Końcówka miesiąca jest dla graczy Playerunknown’s Battlegrounds jest bardzo gorącym okresem. Na serwerze testowym pojawił się właśnie spory patch, w którym ogłoszono nową broń i samochód, a także spory zmiany w balansie.
Bronie
-
Karabiny szturmowe – dostosowano balans tak, aby żaden z nich nie był lepszy od pozostałych, a różne bronie można było wykorzystać z pożytkiem dla różnych sytuacji
-
Pistolet maszynowy – dostosowano je tak, aby były bardziej użyteczne w walce na krótkich dystansach
-
Strzelby – zwiększono obrażenia oraz zasięg broni
-
Pistolety
-
Zwiększono obrażenia zadane z broni P92, P1911, P18C, R1895, and R45
-
-
Strzelby
-
Zwiększono modyfikator do obrażeń kończyn
-
Lekko zmniejszono obrażenia z broni S686 i S1897
-
Zmniejszono rozrzut o 25%
-
Można założyć dławik na małego obrzyna
-
-
Pistolety maszynowe
-
Zwiększono modyfikator obrażeń kończyn
-
Lekko zwiększono obrażenia z broni Micro UZI, UMP i Vector
-
Zmniejszono odrzut pionowy we wszystkich karabinach szturmowych
-
Zmniejszono odrzut i drżenie podczas poruszania się
-
Zwiększono szybkość przełączania się na widok optyki
-
-
Karabiny szturmowe
-
Lekko zmniejszono obrażenia zadane z broni M16A4, SCAR-L, AUG i M416
-
Zwiększono czas przeładowania o 30% dla broni SCAR-L, M16A4 i M416
-
Zwiększono czas przeładowania o 10% dla broni AKM
-
Zwiększono odrzut pionowy/poziomy dla wszystkich karabinów szturmowych oprócz AKM
-
Zmniejszono wskaźnik powrotu odrzutu dla wszystkich karabinów szturmowych
-
Ujednolicono odrzut dla wszystkich karabinów szturmowych
-
Duże lunety (8x i większe) nie mogą być założone na AR
-
Dodano nowe animacje odrzutu dla wszystkich karabinów
-
-
Karabiny wyborowe
-
Zwiększono modyfikator obrażeń głowy/torsu/kończyn
-
Zmniejszono obrażenia zadawane z broni SKS
-
Nieco zwiększono obrażenia zadawane przez VSS i Mini14
-
Zwiększono odrzut pionowy i poziomy dla wszystkich karabinów wyborowych
-
Zmniejszono wskaźnik powrotu odrzutu dla wszystkich karabinów wyborowych
-
Dodano nowe animacje odrzutu dla wszystkich karabinów wyborowych
-
-
Inne bronie
-
Lekko zwiększono obrażenia zadawane z broni DP28 i M249
-
Duże lunety (8x i większe) nie mogą być założone na LMG (DP28, M249)
-
-
Zwiększono prędkość przeładowania kuszy do 3,5 sekundy
We wszystkich broniach podkręcono drżenie podczas celowania (nieznacznie zwiększono ruch z boku na bok). Jest bardziej wyraźne podczas wstrzymywania oddechu.
-
Możliwość zmniejszenia kołysania dzięki użyciu podbródka
Broń miotana
-
Granat odłamkowy
-
Zwiększono obrażenia oraz dodano nowe efekty i animacje
-
Dostosowano efekt obrażeń, które będą zależeć od wybuchu, a nie od uderzenia granatu. (Wcześniej obrażenia zadane granatem zależały w dużym stopniu od upadku, a nie od odłamków/wybuchu). Od teraz granat nie będzie odrzucał postaci, a jedynie zadawał im obrażenia
-
-
Zmiany w wadze wszystkich broni miotanych
-
Granat odłamkowy: zwiększono z 12 do 18
-
Koktajl Mołotowa: Zmniejszono z 18 do 16
-
Granat dymny: Zmniejszono z 16 do 14
-
Granat ogłuszający: Zmniejszono z 14 do 12
-
Ruch postaci
-
Lekko zmniejszono prędkość ruchu postaci podczas trzymania snajperek, LMG (M249, DP28) i strzelb. Wyposażenie broni wpływa na szybkość sprintu i normalnego ruchu
-
Usunięto pierwsze opóźnienie strzału, gdy postać nie biegnie sprintem
-
Usunięto efekt spowalniający gracza podczas przeładowywania jeśli włączony był przed strzałem widok optyki
-
Drgania kamery po strzale zależą teraz od wielkości otrzymanych obrażeń
Balans innych przedmiotów
-
Hełm level 3 będzie dostępny tylko w zrzutach (100% szans na zdobycie)
-
Wszystkie magazynki SR quickdraw od teraz dostępne tylko w zrzutach
-
Zredukowano ilość powiększonych magazynków quickdraw dla karabinów szturmowych
-
Karabiny wyborowe mogą także używać dodatków do karabinów szturmowych
-
Strzykawka z adrenaliną będzie się teraz spawnować na mapie, aczkolwiek rzadko
-
Zmniejszono czas używania strzykawki z 8 do 6 sekund.
Gameplay
Równocześnie z wprowadzeniem zmian w balansie, dodajemy również nową broń i pojazd dla Miramar oraz sporo nowych dodatków do broni.
Dodano nową broń SLR
-
Będzie dostępna na całej mapie. SLR jest karabinem wyborowym z magazynkiem na 10 naboi 7.62mm (powiększone magazynki mieszczą 20 kul).
-
SLR ma większą moc niż SKS i ma większy odrzut, a jego kontrola jest kluczem do osiągnięcia zamierzonego efektu.
Nowy pojazd
Mirado jest klasycznym muscle car: szybki, czteroosobowy sedan pojawi się tylko na Miramar. Pojazd do znalezienia w okolicach śródmieścia i głównych ulic miast.
Mirado jest zupełnie inne niż reszta pojazdów na Miramar. Van jest wytrzymały, ale powolny i kiepski na drogach terenowych, w przeciwieństwie do Pickupa, który świetnie sobie na nich radzi. Mirado natomiast jest najszybszym sposobem na dotarcie do celu.
Nowe dodatki
-
Kaczy dziób do strzelb (S1897, S12K). Zmniejsza pionowe rozproszenie i zwiększa poziome
-
Pasuje do: S1897, S12K
-
-
Lekki uchwyt- zmniejsza czas powrotu odrzutu, zwiększając przy tym odrzut pionowy/poziomy
-
Podkładka pod kciuk – zmniejsza odrzut w pionie, zwiększając odrzut w poziomie. Zmniejsza również czas powrotu broni do pierwotnego położenia po strzale
-
Half grip- zmniejsza odrzut w pionie/poziomie i czas powrotu
-
Luneta 3x- 3-krotne powiększenie z podświetlaną siatką (można znaleźć na całej mapie).
-
Luneta 6x- zmienne powiększenie 3x-6x (trudne do znalezienia).
Można zmienić styl i kolor siatki red dot, holo i 2x używając klawiszy zerowania (Domyślnie Page up/ Page Down).
Łodzie i dodatki
-
Po zniszczeniu łódź zatonie
-
Dla zmniejszenia skuteczności ukrywania się pod wodą, wprowadzono kilka zmian w sposobie pływania
-
Zmniejszono maksymalny czas zanurzenia z 35 do 15 sekund
-
Zwiększono ilość obrażeń z 4 do 10 na sekundę, po zużyciu całego powietrze pod wodą)
-
Wybór mapy i główne menu
-
Aby zagwarantować sobie rozgrywkę na konkretnej mapie należy zaznaczyć ją w menu
-
Po wybraniu więcej niż jednej mapy, gracz będzie losowo dodawany do jednej z nich
-
Jak już wcześniej wspominaliśmy, wygląd tego dodatku może się zmienić w przyszłości. Ulepszono również interfejs o tryb zespołów i wybór perspektywy. Tylko dowódca zespołu może dokonać takiego wyboru
Ustawienia
-
Dodano opcje dostosowania pionowej czułości myszy
-
Dodano opcję zmiany skrótu klawisza do raportowania gracza podczas obserwowania (klawisz R)
Świat
Wprowadzono ulepszenia na Miramar:
-
Zwiększono rozmiar oazy oraz dodano więcej budynków w okolicy
-
Dodano dodatkowe miejsca/gospodarstwa w pobliżu miast
-
Zmniejszono liczbę budynków w niektórych miastach
-
Usunięto obiekty krajobrazowe dla miast i wsi, które przeszkadzały w walce
-
Dodano więcej obiektów, za którymi można się schować (drzewa, skały)
-
Uproszczono pomieszczenia niektórych budynków
Naprawy błędów
-
Zmniejszono kolizję motocykla podczas uderzania w niektóre miejsca, czy pojazdy
-
Naprawiono problem związany z brakiem możliwości zeskoczenia z motocyklu, gdy ten się przewrócił
-
Naprawiono błąd związany z wystrzelonymi łuskami podążającymi za strzelcem
-
Naprawiono licznik czasu dla ostatniej niebieskiej strefy
-
Naprawiono problem związany z wyciszaniem efektów dźwiękowych niebieskiej strefy, dla gracza, który ponownie podłączył się do gry
-
Naprawiono błąd kamery w szkole na Miramar (obserwowanie przez sufit)
-
Naprawiono niektóre problemy terenu na Erangel i Miramar (powodujące dziwne kolizje)
-
Zlikwidowano dziwne, pomarańczowe efekty świetlne pojawiające się na Erangel
-
Naprawiono błąd związany z łuskami i modelami postaci
-
Rozwiązano problem dziwnych dźwięków słyszanych na drewnianych podłogach
-
Naprawiono błąd, który powodował, że postać podczas czołgania “wbijała się” w ziemię
-
Naprawiono błąd ograniczający ruch postaci po użyciu emotek i wyskakującego okienka w tym samym czasie
-
Skorygowano tekst pojawiający się na UMP (skrzynia Equinox). Zmieniono z 45 ACP na 9mm. Dzięki za szybką reakcje w tym temacie- memy nam pomogły!
-
Zsynchronizowano moment włożenia magazynka z uzupełnieniem amunicji w broni
Zdjęcia oraz lista zmian pochodzi z oficjalnego forum PUBG.