Respawn.pl

Przegląd Operacji Shattered Web – Tydzień #1

Autor: Jan Miękina
Operacja Shattered Web

Rozpoczynamy pierwszy dzień Operacji Shattered Web, a wraz z nim serię tekstów skupiającą się na misjach dostępnych w każdym tygodniu. Będziemy wam opowiadać o misjach fabularnych oraz jak i za które zadania się zabrać, żeby uzbierać komplet punktów w danym tygodniu. 

Jak już zapewne wiecie, w trakcie Operacji CSGO Shattered Web Valve postawiło na system battlepasso-podobny. Za wykonanie zadań otrzymujemy punkty, które wymieniamy na nagrody. Pierwszy tydzień operacji jest nieco wyjątkowy. W jego trakcie otrzymamy aż 10 różnych misji i możliwość odblokowania 10 poziomów. W każdym kolejnym tygodniu obie te wartości  będą równe 6. Odblokowanie maksymalnej ilości poziomów nie wymaga ukończenia wszystkich dostępnych zadań – za ukończone wyzwania możemy otrzymać od jednego do trzech punktów.

Trzy z dostępnych w tym tygodniu misji nagrodzą nas jednym poziomem, pięć z nich warte jest 2 poziomy i ostatnie dwie nagradzają aż 3 poziomami. Oznacza to, że maksymalną ilość poziomów możemy zdobyć, wykonując tylko cztery z dziesięciu dostępnych misji. Warto też wspomnieć, że dwie z tych misji to zadania kooperacyjne, które możemy wykonać ze znajomymi lub losowo dobranymi graczami. Reszta to zadania indywidualne.

Misje w pierwszym tygodniu Operacji Shattered Web

  1. Epidemia Wirusa | 1 ★
    • Epidemia Wirusa to pierwsza fabularyzowana misja kooperacyjna operacji Shattered Web. Wraz ze swoim towarzyszem trafiamy do uniwersum Strefy Zagrożenia. Jako dwóch agentów bliżej nieokreślonej agencji, naszym celem jest wykradnięcie wirusa Strefy Zagrożenia z podziemi kasby na mocno zmodyfikowanej do tego zadania mapie Sirocco. Na start mamy do wyboru kilka pistoletów maszynowych i wraz z postępem mapy będziemy mieli dostęp do co raz to lepszych broni. W trakcie rozgrywki napotkamy na przeciwników na różnych poziomach trudności. Albo inaczej, na różnych poziomach trudności zabicia. Jak to już bywało w poprzednich operacjach, aspekt fabularny wydaje się nieco wymuszony. Mimo tego muszę przyznać, że mapa jest naprawdę klimatyczna. Ukończenie jej zajmie wam między 10 a 20 minut.
  2. Twarzą w twarz | 1 ★
    • W trakcie tej misji naszym zadaniem będzie zabicie 10 wrogów za pomocą strzelby Nova w trakcie dowolnej ilości meczów w trybie Uproszczonym na mapach z grupy Sigma (Studio, Breach, Vertigo, Cobblestone, Canals). Tę misję najłatwiej będzie ukończyć w pierwszych dniach tygodnia, kiedy to więcej zawodników będzie grało tylko i wyłącznie za pomocą Novy, aby ukończyć zadanie. Wraz z upływem dni poziom trudności będzie rósł. Ważne jest to, że po ukończeniu misji musimy rozegrać spotkanie do końca. Wyjście z meczu od razu po ukończeniu warunków misji nie zaliczy nam zadania. Nie powinno zająć więcej niż 2 czy 3 pełne mecze.
  3. Szarża | 1 ★
    • Szarża to najprawdopodobniej najłatwiejsza misja z całego zestawu. Naszym zadaniem jest zabicie 5 wrogów za pomocą ciężkiej broni w trybie Strefy Zagrożenia.
  4. DMG CQB | 2 ★
    • Pierwszą misją wartą dwa poziomy jest druga misja kooperacyjna z zestawu. Wraz z naszym towarzyszem trafiamy na Vertigo w znanym z poprzednich operacji trybie Obrońca. Naszym zadaniem jest zatrzymanie 15 przeciwników za pomocą dowolnej strzelby. Atakują oni bronioną przez nas strefę wybuchu A w falach po 5. W tym trybie zdobyte eliminacje liczą się wspólnie. Jedynym wyzwaniem tej misji jest pojawiający się w trzeciej fali ciężko uzbrojony przeciwnik. Aby nie ryzykować przegrania rundy, które zresetuje nasz licznik, sugeruję zabicie go za pomocą innej broni niż strzelba, ponieważ zdojenie 1000 punktów zdrowia może być wyjątkowo trudne przy jednoczesnym utrzymaniu się przy życiu. Do ukończenia między 10 a 20 minut.
  5. Mobilny hotspot | 2 ★
    • Bardzo prosta sprawa – wygrajcie 10 rund w trybie turniejowym na mapie Vertigo. Ważne jest tutaj to, że ukończenie tej misji nie zależy w 100% od umiejętności indywidualnych. Dodatkowo czas wykonania w porównaniu do poprzednio przedstawionych map jest kilkukrotnie większy.
  6. Oznacz swój teren | 2 ★
    • Oznaczanie terenu to niezłe wyzwanie. Naszym zadaniem jest postawić 5 graffiti w obszarze startowym wroga w trybie uproszczonym na kultowym Duście II. Przy dobrych wiatrach uda się w jeden mecz, przy złych, kto wie? W tej misji też należy pamiętać, że liczą się postawione graffiti jedynie w ukończonych meczach.
  7. Skracanie dystansu | 2 ★
    • Kolejne całkiem fajne wzywanie. Naszym zadaniem jest… Skracanie dystansu właśnie i wyeliminowanie 10 przeciwników na bananie lub w apartamentach w trybie Deathmatch na Inferno.
  8. Zasłona Dymna | 2 ★
    • To zadanie o bardzo enigmatycznej treści – Rzuć 5 taktycznych granatów dymnych na mapie Mirage w trybie uproszczonym. Po dołączeniu do serwera dowiadujemy się, że naszym zadaniem jest wrzucenie granatu dymnego 5 razy na schody albo do okna. Muszę przyznać, że efekty są dosyć kuriozalne, w szczególności w początkowych fazach spotkań. Każdy zawodnik powinien być w stanie ukończyć tę misję w trakcie jednego 15-minutowego meczu.
  9. Zimny Prysznic | 3 ★
    • Wygraj 16 rund w trybie Skrzydłowy na mapie Inferno – nic dodać, nic ująć. Wystarczą nam dwa zwycięstwa, dwa remisy albo… kilka mniej udanych meczów. Z dobrym towarzyszem do zrobienia w 30 minut.
  10. Usuń wszystkie kontakty | 3 ★
    • Prawdziwe wyzwanie. W trakcie jednego meczu w trybie Deathmatch na mapie Dust II musimy wyeliminować 25 przeciwników za pomocą strzelby. Jak nam się nie uda, to licznik się resetuje do zera. Tak jak w misji numer 2 zadanie będzie się robiło trudniejsze z upływem dni w tygodniu. Jeden mecz trwa 10 minut i tyle właśnie trwa wykonanie tego zadania.

Jak widzicie, aby zdobyć komplet punktów, wystarczy wykonać dwie misje za 3 punkty oraz dwie za 2. Pytanie tylko, czy tak będzie najszybciej i czy te misje wam odpowiadają? Powodzenia!

Na ten tydzień to tyle, pamiętajcie też, że od następnego tygodnia w Operacji Shattered Web będziemy mieli tylko 6 misji i limit sześciu gwiazdek do zdobycia. Słowem podsumowania jeszcze dodam, że cieszę się, że misje zachęcają nie tylko do odkrywania nowych trybów, ale także do rozwijania gry drużynowej jak granaty w misji numer 8. Następny post z tej serii zobaczycie w przyszłym tygodniu, jak otrzymamy listę nowych wyzwań.