Respawn.pl

Izako Boars pokonane. Klan Gadanych Głupot wygrywa w eliminacjach PLE

Autor: Paulina Szymak

Ostatni dzień drugich eliminacji w ramach Polskiej Ligii Esportowej zapowiadał się obiecująco. W finałowym meczu spotkały się Klan Gadanych Głupot z Mateuszem „TOAO” Zawistowskim oraz Izako Boars.

Początek rozgrywki prezentował nam bardzo wyrównaną walkę i mimo że dwie pierwsze rundy wpadły na konto Izako Boars, to KGG szybko odpowiedziało zdobyciem pierwszego punktu, dzięki „TOAO”, który wygrał w starciu dwóch na jednego. To mogłoby się wydawać, dało zawodnikom Klanu przypływ energii, gdyż ugrali oni jeszcze dwie rundy, lecz Dziki od razu odpowiedziały wyrównaniem, a następnie ucieczką na dwa oczka. Rozgrywka była jednak bardzo wyrównana, KGG pomimo straconych rund, od razy zaczęło odrabiać stratę. Można więc powiedzieć, że rozpoczęła się gra punkt za punkt, żadna z drużyn nie miała zamiaru oddać swojego miejsca i choć w 15 rundzie zapowiadało się, że Izako Boars w końcu ucieknie na jakiś większy wynik, to Klan Gadanych Głupot podłożył bombę i mimo śmierci wszystkich zawodników, zdetonował ją, kończąc pierwszą połowę wynikiem 7:8.

Zmiana stron pierwszy, wyrównujący punkt przyniosła dla ekipy KGG, lecz Dziki od razu odpowiedziały atakiem na bombsite i dzięki ugraniu pierwszej rundy i pozbawieniu przeciwników funduszy na broń udało im się odskoczyć na wynik 13:8. Dopiero 22 runda przyniosła graczom z Klanu Gadanych Głupot punkt, lecz nie mogli oni się tym długo cieszyć, gdyż pomimo zgarnięcia jeszcze jednego oczka Izako Boars doprowadziło do 15 rundy. Nie był to jednak koniec mapy de_Inferno, gdyż ekipa „TOAO” dzielnie broniła swojej pozycji co dało im szanse na wyrównanie, lecz ostatecznie pojedynek zakończył się wynikiem 16:14 dla Dzików.

Mapa de_Nuke rozpoczęła się wygraniem pistoletówki przez Izako Boars. Klan Gadanych Głupot od razu jednak odpowiedział zdobyciem oczka, co rozpoczęło po raz kolejny grę punkt za punkt. Tym razem to KGG udało się w końcu wysunąć na prowadzenie (4:2) i mimo że Dziki wyciągnęły kolejną, trzecią rundę, to Klanowi wciąż udawało się utrzymać na dwupunktowej przewadze, a nawet uciec o jeszcze dwa oczka (7:3). Kolejne rundy były dla Izako Boars niczym równia pochyła, gdy gracze z KGG zdobyli kolejne pięć punktów i zakończyli pierwszą połowę wynikiem 12:3.

Wszystko zapowiadało, że to zmiana stron przyniesie w końcu Dzikom długo wyczekiwany, czwarty punkt. Jak się jednak okazało, Klan Gadanych Głupot podłożył bombę, a przy tym wyeliminował wszystkich przeciwników i zgarnął następny, a nawet i kolejny punkt. Dopiero 18 runda dał Izako Boars upragnione oczkom, lecz KGG wciąż miało ogromną przewagę (14:4). Mimo to „NEEX” i spółka starali się o odbicie się od dna i stopniowo zmniejszali różnice punktową (14:8). Wszystko wskazywało na to, że Dziki będą walczyć o wyrównanie meczu, jednak KGG doprowadziło w końcu do 15 punktu i ostatecznie zakończyło mapę de_Nuke 16:9.

De_Train rozpoczął się od wygrania nożówki przez KGG, które zadecydowało, że rozpocznie mapę od strony broniącej. To była dla nich dobra decyzja, gdyż od razu zgarnęli również pistoletówkę na swoje konto, a co za tym poszło i kolejną rundę. Izako Boars nie chciało jednak poddać się bez walki i szybko doprowadziło do wyrównania rozgrywki (2:2). Klan Gadanych Głupot po raz kolejny w dzisiejszym spotkaniu zaczął wysuwać się na prowadzenie (5:2), przy czym warto zaznaczyć, że na poprzedniej mapie to właśnie przy takim wyniku udało im się mocno uciec przeciwnikom. I tak też zapowiadała się sytuacja na mapie de_Train, gdyż chociaż Dzikom udało się zgarnąć trzeci punkt, to KGG coraz bardziej oddalało się z wynikiem (10:3). Dopiero 14 runda przyniosła Izako Boars upragniony punkt, lecz ich szczęście nie trwało zbyt długo, gdyż Klan Gadanych Głupot zakończył pierwszą połowę wynikiem 11:4.

Otwarcie drugiej połowy po raz kolejny wpadło na konto KGG, którzy prowadzili bardzo szybką, agresywną rozgrywkę, nie dając przeciwnikom szansy na zajęcie właściwych pozycji. Kolejne rundy bez problemu zgarniane były przez zawodników Klanu, którzy w kilka chwil doprowadzili do punktu meczowe. Izako Boars próbowało jeszcze cokolwiek ugrać, lecz KGG oddało im już tylko jeden punkt i zakończyło rozgrywkę wynikiem 16:5.

Dzięki wygranej w drugich eliminacjach Polskiej Ligii Esportowej Klan Gadanych Głupot zapewnił sobie miejsce w finałach lanowych, w których znalazły się już takie drużyny jak AGO Esports, Aristocracy czy Wisła Płock. 

Podsumowanie spotkania:

Izako Boars vs Klan Gadanych Głupot – 1:2

  • de_Inferno – 16:14
  • de_Nuke – 9:16
  • de_Train – 5:16