Jednym z ulubionych aspektów Fortnite: Battle Royale jest możliwość wyboru, w jaki sposób rozpoczniemy walkę z przeciwnikiem. Czy to za pomocą budowania czy też skradania się, ataku z góry. W tym celu deweloperzy stworzyli specjalny tryb “shooting test”, w którym testują różne modele strzelania.
Nowy model strzelania to chyba jedna z najbardziej wyczekiwanych zmian, na które czekają fani Fortnite. Deweloperzy zapowiadzieli zmiany w tej dziedzinie pod koniec tamtego roku. Głównym założeniem jest zwiększenie realizmu podczas strzelania. Różne rodzaje broni oferowałyby całkowicie inne statystyki w starciach na różne odległości. Dlatego też postanowiono, że co jakiś czas będą trafiać okresowe tryby z nowymi modelami strzelania. W tym celu właśnie uruchomiono test strzelania #1.
O trybie “test strzelania #1”:
Wskaźnik celności pierwszego strzału to pierwszy z prototypów, jakie jesteśmy gotowi poddać testom. W wielu aspektach przypomina on obecny system strzelania. Istnieje jednak kilka istotnych różnic, o których poniżej.
- Bronie są teraz celne przy pierwszym strzale – przypomina o tym celownik świecący się na czerwono. Funkcja ta aktywuje się, gdy:
- postać nie porusza się;
- gracz celuje (nie strzela z biodra);
- qskaźnik rozrzutu pokazuje największą celność (Co tak naprawdę oznacza, że z broni nie oddano przed chwilą strzału. Ten współczynnik jest zależy od rodzaju broni).
- Krytyczne trafienia w głowę zadają mniej obrażeń
- strzelby zadają obecnie 150% obrażeń (250% przed zmianą).
- wszelkie pozostałe bronie przy krytycznym trafieniu w głowę zadają 200% obrażeń (250% przed zmianą).
- Dla niektórych broni wprowadzono spadek obrażeń wraz z odległością
- na z góry określonych dystansach bronie zadają 100% obrażeń.
- odległość, po której obrażenia zaczynają maleć (do 70% ich pierwotnej wartości), zależy od rodzaju broni.
- karabiny snajperskie, wyrzutnie rakiet, granatniki i strzelby nie są objęte tą zmianą.
- Inne zmiany
- zwiększono obrażenia samopowtarzalnej snajperki do 75/75 (wcześniej 62/66).
- zwiększono obrażenia karabinu szturmowego z lunetą do 25/26 (wcześniej 23/24).
- zwiększono obrażenia bazowe wszystkich pistoletów maszynowych o 2 punkty.
Warto wspomnieć, że zwycięstwa i pozostałe statystyki zaliczają się na poczet postępów podczas gry w tym trybie.
Twórcy planują przeprowadzenie wielu testów strzelania, w trakcie których będą zbierać informacje z rozmaitych źródeł (wewnętrzna analiza danych, informacje od społeczności, uwagi z mediów społecznościowych).