Respawn.pl

Korniszony pierwszym finalistą e-sportowych Akademickich Mistrzostw Polski w CS:GO!

Autor: Tomasz Szymeczek

W poniedziałek (6.11) o godzinie 17.00 wystartowały kwalifikacje do e-sportowych Akademickich Mistrzostw Polski. Do walki o miejsce na lanowych finałach, które odbędą się 26 listopada 2017 w warszawskim centrum EXPO XXI stanęły 64 studenckie drużyny z całej Polski.

Po niespełna sześciu godzinach od rozpoczęcia zawodów poznaliśmy dwa najlepsze zespoły – Korniszony oraz CATZ. Obie drużyny przebrnęły przez kwalifikacje bez większych problemów, zdecydowanie wygrywając wcześniejsze spotkania. Zwiastowało to arcyciekawy i zacięty finał, co znalazło potwierdzenie już na pierwszej rozgrywanej mapie (de_mirage), gdzie drużyna Korniszonów ze stanu 12:15 zdołała doprowadzić do dogrywki, by w efekcie pokonać drużynę CATZ wynikiem 19:15. „Kotom” na popularnym „mirku” nie pomogła nawet fenomenalna dyspozycja LkN’a, który zdobył 40 zabójstw i zdecydowanie wyróżniał się na tle drużyny.

Drugą rozgrywaną mapą meczu finałowego była wybrana przez zespół CATZ de_cache. Tutaj również spodziewano się zaciętej walki, jednak Korniszony nie pozostawiły przeciwnikom złudzeń, kto tego dnia jest w lepszej dyspozycji. Mimo przegranej rundy pistoletowej, „Ogórki” pewnie wygrały pierwszą połowę spotkania, oddając jedynie cztery oczka. Równa, a przede wszystkim dobra dyspozycja całego zespołu pozwoliła utrzymywać bezpieczny dystans punktowy do samego końca spotkania, które zakończyło się wynikiem 16:8 (2:0).

Tym samym Korniszony w składzie: NoQu, costa, Bienuss, kUBAKO, Evil zwyciężyły w pierwszym turnieju kwalifikacyjnym i już za trzy tygodnie walczyć będą o główną nagrodę w wysokości  15 000 złotych.

Poniżej komentarze bohaterów poniedziałkowego wieczoru:

Arkadiusz „NoQu” Lefik (Kapitan zespołu Korniszonów):

„Jeżeli chodzi o same kwalifikacje, udało nam się przebrnąć bez większych problemów do finału, gdzie zmierzyliśmy się z silnym mixem. Na pierwszej mapie zrobiliśmy comeback ze stanu 12:15, końcowo wygrywając 19:15. Drugą już w pełni kontrowaliśmy i wygraliśmy ją do 8.

Ogólnie cały projekt bardzo nam się podoba. Wcześniej zajęliśmy 2 miejsce (I edycja) w turnieju online, z którego byliśmy bardzo zadowoleni. Jeżeli chodzi o organizacje zawodów, byliśmy pewni, że weźmiemy udział w II edycji. Dokonaliśmy kilku zmian w składzie i zapisaliśmy się pod tą sama nazwa KORNISZONY. Finały II edycji planowo mają się odbyć na lanie, co świadczy o organizacyjnym progresie projektu. Kolejnym faktem, który niezmiernie nas ucieszył i zmotywował do wygrania kwalifikacji jest to, że patronem medialnym zostało TVP Sport, a rozgrywki mają być transmitowane w TV!”

 

Łukasz „LkN” Frużyński (Kapitan zespołu CATZ):

„Co tu dużo mówić, na mapie mirage zagraliśmy dobrze. Prowadziliśmy 15:12 i w rundzie, w której mogliśmy skończyć mecz przegraliśmy 1 vs. 3, a ostatecznie całą mapę 19:15. Na cache’u zabrakło trochę motywacji, dodatkowo zmęczenie dało się we znaki bo graliśmy od dobrych kilku godzin. Tak czy siak cieszę się, że przegraliśmy akurat na tych zawodników, bo to moi starzy znajomi. 😊

Jeżeli chodzi o organizację zawodów, nie mamy większych zastrzeżeń – po zbanowaniu map, praktycznie od razu pojawiał się admin i przekazywał niezbędne informacje, wszystko działało szybko i sprawnie.”

Piotr „petzoR” Węgrzyn – (Administrator turnieju):

„Ogólnie jestem miłe zaskoczony ilością drużyn oraz ich frekwencją. Cieszę się, ze mogę brać udział w takim projekcie. Myślę, ze poziom finałów zaskoczy wiele osób, oczywiście pozytywnie . Ze swojej strony daje 110%, aby projekt zakończył się sukcesem.”

Kolejne rundy kwalifikacji, z których wyłonieni zostaną pozostali trzej finaliści turnieju lanowego odbędą się w 12, 14 i 19 listopada.

 

foto: allplay.pl