Respawn.pl

Nadchodzące zmiany w balansie kart w Hearthstone

Autor: Marcin Skrętkowicz

Twórcy hearthstone przeanalizowali dane z gry, a także opinie – wewnętrzne oraz wyrażane przez graczy – na temat talii, które cieszą się obecnie powodzeniem. W aktualizacji zaplanowanej na 22 maja wprowadzone zostaną zmiany związane z mocą i popularnością talii łotra, a także konkretnymi interakcjami Archiwistki Elizjany.

W tej aktualizacji programiści postanowili zająć się przede wszystkim łotrem, ponieważ to wokół tej klasy ustabilizowała się metagra. Obecnie gracze chcący stworzyć talię, która może pokonać łotra, mają tylko jedną solidną opcję – wojownika. Jednak wojownik ma wśród swoich talii zarówno wiele korzystnych, jak i niekorzystnych zestawień z innymi klasami. Dlatego to mało prawdopodobne, żeby w bieżącej metagrze przebił popularnością łotra. Dobrze wiemy, że istnieją inne potężne, popularne talie: Żetonowy Druid (Token Druid), Mag Przywoływacz (Conjurer Mage) i Łowca Mechów (Mech Hunter), ale postanowili nie zajmować się nimi w tej aktualizacji, ponieważ osiągają bardzo zróżnicowane wyniki w starciach z innymi taliami. Gdyby któraś z nich stała się nową wiodącą strategią, gracze mieliby do dyspozycji mnóstwo talii do ich skontrowania, a metagra prawdopodobnie dostosowałaby się do sytuacji. Jak zawsze, twórcy będą w najbliższych tygodniach analizować rezultaty najnowszych zmian.

Poniżej znajdziecie szczegółowe informacje na temat nadchodzących zmian. Opisane zostały też cele, jakie chcą dzięki nim osiągnąć.

1. Szubrawiec Ligi Z.Ł.A. – ma teraz 4 pkt. zdrowia (poprzednio 5).

  • Szubrawiec Ligi Z.Ł.A. daje graczowi nowych stronników, którzy pozwalają na odwrócenie sytuacji na planszy w kolejnych turach. Zasób zdrowia wynoszący 5 pkt. sprawiał jednak, że grając łotrem nie trzeba było zbyt wiele poświęcić, aby zapewnić sobie pomyślny przebieg tych tur. Sądzą, że Szubrawiec Ligi Z.Ł.A nadal będzie świetnym wyborem w taliach łotra, ale teraz jego moc będzie bardziej zbliżona do innych dostępnych kart.

2. Wyprawa łupieżcza – kosztuje teraz 4 kryształy many (poprzednio 3).

  • Łotr ma obecnie wiele możliwości dobierania kart. Kolejna potężna karta tego typu o niezawodnym działaniu sprawiała, że niektóre partie z udziałem łotra miały zbyt podobny przebieg i przez to nie sprawiały graczom frajdy. Ta zmiana wprowadzona zostaje, aby lepiej oddać wagę dobierania konkretnego typu kart.

3. Przygotowanie ma teraz opis: Następne zaklęcie, jakie rzucisz w tej turze, kosztuje (2) mniej.`

  • Wszystkie zmiany w zestawach podstawowym i klasycznym wprowadzane są z myślą o długowieczności gry. Przygotowanie jest obecnie uważane za tak potężną kartę, że trafia praktycznie do wszystkich archetypów talii łotra. Najnowsza modyfikacja jest niewielka. Chcieli, żeby mimo zmniejszenia mocy Przygotowanie nadal pozostało solidnym wyborem, ponieważ dobrze wpisuje się w oczekiwania graczy wobec tej klasy. Przygotowanie jest często używane do zmniejszenia kosztu kart takich jak Ogłuszenie czy Wypatroszenie, i te interakcje pozostaną niezmienione. Redukcja kosztu następnego zaklęcia o 2 zamiast 3 kryształy many daje nieco więcej swobody w kontekście projektu kart – będą mogli tworzyć droższe zaklęcia łotra bez konieczności dokładnego balansowania ich z myślą o Przygotowaniu.

4. Archiwistka Elizjana – Kosztuje teraz 9 kryształów many (poprzednio 8).

  • Celem tej zmiany było zachowanie charakteru i mocy Archiwistki Elizjany w przypadku jej zwykłego używania i jednoczesne utrudnienie strategii, w której jest zagrywana wielokrotnie w tej samej grze. Szaman nadal będzie mógł zagrać ją ponownie dzięki efektowi Dreszczołaka, ale nie jest to zjawisko tak powszechne i problematyczne, jak w taliach wojownika nastawionych na kontrolę. Teraz granie Elizjaną razem z kartami takimi jak Nikczemny bankier czy Dziarski gorzelnik nie powinno już stanowić tak niezawodnej strategii.

Podobnie jak w przypadku wcześniejszych zmian kart, gracze będą mogli przez dwa tygodnie odczarować zmienione karty za pełną wartość tajemnego pyłu.