Respawn.pl

nexa: Dla gry przed publicznością zacząłem grać w CSa

Autor: Aleksander Kurcoń

Podczas konferencji prasowej G2 zawodnicy i trener odpowiadali na pytania przede wszystkim o zamknięcie IEM-a, ale także chociażby o bieżącą formę, czy mapy. W ogniu pytań stanęli niemal wszyscy zawodnicy. 

Co sądzicie o decyzji władz dotyczącej zamknięcia imprezy?

(malek) Rozumiemy decyzję władz, jednak zaistniała sytuacja jest bardzo przykra. IEM jest jednym z najważniejszych turniejów w roku, Spodek charakteryzuje się świetną atmosferą i publiką. Mamy nadzieję, że powrócimy jeszcze do Spodka, gdy sytuacja będzie normalna. 

(kennyS) Gra przy pustych trybunach będzie dziwnym uczuciem, ale szanujemy tę decyzję i nie jesteśmy jedynymi pokrzywdzonymi. 

Kenny to twój pierwszy raz na scenie głównej IEM.

(kennyS) Szczerze mówiąc przyjeżdżając tutaj nie myślałem o tym za wiele, po prostu skupiliśmy się na sobie. Mieliśmy bardzo dobry okres przygotowawczy. Jesteśmy także pewni siebie, bo ostatni turniej LAN-owy wygraliśmy. Spodziewaliśmy się, że będziemy w bardzo dobrej formie w Katowicach.

Z kim chcielibyście się zmierzyć w finale?

(nexa) Osobiście chciałbym zagrać z każdym, czy to będzie Astralis, Na’Vi czy fnatic. Znamy się z tymi drużynami. Każdy z potencjalnych przeciwników należy do TOP5 czy TOP10 świata , a mecze z takimi rywalami mogą nam pokazać, w którym momencie rozwoju obecnie jesteśmy. 

Jesteście przygotowani na BO5?

(nexa) Pod względem map poola – tak. 

Mecze bez publiki powinny ułatwić, czy utrudnić mecz?

(nexa) Nie mam pojęcia, bo nikt z nas nie ma takich doświadczeń. Przykładowo dla Kenny’ego może być ciężej grać przy pustych trybunach, ale ja nie mam takich doświadczeń. Gra na scenie przed publiką to powód, dla którego zacząłem grać w CSa, spełnienie moich największych marzeń. To pierwszy tak duży event, na którym awansowałem do etapu sceny głównej. 

Ale to będzie zaleta, czy nie?

(nexa) Nie wiem, mogę ci później na to odpowiedzieć. 

(kennyS) Tak jak powiedziałem, osobiście kocham atmosferę i “show”. Publiczność jest częścią tego wydarzenia, dzięki niej możesz grać jeszcze lepiej, dlatego może być to wada. Faza grupowa została jednak rozegrana bez kibiców, a i tak dobrze sobie radziliśmy. Mimo wszystko szkoda całej otoczki i hype’u wokół tego turnieju. 

Którą mapę powinien zastąpić Cache?

(malek) Cache to mapa, którą wszyscy kochamy. VALVE pewnie zastąpi mapę, która najdłużej nie była zmieniana. Mirage ostatnio miał kilka zmian, dlatego nie spodziewam się, by to właśnie jego wyrzucono. Może to będzie Vertigo? Ta mapa obecnie jest ciągle testowana i po prostu ludzie nie są z niej zadowoleni. Może to być Overpass, który nie uległ zmianom przez długi czas. Ludzie narzekają jeszcze na Traina, my nie. Ogólnie mówiąc – cieszylibyśmy się po prostu z przywrócenia Cache’a do puli map turniejowych. 

Jak oceniasz potencjał nowego składu CR4ZY

(huNter) Szczerze mówiąc, nie wiem do końca jak grają, znałem wcześniej może dwóch zawodników i trenera. Mają teraz młody zespół, obecnie każdy może oglądać najlepsze turnieje i z nich się sporo nauczyć. Życzę im wszystkiego najlepszego. 

Jak się czujesz z tym, że poradziłeś sobie lepiej w Katowicach od NiKo?

(huNter) Wczoraj FaZe miało trochę pecha w meczu z NaVi, w następnych turniejach powinni sobie radzić lepiej. Trochę mi przykro z tego powodu, że już odpadli. Im również życzę im wszystkiego najlepszego. Ja osobiście nie skupiam się na rywalizacji z kuzynem, mam czterech kolegów w drużynie i to o moim zespole myślę. 

Vertigo jest jedną z najpopularniejszych map na turnieju – co o niej sądzicie?

(kennyS) Myślę, że każdy kocha Vertigo, tylko wstydzi się o tym powiedzieć głośno. Wszyscy narzekają, ale też po prostu wszyscy na niej grają. Może nie jest jeszcze do końca dopracowana, jest kilka rzeczy związanych z taktyką do poprawy. Ludzie jednak już nauczyli się tej mapy.

Jakie proponowałbyś zmiany na Vertigo?

(kennyS) Niekoniecznie związanych z mapą, ale bardziej z metą. Taktyczne rozwiązania stają się coraz bardziej zaawansowane, my powinniśmy zostawić aspekty związane z mapą ludziom, które je tworzą. Dzięki temu, będziemy mogli otrzymać mapy, które polubimy jeszcze bardziej, niż obecnie.