Respawn.pl

Trener Manchesteru United inwestuje w esport!

Autor: Marcin Kapusta

Trener Manchesteru United wchodzi w świat sportów elektronicznych. Ole Gunnar Solskjær wraz z Jimem Solbakkenem zostali właścicielami esportowej agencji ULTI!

Solskjær to były norweski piłkarz, który w latach 1996-2007 grał w barwach Manchesteru United. Z drużyną “Czerwonych Diabłów” sześciokrotnie sięgał po mistrzostwo Anglii oraz wygrał nawet Ligę Mistrzów w 1999. Pod koniec 2018 roku powrócił do jednego z najbardziej utytułowanych brytyjskich klubów, ale już w roli trenera. Tę funkcję pełni do dnia dzisiejszego. Z kolei Jim Solbakken jest jego znajomym i na co dzień pracuje jako menadżer piłkarski. Obaj Panowie postanowili spróbować nowych wyzwań i zainwestowali w branżę cyfrową.

Norwegowie zostali właścicielami esportowej agencji ULTI Agency, która mimo krótkiego czasu istnienia, zapewniła sobie już szerszy rozgłos na scenie. Wszak w jej szeregi wchodzą znani gracze i trenerzy CS:GO, w tym m.in. Joakim “jkaem” Myrbostad, Jakob “JUGi” Hansen czy też Luis “peacemaker” Tadeu. “Jesteśmy podekscytowani faktem, że Ole Gunnar i Jim znaleźli się na pokładzie. Ten ruch jest wyrazem uznania dla esportu. Mają doświadczenie, zaangażowanie i wiedzę, aby popchnąć Ulti Agency do przodu. Ten rok będzie dla nas ekscytujący” – skomentował Asgeir Kvalvik, dyrektor naczelny Ulti Agency.

W oficjalnym oświadczeniu ujawniono, że szkoleniowiec Manchesteru United i menadżer piłkarski otrzymali po 12,5% udziałów w firmie.  “Esport stał się większy, niż ktokolwiek odważyłby się przewidzieć jeszcze kilka lat temu. Ulti Agency to marka z wielkimi ambicjami i planami, a jej celem jest dostrzeganie i dawanie szansy młodym i utalentowanym zawodnikom” – powiedział Solskjær. “Od dłuższego czasu chciałem postawić nogę w esporcie. Pragnąłem, by moje czyny, u boku odpowiednich ludzi, wniosły coś do tej dyscypliny. Spełniłem to właśnie dzisiaj. Ulti Agency czerpie doświadczenie i wiedzę z tradycyjnych sportów oraz łączy to z prawdziwą pasją do esportu. Możliwości są nieograniczenie. Na świecie jest już ponad 1000 wysoko opłacanych graczy esportowych. Powstają także potężne organizacje i zespoły. Zarówno Ulti Agency, jak i my jako właściciele, mamy wiele do wniesienia. Widzimy również, że światowej sławy kluby piłkarskie inwestują obecnie duże środki w sport elektroniczny, co sprawia, że jest to dla nas jeszcze bardziej interesujące” – przyznał z kolei Jim Solbakken.