Respawn.pl

Fortnite – O problemach aktualizacji 2.3.0 oraz nowa mapa oczami deweloperów!

Autor: Marcin Skrętkowicz

W czwartek miała miejsce aktualizacja Fortnite oznaczona numerkiem 2.3.0. Niestety, coś poszło nie tak podczas jej wdrażania. Natomiast deweloperzy chętnie dzielą się opiniami na temat odświeżonej mapie w trybie Battle Royale.

Fortnite to trzecioosobowa gra akcji od Epic Games oferująca rozgrywkę w dwóch trybach. Jednym z tych trybów jest Battle Royale, gdzie sto osób trafia na mapę i walczy o przetrwanie. Natomiast drugi tryb skupia się na kooperacyjnej rozgrywce. Wówczas wcielamy się w bohatera i wraz z znajomymi próbujemy uratować świat przed hordami zombie.

O problemach aktualizacji 2.3.0:

W miniony czwartek miała miejsce aktualizacja oznaczona numerkiem 2.3.0. Deweloperzy tejże gry chętnie nas rozpieszczają nowościami i poprawkami, co jest jak najbardziej na plus. Jednakże podczas wdrażania nowej aktualizacji deweloperzy postanowili wykorzystać czas przerwy na wykonanie zlecenia, które miało za zadanie naprawić istniejące problemy oraz usprawnić bazę danych. Niestety, cała procedura poszła w niewłaściwą stronę i duża część informacji znajdujących się w bazie uległa destabilizacji.

Jak czytamy na reddicie wszyscy w biurze zaczęli poważnie rozważać istniejące możliwości, aż w końcu postanowili przywrócić kopię zapasową, którą zrobiono tuż przed odłączeniem serwerów. Pewnie każdy z Was myśli, że to najlepsza podjęta decyzja alee… nie dla administratorów baz danych. Pierwsza próba przywrócenia nie powiodła się, więc zaczęto próbować i drugi raz. Wówczas producenci nie byli wstanie podać dokładnej godziny uruchomienia serwerów i każdy widział, że stoi za tym jakiś poważniejszy problem o którym niestety nie wiemy do dziś.

Czas przywrócenia w pełni funkcjonalnej kopii zajęła deweloperom kilka dobrych godzin. W żadnym razie to nie zakończyło pracy w biurze… czekały jeszcze testy działania baz danych i pomniejsze zadania, które odpowiadały za poprawne funkcjonowanie wszystkich serwerów.

Kilka godzin później…

Dzień po całym zajściu serwery nadal mają tendencje do destabilizacji. Twórcy dostają masę zgłoszeń z problemami m.in. z logowaniem się – na wszystkich platformach. Pomimo tego, że serwery są włączone dla graczy to każdy mógł zaobserwować długi czas oczekiwania na zalogowanie się. Sięgający nawet do 60 minut.

Serwery to nie główny problem…

Po wprowadzeniu aktualizacji 2.3.0 od razu pojawiły się poważne bugi. Najważniejszym był problem z klawiaturami AZERTY/FR, które nie działały prawidłowo. Do tego dochodzą wizualne problemy z interfejsem budowania, przeładowaniem broni czy utknięciem w sklepowym menu, czy też problemy z podniesieniem broni przeciwnika. Obecnie wyszedł hot-fix lecz prace nad zlikwidowaniem innych błędów nadal trwają i zapewne za chwilę otrzymamy kolejną aktualizację obarczoną numerkiem 2.3.3

Oczami deweloperów: Aktualizacja mapy

Pomimo napotkanych problemów z wdrażaniem najnowszej aktualizacji obarczonej numerkiem 2.3.0 deweloperzy podzieli się swoimi opiniami na temat aktualizacji mapy.

David Spalinski, Lead Level Designer

>Od chwili premiery Battle Royale we wrześniu zastanawialiśmy się, co też moglibyśmy zmienić w mapie, by ją poprawić. Mieliśmy pewne teorie na temat tego, jakie elementy podkręciłyby jakość waszej rozrywki, woleliśmy jednak poczekać i nieco się poprzyglądać, posłuchać, no i pograć razem z innymi. Nie wszystko da się przecież przewidzieć z góry. To, czego się przy tej okazji dowiedzieliśmy, weszło w skład najnowszej aktualizacji, która stanowi kamień milowy w procesie stopniowego ulepszania mapy w trybie Battle Royale.
Po pierwsze, musieliśmy zająć się kwestią zagęszczenia miejsc na zachodzie mapy. Ilość punktów umieszczonych po jej wschodniej stronie gwarantowała dobrą częstotliwość zdobywania łupów, przechodzenia między lokacjami oraz starć, chcieliśmy więc przenieść ten efekt na jej drugą połowę. Wskutek tego na zachód od rzeki wprowadzamy całe mnóstwo nowych miejsc, każde o unikatowym charakterze.Wykrzywione Wieże to miasto zlokalizowane na południe od Zalewu Zdobyczy, aktywna lokacja blisko centrum. Gwarantuje ona przyzwoitą ilość rozgrywki w pionie dzięki wyższym budynkom, na których gracze mogą się ścierać, lądować albo bronić przed przeciwnikami okupującymi sąsiednie budowle. Podczas projektowania tego miejsca zależało nam na stworzeniu czegoś solidnych rozmiarów, o skali podobnej do tej znanej z Parku Przyjemności czy Sklepowej Sadyby. W zamyśle jest to punkt, w którym na starcie może wylądować wielu graczy naraz – i wciąż znajdą tyle broni, by mieć czym walczyć.

Sidney Rauchberger, Lead Level Designer

Kolejnym miejscem na mapie, nieco na zachód od rzeki, jest kopalnia, Szemrane Szyby. W przeciwieństwie do strzelistych zabudowań Wykrzywionych Wież urok tej lokacji opiera się na ciasnocie podziemnych tuneli, w których możecie wrogów oflankować albo zaczaić się na nich. Od samego początku byliśmy zdania, że dodanie kopalni jest naprawdę fajnym pomysłem i w końcu nam się udało! To miejsce, które musicie zbadać osobiście, nie z dystansu, ponieważ wszystkie najlepsze łupy znajdują się w środku.

Butny Brzeg z kolei jest osiedlem grodzonych domów mieszkaniowych, znajdującym się na zachodnim brzegu wyspy. Dzięki otoczeniu budynków płotami uzyskaliśmy samodzielne mini-obszary bojowe, umożliwiające graczom bliskie starcia oraz skupienie się wyłącznie na tym, co w bezpośrednim sąsiedztwie. Działki ustawione są poza tym w jednej linii, co wprowadza nieco porządku i organizacji do walki.

Kiedy przyglądaliśmy się temu, które obszary są niedostatecznie wykorzystywane, północny zachód znajdował się na szczycie listy. Niewiele się tam działo, o ile gracze nie decydowali się na krótką wizytę w Parku Przyjemności albo nie zostali tam zagonieni przez burzę. To była więc świetna lokalizacja dla Rozdroża Rupieci – wysypiska pełnego poustawianych na sobie wraków samochodów. Upewniliśmy się, że będziecie mogli swobodnie budować dookoła śmieci, ale także skakać z jednej sterty na drugą bez potrzeby budowania czegokolwiek. Takie rozwiązanie gwarantuje możliwość wyboru strategii, jaką chcecie wybrać w pogoni za wrogiem. Lub łupem.

Stuart Fitzsimmons, Senior Level Designer

Nie skupiliśmy się wyłącznie na dodawaniu nowych miejsc, chcieliśmy zmienić mapę także pod względem wizualnym. Całość podzielona została na cztery biomy. Łąki odpowiadają z grubsza temu, co mogliście oglądać w grze dotychczas, ale bagna, farmy i obszary górskie przeszły metamorfozę. Najlepiej zrobić poprzez zmodyfikowanie palety barw terenu, wyglądu drzew oraz roślinności. By osiągnąć ten cel, przerobiliśmy jądro systemu odpowiadającego za wyświetlanie obszarów tak, aby był on bardziej elastyczny, co umożliwiło dodanie nowych biomów. Efekt kosmetyczny to jednak nie wszystko. Zależało nam, aby otoczenie pomagało graczom rozpoznać, w którym rejonie mapy się znajdują. Z łatwością zauważycie różne biomy patrząc w dół z busa bojowego lub na minimapie.
Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, w jaki sposób gracze dostosują swoje strategie do zmian, które przynosi najnowsza aktualizacja. Mamy nadzieję, że wyszukacie sobie nowe ulubione punkty lądowania, trasy do wyboru czy lokacje do umocnienia przy końcu rozgrywki. Ze swej strony będziemy nadal oglądać wasze materiały, zapoznawać się z waszymi opiniami i grać razem z wami, by zorientować się, w których miejscach dałoby się poddać mapę dalszym zmianom. Przesyłajcie nam wszelkie uwagi!