Respawn.pl

Turnieje, które padły ofiarą koronawirusa

Autor: Marcin Kapusta

Z powodu globalnej pandemii koronawirusa branże zamarły. Na całym świecie wszystkie wydarzenia publiczne zostały odwołane, przesunięte lub przeniesione do sieci, a najlepszym przykładem jest… właśnie esport. W dzisiejszym artykule poruszę kwestię turniejów CS:GO, które musiały przystosować się do obecnych warunków!

Panująca sytuacja epidemiologiczna na świecie spowodowała, że nie odbywają się żadne wydarzenia lanowe. Format rozgrywek został zmieniony, a zmagania odbywają się głównie w internecie.  Organizatorzy imprez esportowych musieli przystosować się do obecnych warunków albo poprzez całkowite odwołanie, rozegranie bez kibiców, przeniesienie zawodów do internetu lub zmienienie terminu. W dzisiejszym artykule przytoczę największe wydarzenia CS:GO, które zostały dotknięte wskutek pandemii COVID-19.

Polskie akcenty


10 marca w Polsce wprowadzono restrykcje, które miały na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wtedy premier Mateusz Morawiecki zarządził, by do odwołania anulować lub odłożyć wszystkie imprezy masowe. Sprawiło to, że duże turnieje lanowe na terenie naszego kraju musiały zostać zawieszone lub rozegrane bez udziału kibiców. Oczywiście było to niezbędne, by zachować odpowiednie warunki sanitarne.

IEM Katowice 2020

Coroczny turniej w Katowicach był jednym z pierwszych dużych eventów na świecie, które padły ofiarą koronawirusa. Najbardziej prestiżowy turniej w 2020 roku na terenie naszego kraju odbył się jednak bez udziału kibiców, co było wielką stratą dla całej sceny esportowej.

Pierwsze schody zaczęły się tydzień przed startem imprezy. Wtedy to ogłoszono, że główny sponsor tytularny zawodów – Intel odwołuje swój udział z powodu obaw przed SARS-CoV-2. Oto oświadczenie ESL w tej sprawie:

Firma Intel zdecydowała się nie brać czynnego udziału w targach IEM Expo ze względu na swoje wytyczne dotyczące globalnej polityki turystycznej. W tym roku nie będzie dedykowanej strefy marki Intel. Główny turniej w Spodku jest nietknięty i odbędzie się bez żadnych zmian, a Intel nadal pozostaje naszym głównym sponsorem.

27 lutego w godzinach wieczornych Śląski Urząd Wojewódzki przekazał informację, że tegoroczny Intel Extreme Masters odbędzie się, ale bez udziału publiczności. Przypomnijmy, że w tamtym czasie na terenie Polski nie było jeszcze potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem, co wywołało spore oburzenie wśród fanów esportu, którzy twierdzili, że wydarzenie powinno odbyć się bezproblemowo. Wojewoda Śląski, Jarosław Wieczorek dodał, że mimo braku potwierdzonych infekcji trzeba dbać o bezpieczeństwo fanów i powstrzymać rozprzestrzenienie się COVID-19 w Polsce.

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach w oświadczeniu zawarł:

Dziś rano (27 lutego) do ŚUW w Katowicach dotarło pismo, w którym prezydent Katowic wyrażał niepokój o bezpieczeństwo mieszkańców wnioskując jednocześnie o podjęcie działań ze strony wojewody. Główny Inspektor Sanitarny nie rekomendował udziału publiczności w wydarzeniu, w którym, zgodnie z szacunkami organizatorów, udział miało wziąć 170 tysięcy osób z całego świata. Biorąc pod uwagę zagrożenie ze strony koronawirusa, który pojawił się w Europie oraz zalecenia WHO, dotyczące podjęcia wszelkich środków ostrożności pozwalających zminimalizować zagrożenie, wojewoda wydał zakaz organizatorowi ESL Gaming Polska przeprowadzenia imprezy masowej sportowej pn. “Intel Extreme Masters 2020” z udziałem publiczności.

Wydarzenie to ma charakter o zasięgu międzynarodowym, dlatego można spodziewać się przyjazdu osób z miejsc występowania koronawirusa. Istnieje więc realne, wysokie prawdopodobieństwo niekontrolowanego rozprzestrzeniania się wirusa wśród uczestników imprezy.

Wojewoda Śląski – Jarosław Wieczorek dodał:

Ze względu na realne zagrożenie epidemiologiczne, po uzyskaniu rekomendacji ze strony GIS, zdecydowałem się podjąć tą trudną decyzję. Kierując się szeroko rozumianymi kwestiami bezpieczeństwa, na podstawie art. 34 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych podjąłem decyzję, iż wydarzenie sportowe może się odbyć, ale bez udziału publiczności.

Organizator IEM 2020 poinformował, że w pełni zgadza się z decyzją władz województwa śląskiego. Oto pełny komunikat ESL w tej sprawie:

Z bólem serca zawiadamiamy, że dziś (27 lutego) o 19:45 otrzymaliśmy informacje, że w związku z globalną sytuacją zdrowotną, IEM Katowice 2020 odbędzie się bez udziału publiczności, o czym zadecydowało wycofanie zgody na przeprowadzenie imprezy masowej przez Wojewodę Śląskiego.

Szanujemy tę decyzję. Dbanie o zdrowie kibiców, graczy i pracowników jest naszym priorytetem.

Po raz pierwszy w historii legendarny Spodek nie będzie wypełniony po brzegi esportowymi kibicami. Będzie jednak prowadzona transmisja z tego wydarzenia w internecie i telewizji. Jest nam bardzo przykro z uwagi na zaistniałą sytuację.

Przypomnijmy, że IEM odbywał się w dniach 24 lutego-1 marca, a pula nagród wyniosła 500 tysięcy dolarów. Triumfatorem rozgrywek zostało rosyjskie Natus Vincere, które w wielkim finale wydarzenia zdominowało francuskie G2 Esports 3:0. Ekipa s1mple’a dzięki wygranej zainkasowała 250 tysięcy dolarów.

Photo 1 Cover NAVI

Fot. ESL

Games Clash

Games Clash Masters to jeden z najbardziej prestiżowych cyklów turniejów na terenie Polski. Rok temu triumfatorem rozgrywek zostało Illuminar, które w wielkim finale pokonało niemieckie Sprout. Tegoroczna edycja Games Clash z uwagi na warunki epidemiczne została zawieszona i nie wiemy, kiedy dokładnie zostanie wznowiona.

Pierwszy z dwóch eventów, Games Clash Arena, miał odbyć się w dniach 5-7 czerwca w Gliwicach, natomiast Gdynia miała być gospodarzem cyklu trzy miesiące później, w dniach 11-13 września. Łączna pula nagród tych turniejów miała wynieść 200 tysięcy dolarów.

Games Clash w oświadczeniu napisało:

Z wielkim smutkiem, ale niestety z uwagi na globalne zagrożenie koronawirusem Games Clash Arena 2020 oraz Games Clash Masters 2020 w Gdyni zostają na ten moment zawieszone.

Koronawirus (COVID-19) to realne i globalne zagrożenia, a niemal na całym świecie wzrasta liczba zachorowań. Trzymamy kciuki za wszystkie służby i instytucje pracujące nad zwalczaniem problemu oraz zachęcamy Was do stosowania się do oficjalnych zaleceń. Zdrowie oraz bezpieczeństwo naszych gości, pracowników oraz partnerów zawsze było i pozostanie dla nas najważniejsze. Wierzymy, że kiedy zagrożenie minie, jeszcze nie raz spotkamy się na trybunach esportowych zmagań.

Będziemy pracować nad tym, by historia, którą stworzyliśmy podczas naszych wydarzeń, była kontynuowana. Wierzymy, że kiedy zagrożenie się skończy, spotkamy się ponownie.

92345410 1536422199866504 4161945003427364864 o

Fot. Games Clash

 

GG League 2020

Good Game League w tym roku miało mieć swoją trzecią edycję, a 10 marca włodarze mieli przedstawić kalendarz tegorocznego sezonu. Ogłoszenie miało uwzględniać daty przystanków kwalifikacyjnych oraz finałów Good Game League. Bieżące wydarzenia na świecie spowodowały jednak, że organizatorzy zmuszeni zostali do przełożenia swoich długo wyczekiwanych planów. Dodatkowo tego samego dnia polski rząd ogłosił, że zawiesza wszystkie imprezy masowe na terenie całego kraju.

W ubiegłym roku triumfatorem GG League zostało G2 Esports, które w finale zmagań pokonało duńskie Tricked eSports wynikiem 2-0. Francuzi wyszli wówczas bogatsi o 50 tysięcy euro.

CEO GG League – Mateusz Matysiak powiedział:

Jako organizatorzy rozgrywek niestety nie żyjemy w próżni. Esport, mimo przedrostka “E” jest jak najbardziej realny i dotykają go problemy otaczającego nas świata. Mamy wiele aspektów za które jesteśmy odpowiedzialni. Pierwszy, dla nas najważniejszym, są kibice i fani, którzy w tak imponujących liczbach przybywają na nasze wydarzenia. To dla nich to całe zamieszanie. Drugim z nich są drużyny, które podobnie jak kibice narażone mogą być na skutek panującej pandemii. Ograniczenie swobody podróż, kontakt z wieloma osobami na lotniskach czy dworcach. Ostatnie z tych aspektów to nasi partnerzy, sponsorzy i gospodarze imprez, bez których nie bylibyśmy w stanie nic zdziałać. Samorządy, obiekty sportowe mierzą się obecnie z olbrzymimi wyzwaniami i nie możemy obciążać ich dodatkowymi zadaniami związanymi z naszymi rozgrywkami.

W związku z powyższym, postanowiliśmy zawiesić ogłoszenie zaplanowanych już imprez do czasu uspokojenia się sytuacji. Planowo nasze przystanki oraz finały rozgrywek odbyć się miały w okresie od kwietnia do sierpnia. Czasy mamy niepewne, jednak chcę zapewnić wszystkich, że GG League 2020 się odbędzie, a szczegóły przekażemy gdy tylko będzie to możliwe.

Webp.net resizeimage 1

Fot. GG League

 

ESL Mistrzostwa Polski 2020

Ostatnie krajowe zmagania spowodowały wielkie emocje wśród fanów polskiego CS’a. W finale rozgrywek x-kom AGO pokonało AVEZ Esport, przez co Jastrzębie zainkasowały 25 tysięcy złotych oraz po dwóch latach tytuł mistrza Polski pofrunął z powrotem do Gniazda.

Mało kto wspomina, że turniej rozgrywany między 27 kwietnia, a 31 maja również padł ofiarą koronawirusa. Z powodu sytuacji epidemiologicznej w kraju i na świecie eliminacje oraz finały 20. sezonu odbyły się w internecie. Nie ma jednak co gdybać, bowiem zainteresowanie tegoroczną edycją ESL MP było ogromne, co można było zauważyć m.in. na transmisjach internetowych.

a1067000c3ac145d2da57022e4f587f3

Fot. ESL

 

Akcenty zagraniczne 


Copenhagen Games 2020

Copenhagen Games miało odbyć się w dniach 8-11 kwietnia, a zakładano, że pula nagród wyniesie 500 tysięcy koron duńskich, czyli w przeliczeniu ok. 297 tysięcy złotych. W zmaganiach miało uczestniczyć m.in.  Pompa Team.

23 marca organizatorzy corocznych zawodów w Kopenhadze poinformowali, że turniej zostaje anulowany. Stało się tak z uwagi, na ograniczenia wprowadzone przez duński rząd. Władze skandynawskiego kraju poinformowały, że do co najmniej 13 kwietnia przedłużą restrykcję, związane z epidemią. Zakładały one zakaz gromadzenia się powyżej 10 osób i ograniczenia w podróżach międzynarodowych.

Dyrektor generalny Copenhagen Games, Zahid Butt w oświadczeniu zawarł:

Z powodu obecnych warunków panujących na świecie, z żalem musimy ogłosić odwołanie naszego wydarzenia w tym roku.

Po raz pierwszy w historii Copenhagen Games zostało odwołane od naszego startu w 2010 roku, a partnerzy, zawodnicy i fani, którzy przygotowywali się do tego wydarzenia, odczuwają tego skutki – nie tylko finansowo, ale i emocjonalnie.

Jestem bardzo wdzięczny za całe okazane wsparcie, jeśli chodzi o  udział w tym wydarzeniu – bez was wszystkich turnieje w Kopenhadze w ogóle by nie istniały. Przykro mi, że nie możemy uczestniczyć w tej imprezie i przepraszam za wszelkie niedogodności, jakie to dla państwa stwarza.

Ale oczywiście, jest to krok niezbędny w walce z COVID-19. Zdrowie jest na pierwszym miejscu, nawet jeśli musimy pożegnać się z robieniem rzeczy, które kochamy. W pełni popieramy decyzję duńskiego rządu o pomocy w spłaszczeniu krzywej i przeniesieniu nas na drugą stronę tej pandemii.

Fot. Copenhagen Games

 

Moche XL Esports

Portugalski turniej zaplanowany był na 27-28 czerwca w Altice Arena w Lizbonie, a pula nagród miała wynieść 100 tysięcy dolarów. Udział w wydarzeniu miało wziąć sześć drużyn, w tym MIBR, które wygrało pierwszą edycję turnieju w 2018 roku, gdy grali jeszcze pod banderą SK Gaming.

W oficjalnym oświadczeniu, firma E2Tech zawarła:

Decyzja o odwołaniu turnieju jest zgodna z wytycznymi portugalskich organów ds. zdrowia w obecnej sytuacji globalnej z powodu wybuchu epidemii COVID-19, która wymaga ograniczenia dużych imprez i swobodnego przemieszczania się ludzi.

EXu2DuwXgAEddFF

Fot. Moche XL Esports

 

Major ESL One Rio

ESL One Rio pierwotnie miał odbyć się 11 maja w Grand Mercure Hotel oraz w Jeunesse Arena w brazylijskim Rio de Janeiro.

23 marca Valve i ESL ogłosiło, że wydarzenie zostaje przeniesione na 19-22 listopada. Dodatkowo podano również do informacji, że w 2020 roku odbędzie się tylko jeden turniej rangi Major. To pierwszy taki przypadek od 2013 roku, kiedy w ciągu 12-miesięcznego sezonu wystartuje tylko jeden event, wspierany przez wydawcę gry. Valve poinformowało też, że w związku z wykluczeniem jednego Majora, pula nagród w Rio pomnoży się dwukrotnie, czyli w listopadzie ujrzymy rozgrywki, które będą miały pulę nagród w wysokości 2 milionów dolarów.

Starszy wiceprezes ds. produktu w ESL – Ulrich Schulze powiedział:

Nasza decyzja jest niezwykle trudna, ale zdrowie i bezpieczeństwo muszą być na pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę bardzo trudne warunki, w jakich odbywają się wydarzenia na żywo, nadal chcieliśmy dać brazylijskim kibicom Majora, na jakiego zasługują. Prosimy wszystkich o bezpieczeństwo i cieszymy się, że w tych trudnych czasach nadal będziemy dostarczać wysokiej jakości treści CS:GO.

Nie możemy być jednak na 100% pewni, że Major w listopadzie się odbędzie. Ameryka Południowa stała się teraz epicentrum pandemii, a sama Brazylia jest najbardziej dotkniętym państwem w regionie. W kraju dziennie przybywa ponad 30 tysięcy nowych infekcji, a liczba ofiar nie raz przekracza 1000. Wszystko okaże się w niedalekiej przyszłości.

ESL One Rio 2020

Fot. ESL

 

ESL One Cologne 

W tym roku jeden z najpopularniejszych corocznych wydarzeń esportowych, ESL One Cologne stanęło pod znakiem zapytania. Ziarna niepewności zasiała kanclerz Niemiec Angela Merkel, która 15 kwietnia wspomniała, że wszystkie duże zgromadzenia masowe mogą zostać zakazane do 31 sierpnia. Pierwotnie impreza w Kolonii miała odbyć się w dniach 6-12 lipca w Lanxess-Arena.

Na początku maja firma ESL ogłosiła, że event odbędzie się bez udziału publiczności za zamkniętymi drzwiami. Ogłoszenie to jest następstwem oficjalnego orzeczenia Niemiec, zgodnie z którym do końca sierpnia nie mogą odbyć się żadne duże zgromadzenia. Organizator poinformował również, że ESL One Cologne zostanie przekształcone w “transmitowany turniej na żywo”, który ma się odbyć w dniach 21-30 sierpnia.

20170709 Adela Sznajder ESL One Cologne 00583 2

Fot. ESL

 

ESL Pro League

11 sezon EPL to kolejny turniej, który musiał zmienić format rozgrywek przez panujące warunki epidemiologiczne. 11 marca firma ESL poinformowała, że zmagania zostaną przeniesione do internetu i podzielone na regiony.

Decyzja została podjęta kilka godzin po tym, jak maltański rząd ogłosił nowe ograniczenia w podróżowaniu. Cztery dni przed rozpoczęciem 11 sezonu ESL Pro League, władze Malty zakazały podróży do kraju obywatelom Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Francji oraz Szwajcarii. Ograniczenia te uniemożliwiły dużej liczbie pracowników i większości zespołów dotarcie do planowanej lokalizacji zmagań.

Europejska dywizja ESL Pro League trwała od 16 marca do 12 kwietnia, a pula nagród wyniosła 531 tysięcy dolarów. Triumfatorem zostało szwedzkie Fnatic, które w wielkim finale pokonało mousesports. Północnoamerykański region trwał natomiast od 26 marca do 12 kwietnia, a pula wyniosła 219 tysięcy dolarów. Zwycięzcą okazało się Team Liquid, które bez problemu powstrzymało Evil Geniuses wynikiem 3:0.

ESL w oświadczeniu zawarło:

W świetle obecnej dynamiki dotyczącej COVID-19, podjęliśmy decyzję o przeniesieniu rozgrywek do internetu i przenosimy finały z 1STBANK CENTER w Denver do lokalizacji studyjnej w Europie. Wszystko zostanie rozegrane bez udziału publiczności.

Decyzja ta była w dużej mierze podyktowana faktem, że Malta, kraj pierwotnie planowej przez nas lokalizacji studia, wprowadziła na dzień dzisiejszy szeroki zakres ograniczeń w podróżowaniu i przepisów dotyczących kwarantanny. W pełni popieramy wszelkie działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa na tyle, na ile to możliwe. Ograniczenia te uniemożliwiły dużej liczbie pracowników i większości zespołów dotarcie do planowanej lokalizacji rozgrywek.

 

IEM Melbourne

IEM Melbourne miało być pierwszym przedsięwzięciem ESL w stolicy Wiktorii i czwartym w Australii. Pierwotnie zmagania planowano w dniach 22-23 sierpnia, gdzie 16 drużyn miało stoczyć batalię o część z puli nagród wynoszącej 250 tysięcy dolarów.

Na początku maja firma ESL ogłosiła, że turniej zostaje przeniesiony na 2021 rok. Oto co zawarli organizatorzy w oświadczeniu:

W związku z obecną sytuacją zdrowotną na świecie i lokalnymi ograniczeniami dotyczącymi zgromadzeń, z ciężkim bólem serca informujemy, że IEM Melbourne zostaje przesunięte na 21-22 sierpnia 2021 roku.

Od trzech lat załoga ESL organizuje turnieje z cyklu IEM w Australii. Tysiące ludzi przyszło obejrzeć kilka naprawdę pamiętnych meczy i zająć swoje miejsce w tym, co kochają. Nie możemy się doczekać, aż w 2021 roku znów będziemy mogli przekazać te wspomnienia i mamy nadzieję, że się tam zobaczymy.

20170507 Helena Kristiansson IEM Sydney 04326

Fot. ESL

 

ESEA MDL Global Challenge

33 sezon ESEA MDL Global Challenge pierwotnie miał odbyć się w kwietniu. Z powodu koronawirusa organizatorzy poinformowali, że turniej stanął pod znakiem zapytania. W swoim oświadczeniu ESEA ujawniło, że zamierza zorganizować Global Challenge przed rozpoczęciem 12 sezonu ESL Pro League, we wrześniu. Ze względu na prawie pięciomiesięczne opóźnienie, organizatorzy zmienili  zasady dotyczące roszad, umożliwiając drużynom dodanie do swojego składu maksymalnie dwóch nowych zawodników.

W zawodach mają wziąć udział nasi rodacy z x-kom AGO i Sprout. Warto również wspomnieć, że trzy najlepsze formacje zgarną awans na 12 sezon ESL Pro League.

ESEA Global Challenge

Fot. ESEA

 

FLASHPOINT 1

FLASHPOINT to nowa liga w CS:GO, która powstała na początku 2020 roku. Nie uniknęła ona jednak zmian, które zostały wywołane czynnikami epidemiologicznymi. Na początku marca organizatorzy ogłosili, że po konsultacji z Counter-Strike Professional Players Association, postanowili zrezygnować z planów organizacji play-offów turnieju w Sztokholmie i zamiast tego zorganizować całe wydarzenie w firmowym studiu Los Angeles.

Włodarze poinformowali:

We współpracy z CSPPA, zdecydowaliśmy się zmienić nasze plany dotyczące 1 sezonu FLASHPOINT. Zorganizujemy całe wydarzenie w naszym studiu w Los Angeles. Studio jest kontrolowanym środowiskiem, które pozwala nam na wdrożenie silnych zasad i najlepszych praktyk w celu ochrony graczy i naszych pracowników, przy jednoczesnym unikaniu masowego przemieszczania się i interakcji z fanami.

FLASHPOINT w połowie marca postanowiło zawiesić nadchodzące spotkania, ponieważ włodarzom zależało na przeniesieniu ligi ze studia w Los Angeles do internetu. Organizatorzy podjęli taką decyzję z powodu zalecenia amerykańskiego Centrum Kontroli Chorób, które zalecało anulowanie lub odłożenie spotkań powyżej 50 osób na najbliższe osiem tygodni. Dodatkowo Eric Garcetti, burmistrz Los Angeles ogłosił zamknięcie miejsc rozrywki, siłowni, kin i restauracji w 4-milionowej metropolii.

20 marca mecze zostały wznowione i rozgrywki weszły w drugą fazę. 19 kwietnia odbył się wielki finał imprezy, w którym MAD Lions pokonało MIBR 2:1. Tym samym duńska ekipa zainkasowała 500 tysięcy dolarów.

MAD Lions 1

Fot. Stephanie Lindgren, DreamHack

 

World Electronic Sports Games

WESG APAC

Wydarzenie miało odbyć się w dniach 16-18 lutego w Makau, jednak organizacja, chcąc ograniczyć rozprzestrzenianie się choroby, zmuszona była do odwołania turnieju. W oficjalnym oświadczeniu WESG zawarło:

Pragnąc ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa poprzez podróże międzynarodowe, ogłaszamy odwołanie finału WESG APAC. Kolejne ogłoszenia będziemy ogłaszać w przyszłości w miarę rozwoju sytuacji. Wszystkim chorym i ich rodzinom składamy najserdeczniejsze życzenia.

31915087854 b2e36bb42d c

Fot. Michael Stillwell

WESG World Finals

Główne finały World Electronics Sports Games miały odbyć się w marcu w chińskim Chongqing. Wtedy wówczas w Chinach kontynentalnych następował dopiero rozwój epidemii, co spowodowało, że turniej z milionową pulą nagród został zawieszony. Warto dodać, że w rozgrywkach miała uczestniczyć nasza rodzima formacja – Illuminar Gaming.

thmb

 

BLAST Premier Spring Series

Finały wiosennej edycji BLAST Premier miały początkowo odbyć się w VTB Arena w Moskwie, jednak 1 kwietnia organizatorzy ogłosili, że rozgrywki zostaną przeniesione do internetu oraz podzielone na region europejski i amerykański (podobnie jak w przypadku ESL Pro League).

BLAST napisało na Twitterze:

Wiosenne finały BLAST Premier oraz BLAST Showdown będą rozgrywane zdalnie z powodu globalnej pandemii COVID-19. Bezpieczeństwo naszych kibiców, zespołów oraz załogi jest dla nas priorytetem.

Aby uchronić naszych uczestników przed zmęczeniem, które wynika ze stref czasowych, podzielimy BLAST Premier Showdown i Spring Final na regionalne grupy.

Wiosenne finały BLAST Premier mają do zaoferowania w regionie europejskim 500 tysięcy dolarów w puli, natomiast w amerykańskim o połowę mniej. Triumfatorów zmagań poznamy 21 czerwca.

EduZVfQ6

Fot. BLAST Premier

 

Turnieje z cyklu DreamHack

DreamHack Tours 2020

Turniej ten miał odbyć się w dniach 8-10 maja we francuskim Tours, jednak czynniki epidemiczne przekreśliły plan włodarzy. Firma twierdzi, że odwołanie eventu zostało dokonane jako środek ostrożności i było zgodne z wytycznymi francuskiego Ministerstwa Zdrowia, które zakazuje wydarzeń masowych powyżej 1000 osób.

Przewodniczący DreamHack France, Jean-Christophe Arnaud w oświadczeniu zawarł:

Z ciężkim bólem serca ogłaszamy dziś (12 marca), że DreamHack Tours 2020 zostaje odwołany przez epidemię COVID-19, którą Światowa Organizacja Zdrowia przeklasyfikowała na pandemię.

Decyzja ta jest środkiem ostrożności i jest zgodna z wytycznymi francuskiego Ministerstwa Zdrowia, które zakazuje gromadzenia się powyżej 1000 osób. Szanujemy tę decyzję, ponieważ bezpieczeństwo i zdrowie kibiców jest naszych priorytetem.

200106 dreamhacktours2020

Fot. DreamHack France

 

DreamHack Masters Spring

Obecnie trwające rozgrywki początkowo miały odbyć się w szwedzkim Jönköping, jednak z uwagi na epidemię format rozgrywek został zmieniony. 3 kwietnia DreamHack poinformowało, że turniej zostanie przeniesiony do internetu oraz podzielony na cztery regiony: amerykański, europejski, azjatycki i oceański.

Dyrektor generalny DreamHack, Michael Van Driel powiedział:

Jesteśmy bardzo podekscytowani przejściem do formatu online. Chociaż nie możemy konkurować w sieci LAN, opracowaliśmy strukturę wspierającą drużyny, graczy i fanów na całym świecie. Z niecierpliwością czekamy na wielką konkurencję, pokazując, że świat esportu trwa, ponieważ szybko dostosujemy się do tej nowej rzeczywistości.

Zwycięzców amerykańskich i europejskich zmagań internetowych poznamy 14 czerwca.

EUqm7NpVAAMM8Ng?format=jpg&name=large

Fot. DreamHack

 

Cykl DreamHack

1 maja szwedzka firma poinformowało o przełożeniu czterech nadchodzących turniejów: DreamHack Valencia, DreamHack Dallas, DreamHack Summer i DreamHack Montreal.

Pierwszy z wyżej wymienionych pierwotnie miał odbyć się w dniach 3-5 lipca, jednak został przeniesiony na 8-12 października. Trzy pozostałe eventy zostaną rozegrane w 2021 roku.

  • DH Valencia – pierwotnie zaplanowany na 3-5 lipca, teraz odbędzie się w dniach 8-12 października 2020.
  • DH Dallas – początkowo zaplanowany na maj, został przełożony na 2021 rok.
  • DH Summer – planowany był na czerwiec, jednak przeniesiony został na następny rok.
  • DH Montreal – pierwotnie zaplanowany na wrzesień, odłożony został na 2021 rok.

Co-CEO DreamHack, Marcus Lindmark powiedział:

Celem dla nas wszystkich w DreamHack jest dostarczanie wspaniałych doświadczeń na naszych imprezach, które rozwijają się poprzez łączenie społeczności.

To nie była łatwa decyzja. Nigdy wcześniej nie musieliśmy odkładać takich wydarzeń na później, ale są to niezwykłe czasy, a bezpieczeństwo naszych pracowników i uczestników nigdy nie było ważniejsze niż teraz.

50947264 2533138370035005 6862380225926266880 o.jpg? nc cat=107& nc sid=6e5ad9& nc ohc= 0dh4Tu6U3IAX9StKEl& nc ht=scontent.fktw4 1

Fot. DreamHack Canada

 

Cykl Open

Na początku maja szwedzki organizator poinformował, że trzy turnieje z serii Open, które miały rozgrywać się w Walencji, Montrealu i Hajdarabadzie, zostaną przeniesione do internetu oraz rozegrane pod nazwą DreamHack Open Summer.

  • DH Open Valencia – przeniesiony do internetu i przekształcony w regionalny europejski turniej. Odbędzie się w dniach 2-5 lipca 2020 roku.
  • DH Open Montreal – przeniesiony do internetu i zmieniony w regionalny turniej północnoamerykański. Dokładna data rozegrania nie jest jeszcze znana.
  • DH Open Hyderabad – przeniesiony do internetu i podzielony na dwa regionalne turnieje dla Azji i Oceanii. Pula nagród w wysokości 100 tysięcy dolarów zostanie podzielona pomiędzy te dwa regiony. Data zostanie wkrótce ogłoszona przez organizatorów.

CEO DreamHack, Michael Van Driel twierdzi:

W DreamHack staramy się dostarczać naszym fanom wspaniałych doświadczeń, nawet jeśli na razie musi to być alternatywny format. Chcieliśmy kontynuować te wspaniałe rozgrywki i zapewnić esportowcom dalszy rozwój, pozwalając jednocześnie kibicom na obserwowanie tych zmagań i czerpania z nich emocji.

dreamhack tournaments

Fot. DreamHack