IzakTV

Strona główna » Podsumowanie sukcesu Crossroads inn na Kickstarterze!

Podsumowanie sukcesu Crossroads inn na Kickstarterze!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Wczoraj sukcesem zakończyła się kampania crowdfundingowa Crossroads Inn na Kickstarterze. Gracze z całego świata zebrali 38.641 dolarów, czyli około 150 tysięcy złotych, które pomogą rozwinąć dodatkowe funkcjonalności gry.  Crossroads Inn pojawi się na PC i Xbox One w Q4 br!

Gra oferuje 3 różne tryby: kampanię, sandbox oraz scenariusze. Pierwszy pozwala przeżyć nieliniową przygodę z elementami RPG – decyzje handlowe podejmowane przez graczy odbiją się szerokim echem, budząc zainteresowanie potężnych sił na politycznej scenie Delcrys, krainy w której rozgrywa się akcja Crossroads Inn. Drugi tryb szczególnie spodoba się fanom symulacji – rozgrywka skupia się na zarządzaniu własnym biznesem i  rozwijaniu karczmy. Scenariusze stanowią z kolei listę konkretnych wyzwań, które trzeba pokonać w określonych warunkach.

W Crossroads Inn gracz wciela w młodego chłopaka, który zaczyna pracować w tawernie znajdującej się na styku trzech wiecznie skłóconych królestw. Cała kraina huczy od plotek związanych z nagła śmiercią Króla Owena, a sam bohater wkrótce wplątuje się w polityczną intrygę związaną ze zbliżającym się wyborem nowego następcy Tronu. Dzięki strategicznemu ulokowaniu tawerny na przecięciu szlaków handlowych i politycznych, zawartym sojuszom i rosnącej sławie, gracz szybko zaczyna wpływać na losy świata Delcrys. Jednocześnie powoli odkrywaj prawdę stojącą za Śmiercią Króla.

Crowdfunding to specyficzna i wciąż mało wykorzystywana forma finansowania produkcji w Polsce. Formuła wszystko albo nic jest ryzykowna, ale w przypadku sukcesu niezwykle korzystna. Na ponad pół roku przed premierą, prawie 1300 osób zdecydowało się wesprzeć ten ambitny tytuł, co jest niewątpliwym sukcesem deweloperów. Twórcy starali się o 30.000 dolarów, które pomogłyby studiu rozwinąć niektóre z rozwiązań w grze. Jednak dzięki entuzjastycznemu wsparciu społeczności, zebrane 38 tysięcy dolarów, pozwoli studiu nie tylko pokryć wydatki o które aplikowali, ale także dodać do gry dodatkowe funkcjonalności takie jak możliwość tworzenia modów oraz zatrudnić światowej klasy lektora.

Dla mnie zaskakująca była trafność komentarzy i pomysłów społeczności. Jakość rozmowy i wkładu osób, które wzięły udział w zbiórce jest nieporównywalna z innymi formami interakcji w internecie. Wspierającym nas osobom rzeczywiście zależy na jak najlepszym produkcie, co miało odzwierciedlenie w ich wpłatach. Odpada tu cała otoczka przypadkowego internetowego krzykactwa i krytyki trolli, a zostaje wspólna dyskusja nad wizją gry, co daje ogromną synergię i rezultaty. Już teraz wprowadzamy część pomysłów społeczności do gry – mówi Patryk Pietraszkiewicz, studio head Kraken Unleashed.

Każda z osób, które wsparły grę na Kickstarterze będzie miała możliwość bezpośredniej rozmowy, wymiany pomysłów z deweloperami i wpływu na rozwój gry. Relacje nawiązane z graczami podczas kampanii będą kontynuowane na specjalnym kanale Discord, do którego dostęp będą miały wszystkiego osoby, które zdecydowały się na wsparcie akcji Kickstarterowej.

Bez zbiórki na Kickstarterze bardzo ciężko byłoby także dotrzeć do graczy z USA, którzy są dla nas niezwykle ważną grupą docelową i którzy najchętniej wspierali nas podczas akcji. Stronę Crossroads Inn na Kickstarterze zobaczyło kilkanaście tysięcy osób z 88 państw – całkiem niezwykły wynik jak na małe studio, które tworzy swoją pierwszą grę! – mówi Michał Łowigus, brand manager studia.

Oprócz budowania społeczności kampanie na Kickstarterze mają też wymiar marketingowy i PR-owy. O zbiórce Crossroads Inn na Kickstarterze pisały opiniotwórcze gamingowe media we Francji (Jeuxvideo), USA (Eurogamer), Japonii (4gamer) czy Rosji (Rambler). Na tytuł zwróciło uwagę także wielu międzynarodowych i polskich blogerów, którzy zaangażowali się w kampanię.