Respawn.pl

Fortnite – zmiany w turbobudowaniu!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Fortnite jakiś czas temu wprowadził opcje turbobudowania. Teraz przechodzi ona kilka aktualizacji i są o tyle ważne, że warto się z nimi zapoznać!

Co zmieniło się w aktualizacji 10.20?
Twórcy przywrócili czas stawiania kolejnych struktur w turbobudowaniu z 0,05 s do 0,15 s w 10.20. Taka wartość była używana w przeszłości do aktualizacji 4.30.

Po co zmieniać turbobudowanie?
To pierwszy krok w poprawianiu kilku problemów:

  • Szybkie turbobudowanie zapewnia nieproporcjonalną przewagę graczom z niskim pingiem.
    • Przejmowanie ścian (tzw. taking walls – próba postawienia ściany, zanim zrobi to przeciwnik)
    • Gra defensywna (tzw. turtling – ciagłe odbudowywanie niszczonej ściany)
  • Gra defensywna (turtling) daje nieproporcjonalnie dużą przewagę obrońcy.
    • Np. wystarczy, że obrońca trzyma przycisk myszki, podczas gdy do jego budowli 1×1 strzela cała ekipa.
  • Dokładność umieszczania elementów budowli
    • Łatwo jest przez przypadek umieścić kilka części „na raz”
  • Spamowanie budowania
    • Łatwo jest spamować budowanie.
    • Chcemy, aby budowanie odbywało się w bardziej przemyślany sposób.

Czego nie chcemy mocno zmieniać:

  • Odczucia czasu reakcji przy budowaniu
  • Możliwości budowania tzw. dziewięćdziesiątek (90s)
    • Szybkiego uzyskania przewagi wysokości dzięki budowaniu na podstawie o wielkości jednego pola
  • Możliwości budowania wodospadowego (tzw. “waterfall”)
    • Budowanie ścian spadając, w celu uniknięcia upadku z dużej wysokości

Kolejne kroki
Pracujemy nad wprowadzeniem następujących zmian. Damy wam znać na naszych kanałach społecznościowych, gdy zostaną wprowadzone w życie.

  • Zastąpić opóźnienie przy stawianiu pierwszego elementu i przy turbobudowaniu stałą prędkością budowania
    • Ustawienie pierwszego elementu jest natychmiastowe.
    • Nie ma możliwości, aby budować szybciej niż jeden element na każde 0,15 s
    • Uwaga: Ta zmiana sama z siebie nie rozwiązuje problemu nadmiernie defensywnej gry (turtling)/przewagi niskiego pingu.
  • Wymusić zasadę stałej prędkości budowania dla elementów spornych
    • Jeśli element budowli zostaje zniszczony:
      • Serwer czeka 0,15 s, zanim pozwoli na odbudowę.
      • Gracze próbujący odbudować zniszczony fragment, zanim upłynie te 0,15 s są dodawani do listy.
      • Bierzemy pod uwagę dwa sposoby na wyłonienie zwycięzcy takiego pojedynku:
        • Rzut monetą pomiędzy graczami niebędącymi w danym momencie posiadaczami danego fragmentu
        • Rzut monetą pomiędzy wszystkimi graczami usiłującymi postawić fragment budowli
        • Przyznanie większych szans graczowi, który w danym momencie kontroluje dany element.
      • Po zakończeniu opóźnienia element jest stawiany
    • Eliminuje to wpływ pingu przy przejmowaniu ścian (“taking walls”)
    • Zapewnia to minimalny okres pomiędzy zniszczeniem elementu i jego zastąpieniem.