni.

Misje i systemy

Poprawki błędów

  • Misje burzowych skrzyń i odzyskiwania dronów nie zapewniają już skrytek z przedmiotami.
    • Misje te nie mogą zapewniać tego rodzaju skrytek, a mimo to pozostawiały skrytki, których nie można było otworzyć.

Interfejs

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom zwiększanie klasy rzadkości bohaterów, gdy korzysta się z kontrolera.
  • Usunięto literówkę w opisie 10. misji obrony burzowej tarczy w Dolinie Samowitości (w jęz. angielskim).

Grafika i animacja

  • Poprawiono wygląd efektu zamrożenia pustaków trafionych z lodowej broni, aby lepiej odróżniały się one od pustaków opartych na żywiole lodu.

Poprawki błędów

  • Obniżono jasność świecących elementów broni neonowych.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający renderowanie w niskiej rozdzielczości celowników karabinów snajperskich Vindertechu oraz neonowych karabinów snajperskich.
  • Usunięto błąd powodujący generowanie chlapnięć wody w nieprawidłowym kierunku przy trafieniu z wyrzutni rakiet.

Dźwięk

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie ustawienia opcji odtwarzania dźwięku w tle.