Respawn.pl

Fortnite – Ratowanie Świata w końcu za darmo?

Autor: Marcin Skrętkowicz

Producenci od poprzedniej aktualizacji Fortnite zajmowali się również dużymi zmianami w ramach przygotowań do przejścia na model free-to-play oraz rozwojem Ratowania Świata.

Model free-to-play jednak nie w 2018

Niestety… deweloperzy postanowili opóźnić model free-to-play w Ratowaniu Świata. Do jego wprowadzenie konieczny jest szereg zmian w funkcjonalności mechanizmów oraz system skalowania serwerów, jakiego ich zdaniem wymaga model darmowy. Od momentu premiery w lipcu 2017 roku kampania Ratowanie Świata znacznie się rozrosła, a popularność Fortnite sięgnęła niespotykanego dotąd poziomu. Muszą dostosować możliwości gry do rzesz graczy, którzy dołączą do rozgrywki i zagwarantować im wrażenia na odpowiednim poziomie. Dotyczy to zarówno dotychczasowych, jak i nowych graczy, dlatego się nie śpieszą i chcą zadbać o wszystko tak, jak powinno.

Dodatkowo w tym tygodniu wystartuje zniżka 50% na pakiety fundatora w wersjach standardowej, Super Deluxe i limitowanej.

Udoskonalenia interfejsu użytkownika

Projektanci gry uważają, że interfejs użytkownika powinien być bardziej zrozumiały i lepiej zintegrowany z grą. Pierwszym etapem działań w tym celu było wprowadzenie do niego ekwipunku, ale nadchodząca modyfikacja oznacza kolejne zmiany.

fortnite rt x 2018 1

Struktura opcji menu zostanie zmieniona, tak aby było je łatwiej znaleźć. Dodatkowo modyfikacji ulegną zadania samouczka ze starego interfejsu w taki sposób, by wykorzystywały nowy system powiadomień. Poza tym poprawiony zostanie wygląd i charakter menu (i postaci). Chcą, aby po zakończeniu przeróbek jak najwięcej czynności można było wykonywać w samej grze, a nie w głównym menu gry. W najbliższych tygodniach opublikowane zostaną szczegółowe omówienie nadchodzących zmian, aby przygotować się do ich wprowadzenia w kolejnych miesiącach.

fortnite rt x 2018 2

Nowy system bohaterów

System bohaterów został przeprojektowany, aby umożliwić większą swobodę i kreatywność oraz więcej możliwości podczas dobierania wyposażenia. Do dyspozycji będzie sześć pól bohaterów, a nie trzy, jak było to dotąd. Wybór głównego bohatera, odpowiedzialnego za dowodzenie, oraz pięciu dodatkowych będzie wpływać na profity i cechy. Dodatkowo producenci planują zwiększyć różnorodność wariantów wyposażenia, które można tworzyć – w tym celu otrzymamy narzędzia pozwalające na podejmowanie nowych, znaczących decyzji.

Zasadnicze pytanie brzmi co stanie się z rzeczami, w które zainwestowaliśmy sporo materiałów?
Pracujemy nad funkcją zwrotów za inwestycje, która będzie aktywowana zawsze po wprowadzeniu przez nas znaczących zmian do schematów, bohaterów, ocaleńców, obrońców lub innych elementów, które udało ci się ulepszyć. W momencie premiery proces ten będzie wymagać wyboru – zaznaczymy przedmiot, który został zbalansowany, a do ciebie będzie należeć decyzja o ewentualnym jego dostosowaniu. NIE będziemy automatycznie dostosowywać twoich przedmiotów. W pierwszej wersji wprowadzimy znacznik zbalansowania wyłącznie dla bohaterów zmodyfikowanych według nowego systemu. Jednocześnie będziemy testować, w jaki sposób zwracać materiały w skrajnych przypadkach.