Respawn.pl

Fortnite – zmiany w modelu strzelania wraz z nowym trybem okresowym!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Jednym z ulubionych aspektów Fortnite: Battle Royale jest możliwość wyboru, w jaki sposób rozpoczniemy walkę z przeciwnikiem. Czy to za pomocą budowania czy też skradania się, ataku z góry. W tym celu deweloperzy stworzyli specjalny tryb “shooting test”, w którym testują różne modele strzelania.

Nowy model strzelania to chyba jedna z najbardziej wyczekiwanych zmian, na które czekają fani Fortnite. Deweloperzy zapowiadzieli zmiany w tej dziedzinie pod koniec tamtego roku. Głównym założeniem jest zwiększenie realizmu podczas strzelania. Różne rodzaje broni oferowałyby całkowicie inne statystyki w starciach na różne odległości. Dlatego też postanowiono, że co jakiś czas będą trafiać okresowe tryby z nowymi modelami strzelania. W tym celu właśnie uruchomiono test strzelania #1.

O trybie “test strzelania #1”:

Wskaźnik celności pierwszego strzału to pierwszy z prototypów, jakie jesteśmy gotowi poddać testom. W wielu aspektach przypomina on obecny system strzelania. Istnieje jednak kilka istotnych różnic, o których poniżej.

  • Bronie są teraz celne przy pierwszym strzale – przypomina o tym celownik świecący się na czerwono. Funkcja ta aktywuje się, gdy:
    • postać nie porusza się;
    • gracz celuje (nie strzela z biodra);
    • qskaźnik rozrzutu pokazuje największą celność (Co tak naprawdę oznacza, że z broni nie oddano przed chwilą strzału. Ten współczynnik jest zależy od rodzaju broni).
  • Krytyczne trafienia w głowę zadają mniej obrażeń
    • strzelby zadają obecnie 150% obrażeń (250% przed zmianą).
    • wszelkie pozostałe bronie przy krytycznym trafieniu w głowę zadają 200% obrażeń (250% przed zmianą).
  • Dla niektórych broni wprowadzono spadek obrażeń wraz z odległością
    • na z góry określonych dystansach bronie zadają 100% obrażeń.
    • odległość, po której obrażenia zaczynają maleć (do 70% ich pierwotnej wartości), zależy od rodzaju broni.
    • karabiny snajperskie, wyrzutnie rakiet, granatniki i strzelby nie są objęte tą zmianą.
  • Inne zmiany
    • zwiększono obrażenia samopowtarzalnej snajperki do 75/75 (wcześniej 62/66).
    • zwiększono obrażenia karabinu szturmowego z lunetą do 25/26 (wcześniej 23/24).
    • zwiększono obrażenia bazowe wszystkich pistoletów maszynowych o 2 punkty.

Warto wspomnieć, że zwycięstwa i pozostałe statystyki zaliczają się na poczet postępów podczas gry w tym trybie.

Twórcy planują przeprowadzenie wielu testów strzelania, w trakcie których będą zbierać informacje z rozmaitych źródeł (wewnętrzna analiza danych, informacje od społeczności, uwagi z mediów społecznościowych).