Respawn.pl

Valorant – Esport i rywalizacja społeczności!

Autor: Marcin Skrętkowicz

Właśnie pojawiły się oficjalne informacje na temat esportu w Valorant, czyli najnowszej grze Riot Games. Informacje przedstawił starszy dyrektor ds. globalnego esportu Whalen “Magus” Rozelle.

Bez dwóch zdań VALORANT posiada odpowiednie elementy, by odnieść sukces jako gra esportowa. Twórcy zaś mają wielkie marzenia odnośnie tego, czym ta gra może się stać. Jednak łącząc to wszystko w całość, muszą być niezwykle rozważni. By to osiągnąć, przyświecają im trzy podstawowe zasady: integralność rywalizacji, dostępność oraz wiarygodność.

  • Integralność rywalizacji oznacza, że chcą, aby aspirujący profesjonaliści mieli szansę dołączyć do grona najlepszych graczy dzięki rywalizacji opartej na osiągnięciach. Twórcy będą niestrudzenie pracować nad tym, żeby wygrana i przegrana uzależnione były wyłącznie od umiejętności graczy oraz współpracy między nimi, a nie od czynników zewnętrznych.
  • Dostępność to obietnica złożoną fanom i graczom z różnych środowisk, że zawsze będą mile widziani w społeczności VALORANT. Deweloperzy pragną stworzyć najwyższej jakości transmisje podkreślające kreatywność, współpracę oraz autentyczne momenty.
  • Wiarygodność podkreśla świadomość tego, że esport w Valorant jest nasz i twórcy chcą tworzyć go wspólnie. Zależy im na tym, by esport VALORANT dojrzewał wraz ze społecznością, ale by jednocześnie odkrywał własną naturę, talenty i gwiazdy.

Jesteśmy onieśmieleni zainteresowaniem i ekscytacją stojącymi za VALORANT, ale też z ogromnym zapałem wyruszamy w tę długą e-sportową podróż razem z wami. Już teraz słyszymy pytania o to, jak będzie wyglądał e-sport, i mimo że na pełną odpowiedź jest za wcześnie, postaramy się przekazać jak najwięcej szczegółów. W ramach naszej zasady wiarygodności, chcemy pozwolić VALORANT rozwijać się naturalnie. Nie zamierzamy niczego wymuszać, nie wiedząc, co dla fanów e-sportu jest najważniejsze. W związku z powyższym już na wczesnym etapie skupiamy się głównie na stworzeniu partnerskich relacji z graczami, twórcami treści, organizatorami turniejów i deweloperami — pozwalamy im wspomóc nas w tworzeniu tego ekosystemu – mówi Whalen Rozelle.

Wszystko zaczyna się od Wytycznych dotyczących rywalizacji społeczności VALORANT — mają one za zadanie pomóc organizatorom zrozumieć podejście do turniejów organizowanych przez strony trzecie, by mogli oni bez obaw planować wydarzenia, jednocześnie zostawiając sporo wolnej przestrzeni dla sceny amatorskiej, gdzie będą się rodzić nowe gwiazdy. Poza tym deweloperzy umożliwili zgłaszanie cyfrowych produktów na stronie Riot Developer Portal. Portal ten pozwoli deweloperom rozpocząć rozmowy na temat narzędzi, jakie chcą stworzyć, oraz będzie swoistym kanałem, za pośrednictwem którego otrzymamy informacje, gdy nowe funkcje — jak API w samej grze — staną się dostępne.