Respawn.pl

Rewolucja w esporcie akademickim

Autor: Komunikat Prasowy

Esports Association rozpoczyna współpracę z esportsLAB w ramach organizowanej przez stowarzyszenie Edu Esports League. Dla uczestników rozgrywek jest to szansa na osiągnięcie najwyższego poziomu gry poprzez wzięcie udziału w innowacyjnym projekcie badawczym. 

Edu Esports League to ogólnopolskie mistrzostwa szkół wyższych w Counter-Strike: Global Offensive i Leauge of Legends organizowane przez Esports Association. W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się wiosenna faza sezonu 2019/2020, w której po 8 najlepszych reprezentacji uczelni z poprzedniego etapu walczy o awans na turniej finałowy.  Dzięki dołączeniu esportsLAB do grona partnerów rozgrywek, najlepsi esportowo studenci  – oprócz rywalizacji na serwerze – mają także niespotykaną wcześniej możliwość uczestnictwa w zakrojonym na szeroką skalę projekcie badawczym.

esportsLAB, znane m.in. ze współpracy z organizacją x-kom AGO, rozszerza tym samym spektrum swoich badań o graczy półprofesjonalnych. Celem projektu jest odpowiedź na pytanie co i w jakim stopniu wpływa na poziom gry zawodników sportów elektronicznych. Będzie to możliwe poprzez uzyskanie dostępu do danych opisujących zawodników oraz codzienność  ich funkcjonowania za pośrednictwem aplikacji i smartwatchów, które otrzymają uczestnicy, a także badań stacjonarnych i testów.

Udostępnione narzędzia pozwolą na:

  • zarządzanie zespołem i zbieranie danych o aktywności zawodników,
  • monitorowanie zdrowia fizycznego i psychicznego,
  • monitorowanie sprawności w grze,
  • analizę gry własnej oraz gry przeciwników,
  • raportowanie stanu drużyny i poszczególnych zawodników w czasie rzeczywistym.

Ważną część projektu stanowią także badania stacjonarne, w tym ocena wydolności fizycznej, nawyków żywieniowych czy zdolności umysłowych. Wybrani zawodnicy wezmą również udział w testach skuteczności nowatorskich rozwiązań treningowych nakierowanych na podnoszenie poziomu gry.

Na współpracy skorzystają zarówno badacze, jak i oficjalni reprezentanci szkół wyższych rywalizujący w Edu Esports League. Po zakończeniu każdego z etapów projektu otrzymają bowiem indywidualne raporty pokazujące ich umiejętności na tle profesjonalistów oraz zawierające rekomendację dotyczące proponowanych metod działań treningowych. Ogłoszone partnerstwo jest też pierwszym z kroków w kierunku poszerzenia zasięgu projektu badawczego o amatorów, które to esportsLAB zapowiadał na ostatniej edycji Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych.

Więcej informacji na temat Edu Esports League można znaleźć na polskiesport.pl/eduesports.  Informacje na temat projektu i ogłaszanej właśnie współpracy będą publikowane na stronie esportslab.gg.