Respawn.pl

Update CS:GO BETA 10.09.2016

Autor: Sergiusz Lelakowski

W wersji beta opatrzonej numerem 1.35.4.7.rc Valve wprowadza szereg zmian do CS:GO, na czele z naprawą hitboxów, o których błędach mówiło się od dawna.

 

Mówiąc w skrócie, najnowszy update wprowadza trzy istotne zmiany. Pierwszą z nich jest poprawa perspektywy kamery pierwszoosobowej, która została dopasowana do modelu postaci tak, aby gracz nie mógł widzieć przeciwnika, jeśli ten nie widzi jego głowy. Takie sytuacje zdarzały się nierzadko, zna je pewnie każdy z nas i śmiało można stwierdzić, że powodują frustrację.

Druga główna zmiana to wprowadzenie różnych animacji lądowania. W zależności od tego, z jakiej wysokości spadł gracz, wykonywana animacja będzie bardziej lub mniej delikatna. Dzięki temu niewielkie upadki nie będą karane przez grę tak, jak gracz, który zeskakuje z wysoka, a trzęsąca kamera może zaważyć o jego losie w danej rundzie.

Trzecia ważna zmiana to naprawa hitboxów. Od dłuższego czasu słyszało się o problemach, które powodowały problemy z trafianiem oddawanych strzałów. Graczowi mogłoby się wydawać, że pociski lądują dokładnie tam, gdzie powinny, jednak obrażenia nie były zadawane. Deweloperzy dopasowali modele po stronie serwera i klienta tak, aby całkowicie ograniczyć tę różnicę. Pomocną dłonią w naprawie tego błędu wykazała się społeczność Reddita.

[GAMEPLAY]

– Kamera pierwszoosobowa gracza, obserwatora i w trybie oglądania dema nie będzie dłużej wyświetlać się wyżej niż głowa w trybie trzecioosobowym. Ta zmiana powinna nadużycia kamery w trybie pierwszoosobowym gdzie gracz widzi z takiej perspektywy, gdzie przeciwnik nie jest w stanie dostrzec jego głowy.

– Kiedy kamera pierwszoosobowa jest poprawiona, strzały oddane z teoretycznie różnych lokalizacji po stronie klienta jak i serwera również zostaną dopasowane do siebie, tak aby emitowały poprawne pozycje.

– Animacja po upadnięciu na ziemię zostanie dopasowana do wysokości skoku. Gracz, który zeskoczył z niższej wysokości, będzie potraktowany delikatniej od tego, który skoczył wyżej.

– Usprawniono system blokujący spamowanie przyciskiem kucania. Tak jak wcześniej, gracz który w krótkim czasie wykonuje kilka kucnięć zacznie kucać wolniej. Naprawiono jednak błąd, który umożliwiał automatyczny powrót do pozycji stojącej bez animacji poprzez poruszenie się w trakcie kucania.

– Poprawiono animację kucania w trzeciej osobie, tak aby bardziej pasowała do swojego pierwszoosobowego odpowiednika.

– Animacja po upadnięciu na ziemię będzie delikatniejsza również w przypadku, gdy gracz wyląduje kucając.

[RÓŻNE]

– Naprawiono hitboxy po stronie serwera, dzięki czemu dokładniej wpasują się w modele po stronie klienta. (Oznacza to, że sytuacje w której strzały oddane dokładnie w model przeciwnika nie powodowały obrażeń będą zniwelowane.)

– Naprawiono błąd, który powodował niespodziewane obracanie modelu postaci również w związku z systemem, który powodował błędy hitboxów (system kompensacji opóźnień).