Respawn.pl

Heroic zwycięzcą Games Clash Masters 2018

Autor: Filip Woszczek

Turniej w Gdyni właśnie dobiegł końca. Heroic pokonało polski zespół wynikiem 2-1 w mapach (16-9 Train, 3-16 Mirage, 16-7 Nuke).

Pierwszy pojedynek meczu miał miejsce na mapie Train, wybranej przez zespół Wiktora “TaZa” Wojtasa. Heroic wygrało rundę pistoletową po stronie CT, by zresetować terrorystów podwójnie we wczesnym etapie gry plasując się wynikiem 7-2. Jacek “MINISE” Jeziak zdołał przełamać lose streak drużyny otwierającym fragiem na Danielu “mertz” Mertz dopiero w rundzie 13. Pozwoliło to na kolejną rundę full-buy, lecz zdobyli oni tylko cztery rundy w pierwszej połowie.  Dwa entry fragi Mikołaja “mouza” Karolewskiego pomogły Kinguin wygrać drugą pistoletówkę, co doprowadziło do wyniku 11-8. Na ich nieszczęście Asger “AcilioN” Larsen wygrał swojemu zespołowi rundę ze słabym wyposażeniem, torując szybko swojemu składowi drogę do zwycięstwa wynikiem 16-9.

Sytuacja miała się zgoła inaczej na Mirage, gdzie polska drużyna z przytupem weszła w mecz wynikiem 5-1 po stronie atakującej. Duńska formacja oddawała kontrolę mapy drużynie TaZa, doprowadzając do wygrania wszystkich pozostałych rund pierwszej połowy. Promyk nadziei dała wygrana przez Heroic runda z samymi pistoletami, lecz była to dopiero druga runda wygrana przez ten zespół.

Kinguin zakończyło połowę gromiącym wynikiem 12-3. Paweł “reatz” Jańczak dołożył do niego swoją cegiełkę, strącając trzy głowy przy defensywie bombsite’u A w rundzie pistoletowej. W mapie nie było już odwrotu, stanowcza postawa Polaków zakończyła mapę wynikiem 16-3, doprowadzając tym samym do decydującego Nuke’a.

Tam sytuacja miała się nieco inaczej. Drużyna TaZa wygrała pierwszą rundę, lecz Heroic od razu odpowiedziało ustawką na rampie, eliminując przeciwnika solidną współpracą. Polacy w końcu podnieśli się po wygraniu rundy forcebuy, ale Duńczycy przywrócili ekonomię drużyny i odbili się, zwiększając przewagę wynikiem 8-2. Przed końcem połowy składowi Kinguin udało się zgromadzić kilka rund na swoim koncie z niepełnym wyposażeniem, co zakończyło połowę wynikiem 9-6. Po zamianie stron Heroic zbliżało się coraz bardziej do zwycięstwa, gdy wygrali pistoletówkę, kolejne rundy oraz pierwszego buy’a ze strony przeciwnej (14-7). Po tak jednostronnym początku drugiej połowy Kinguin nie potrafiło powstrzymać AcilioNa i spółki, powodując przegranie mapy, po wygraniu tylko jednej rundy po stronie broniącej, 16-7.

Końcowy ranking Games Clash Masters 2018:

1. Heroic – 50 000$
2. Kinguin – 20 000$
3-4. Fragsters – 8 000$
3-4.AGO – 8 000$
5-6. Red Reserve – 1 000$
5-6. PACT – 1 000$
7-8. Sprout – 1 000$
7-8. x-kom – 1 000$