Respawn.pl

Patch 1.12 zawitał na serwery VALORANTA. Co nowego przynosi aktualizacja?

Autor: Paweł Wilk
VALORANT

Ostatnie aktualizacje w VALORANCIE budziły niemałe zamieszanie i poruszenie wśród graczy. Sami producenci szybko odnieśli się do patcha 1.11, który na serwerze pojawił się ledwie dwa tygodnie temu, prezentując teraz pakiet 1.12.

Aktualizacja 1.11 wprowadziła w grze bardzo dużo zmian w rozgrywce i doprowadziła do niestabilności. Na domiar złego całe zamieszanie powstało przy okazji trwania spotkań First Strike, dlatego decyzja projektantów musiała być szybka. Ostatecznie patch został wycofany i wprowadzony na nowo po kilku dniach. Niestety to nie poprawiło nastrojów wśród graczy, którzy spotkania turniejowe rozgrywali na dwóch różnych aktualizacjach. Teraz wszystko wskazuje na to, że sytuacja w końcu się ustabilizuje, ponieważ Riot Games zaprezentował listę poprawek aktualizacji 1.12. By uniknąć powtórki z rozgrywki, na serwerach gry pojawiły się delikatniejsze zmiany, głównie w trybie obserwatora oraz panelu społeczności. Zgodnie z tradycją udało się także wyeliminować kilka błędów i problemów.

Poniżej prezentuje pełną listę zmian w aktualizacji 1.12:

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

  • Odznaki rang aktu zostają wyłączone. W tym czasie będziemy sprawdzać, w jaki sposób mogą one wpływać na spadki wydajności gry. Wasze odznaki rang aktu będą nadal widoczne w lobby trybu rankingowego, na ekranie wczytywania mapy oraz na ekranie końca gry.

AKTUALIZACJE SYSTEMÓW GRY

Obserwator:

  • Obserwatorzy nie słyszą już dźwięku sygnalizowania.
  • Usprawniono pole widzenia w dobrze oświetlonych obszarach.
  • Dodano kod „Modyfikacja stanu gry”, który pozwala moderatorom dostosować różne aspekty rozgrywki (statystyki graczy, pieniądze itp.) w ustawieniach turniejowych.
  • Wycofano zmianę dotyczącą stałych kolorów drużyn z patcha 1.11.
    • Wprowadziło to pewne zamieszanie, ponieważ ludzie zdążyli przyzwyczaić się do koloru czerwonego oznaczającego atakujących i zielonego dla obrońców.
    • Napotkaliśmy kilka błędów, przez które pewne elementy interfejsu użytkownika były wyświetlane w nieodpowiednim kolorze.
    • Planujemy przywrócić tę funkcję w przyszłości, kiedy zakończymy prace nad dodaniem wsparcia dla niestandardowych kolorów drużyn.

ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Przeprojektowaliśmy przełączanie między otwartą a zamkniętą grupą, by gracze lepiej orientowali się, w jakiej się znajdują.
  • Obserwatorzy będą teraz widoczni w panelu społeczności jako „w grze”.
  • Obserwatorzy mogą teraz pisać na czacie dla wszystkich w grach niestandardowych.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

  • Dodano nowy interfejs użytkownika dla obserwatorów gry niestandardowej podczas wyboru postaci.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, który po wyjściu/rozłączeniu z gry niestandardowej skutkował pojawieniem się komunikatu o błędzie VAL-51. Aby gracz mógł ponownie dołączyć do gry, należało ją stworzyć na nowo.
  • Naprawiono błąd na ekranie końca gry po rozgrywce na mapie Icebox, który wyświetlał mapę Haven i niepoprawnie pokazywał znaczniki przebiegu gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli namierzyć upuszczoną broń jeszcze w powietrzu, korzystając z niektórych umiejętności.
  • Widok leworęczny: naprawiono nieprawidłową lustrzaną animację odrzutu (nie odpowiadała faktycznemu odrzutowi broni).
  • Naprawiono nachodzący na siebie interfejs obserwatora, kiedy gracz podkładał lub rozbrajał Spike’a.
  • Naprawiono niespójne kolory drużyn związane z sygnalizowaniem na minimapie.
  • Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego efekty przełączania kamery obserwatora mogły „utknąć” przy zmianie widoku gracza.