Respawn.pl

Fortnite – Kulisy społeczności, wywiad z G_Schway

Autor: Marcin Skrętkowicz

W tym tygodniu mieliśmy okazję porozmawiać z @G_Schway, graczką i twórczynią z Imperial w Kalifornii. G_Schway tworzy wszystkie swoje niezwykłe dzieła przy użyciu kontrolera, i tak też od lat gra. Zajęła się trybem kreatywnym w grudniu ubiegłego roku i od tego czasu nieustannie publikuje fantastyczne prace. Przejdźmy do wywiadu!

Zespół Fortnite: Kto jest twoim ulubionym twórcą i dlaczego? 

G_Schway: Trudno mi wybrać jednego twórcę, ponieważ ulubieńców mogłabym wymienić kilku… Ale jeśli musi to być jedna osoba, byłby to WertAndrew. To jeden z najbardziej wszechstronnych i niesamowicie utalentowanych twórców, których miałam okazję spotkać i z którymi mogłam pracować. Jego prace są po prostu genialne. Za szczególnie inspirującą uważam jego serię „Detective Stories”, która zawsze będzie należała do projektów najbliższych mojemu sercu!

ZF: Co skłoniło cię do zajęcia się trybem kreatywnym?

GS: Po skończeniu studiów i odebraniu dyplomu z urbanistyki trudno było mi znaleźć pracę w branży w rodzinnym mieście. Mimo mojej sytuacji, dzięki trybowi kreatywnemu w Fortnite mogłam wyrazić siebie i dać upust swojej wyobraźni. Tak naprawdę zajęłam się nim dla zabawy, nie zdając sobie sprawy, że zmieni moje życie na lepsze!

ZF: Czy uważasz się bardziej za artystkę, projektantkę poziomów, programistkę, czy może twórczynię gier? 

GS: Wydaje mi się, że jestem raczej artystką. W moich projektach najbardziej cieszy mnie praca nad tworzeniem odpowiedniej atmosfery i dbaniem, by cała estetyka pasowała do historii, którą próbuję opowiedzieć, a jednocześnie była spójna. Lubię tworzyć gry, jednak proces projektowania gier jest dla mnie o wiele trudniejszy niż tworzenie ich otoczki.

ZF: Który z projektów w trybie kreatywnym jest twoim ulubionym? 

GS: Myślę, że pierwsza z moich opublikowanych wysp jest tą ulubioną – wcale nie dlatego, że jest najlepsza czy najpiękniejsza, ale dlatego, że pomogła mi zdobyć własny kod w programie Wesprzyj Twórcę i zupełnie zmieniła moje życie. Wyspa Treetop Trenches była moim pierwszym projektem w klimatach postapokaliptycznego survivalu. Stworzyłam go, ponieważ właśnie skończyłam oglądać 7 sezon „Żywych trupów” i chciałam zagrać w Donkey Kong Country. Źródła inspiracji można znaleźć na każdym kroku, serio!

ZF: Co najbardziej lubisz w Fortnite i w trybie kreatywnym? 

GS: Gram w Fortnite od sezonu 3 i rzeczą, która zawsze najbardziej mnie zdumiewała i którą pokochałam najbardziej, jest to jak bardzo ta gra różni się od wszystkich innych, w które grałam wcześniej. Ile można wymienić tytułów, w których odbyły się koncerty na żywo? Pewnie niewiele, a twórcy Fortnite przesunęli granice wyobraźni jeszcze dalej. Wprowadzając tryb kreatywny, dali mi możliwość, bym zrobiła to samo.

ZF: Wolisz pracować samodzielnie, czy w zespole i dlaczego? 

GS: Kiedy pracuję samodzielnie, wszystko jest podporządkowane jednej wizji i tylko ja zajmuję się jej realizacją. Zdałam sobie jednak sprawę, że możliwość pracy z innymi twórcami daje mi szansę nauczenia się czegoś na podstawie ich doświadczeń oraz procesów twórczych i spojrzenia na świat z różnych perspektyw. Samodzielne projekty mogłyby mi się znudzić, ponieważ nie zmuszają mnie do poświęcenia własnej wizji na rzecz czyjejś koncepcji. W projektach zespołowych mój dobry pomysł może zainspirować powstanie jeszcze lepszego u kogoś innego i właśnie to uważam za najbardziej fascynującą część całego tego procesu.

Dziękujemy ci, G_Schway! Twórczynię możecie obserwować na Twitterze: @G_Schway.