1,2K
Fortnite jakiś czas temu wprowadził opcje turbobudowania. Teraz przechodzi ona kilka aktualizacji i są o tyle ważne, że warto się z nimi zapoznać!
Co zmieniło się w aktualizacji 10.20?
Twórcy przywrócili czas stawiania kolejnych struktur w turbobudowaniu z 0,05 s do 0,15 s w 10.20. Taka wartość była używana w przeszłości do aktualizacji 4.30.
Po co zmieniać turbobudowanie?
To pierwszy krok w poprawianiu kilku problemów:
- Szybkie turbobudowanie zapewnia nieproporcjonalną przewagę graczom z niskim pingiem.
- Przejmowanie ścian (tzw. taking walls – próba postawienia ściany, zanim zrobi to przeciwnik)
- Gra defensywna (tzw. turtling – ciagłe odbudowywanie niszczonej ściany)
- Gra defensywna (turtling) daje nieproporcjonalnie dużą przewagę obrońcy.
- Np. wystarczy, że obrońca trzyma przycisk myszki, podczas gdy do jego budowli 1×1 strzela cała ekipa.
- Dokładność umieszczania elementów budowli
- Łatwo jest przez przypadek umieścić kilka części „na raz”
- Spamowanie budowania
- Łatwo jest spamować budowanie.
- Chcemy, aby budowanie odbywało się w bardziej przemyślany sposób.
Czego nie chcemy mocno zmieniać:
- Odczucia czasu reakcji przy budowaniu
- Możliwości budowania tzw. dziewięćdziesiątek (90s)
- Szybkiego uzyskania przewagi wysokości dzięki budowaniu na podstawie o wielkości jednego pola
- Możliwości budowania wodospadowego (tzw. “waterfall”)
- Budowanie ścian spadając, w celu uniknięcia upadku z dużej wysokości
Kolejne kroki
Pracujemy nad wprowadzeniem następujących zmian. Damy wam znać na naszych kanałach społecznościowych, gdy zostaną wprowadzone w życie.
- Zastąpić opóźnienie przy stawianiu pierwszego elementu i przy turbobudowaniu stałą prędkością budowania
- Ustawienie pierwszego elementu jest natychmiastowe.
- Nie ma możliwości, aby budować szybciej niż jeden element na każde 0,15 s
- Uwaga: Ta zmiana sama z siebie nie rozwiązuje problemu nadmiernie defensywnej gry (turtling)/przewagi niskiego pingu.
- Wymusić zasadę stałej prędkości budowania dla elementów spornych
- Jeśli element budowli zostaje zniszczony:
- Serwer czeka 0,15 s, zanim pozwoli na odbudowę.
- Gracze próbujący odbudować zniszczony fragment, zanim upłynie te 0,15 s są dodawani do listy.
- Bierzemy pod uwagę dwa sposoby na wyłonienie zwycięzcy takiego pojedynku:
- Rzut monetą pomiędzy graczami niebędącymi w danym momencie posiadaczami danego fragmentu
- Rzut monetą pomiędzy wszystkimi graczami usiłującymi postawić fragment budowli
- Przyznanie większych szans graczowi, który w danym momencie kontroluje dany element.
- Po zakończeniu opóźnienia element jest stawiany
- Eliminuje to wpływ pingu przy przejmowaniu ścian (“taking walls”)
- Zapewnia to minimalny okres pomiędzy zniszczeniem elementu i jego zastąpieniem.
- Jeśli element budowli zostaje zniszczony: